تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/04/11 - 00:07
کد خبر: 509271

دکتر پزشکیان در حل مشکلات بهداشت و درمان چه نقشی داشته اند؟

دکتر پزشکیان در حل مشکلات بهداشت و درمان چه نقشی داشته اند؟

اگر انحصار بد است برای همه بخش‌ها هم بد است. آیا فقط مرغ همسایه غاز است؟ ایشان که مدعی حل مشکلات بهداشتی و درمانی کل کشور هستند این همه منابع را از کجا می‌خواهند تامین کنند؟ آیا در طول این سال‌های قانونگذاری و اجرایی راه حلی برای این مشکلات پیشنهاد یا دنبال کرده‌اند؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یادداشت از علی سهیلی*/// آقای دکتر پزشکیان که در ۵ دوره در مجلس نماینده بوده‌اند و یک دوره از آن نایب رئیس مجلس بوده اند برای حل مشکل بهداشت و درمان مردم کدام طراح را ارائه داده اند و چه برنامه‌هایی برای حل مشکل دارند؟  مردم سوال می‌کنند که اگر ایشان مدعی حل مشکلات کشور هستند آیا برای حل مشکلات حوزه تخصصی خود راه حلی دارند یا لااقل برای آن راه حلی ارائه کرده‌اند؟

تخصص و تفحص

ایشان که به تخصص اعتقاد دارند و  همه چیز را به متخصص ارجاع می‌دهند مگر نه این است که لااقل در این حوزه خود تخصص دارند؟ اگر ایشان که سال‌ها در این حوزه در جایگاه قانونگذاری حضور داشته‌اند و برای یک دوره وزیر بوده‌اند تخصص و تجربه ندارند پس چه کسی در این حوزه تخصص و تجربه دارد؟ ایشان مدعی هستند که نیروهای تخصصی در حال خروج از کشور هستند و بیشترین نیروی تخصصی هم در بخش بهداشت و درمان هستند، مگر نه این است اگر بنا باشد برای خروج نیروهای تخصصی به خارج فکری کرد، بخش بهداشت و درمان اولی تر از سایر بخش‌هاست؟

آیا ایشان به غیر از پرداخت حقوق بر مبنای دلاری و متناسب با نرخ حقوق در کشورهای منطقه  در سطح بین‌الملل راه حلی را تا به حال در این بخش پیشنهاد کرده‌اند؟ اگر بنا باشد که این اصرار ایشان در پرداخت‌های دلاری در بخش بهداشت و درمان اجرایی شود راهی جز افزایش سهم بخش بهداشت و درمان از بودجه و یا پرداختی بیشتر مردم به این بخش وجود دارد؟ وقتی که هر دو حالت آن تقریباً ناممکن است چگونه می‌توان حقوق متخصصین این حوزه را دلاری پرداخت کرد؟ اگر بنا باشد به متخصصین این حوزه دلاری حقوق پرداخت کنیم چرا نباید به سایر حوزه‌ها، دلاری حقوق پرداخت کنیم؟ اگر چنین نکنیم، آیا این تبعیض و تفاوت قابل دفاع است؟

پزشکان دلاری

اگر چنین تبعیضی قابل دفاع نیست پس پرداخت ناشی از این همه حقوق‌های دلاری را باید از کجا تامین کنیم؟ ایشان که به کار پزشکان در بیرون از سیستم دولتی اعتقادی ندارند و می‌دانند که نمی‌شود در سیستم دولتی به پزشک دلاری حقوق پرداخت کرد و این پزشک هم در خارج از کشور می‌تواند حقوق دلاری دریافت کند چگونه می‌توان این پزشک را در داخل با حقوق‌های ریالی آن هم در بخش دولتی نگه داشت؟ آقای پزشکیان اگر راست می‌گویند چرا ایشان و همفکران ایشان ادامه تحصیل دانشجویان پزشکی خارج از کشور را در داخل کشور محدود به دو درصد از دانشجویان کرده‌اند و چرا این افزایش درصد را اجازه نمی‌دهند؟

ایشان نمی‌دانند که اگر نرخ ارز در حال افزایش است بخشی از آن به خاطر تقاضاهای افراد برای تامین مالی ادامه تحصیل فرزندان خود در خارج از کشور است؟ وقتی که این امکان برای ادامه تحصیل در داخل کشور وجود دارد چرا با افزایش سهمیه پذیرش پزشکی در داخل و یا انتقال دانشجویان از خارج به داخل کشور مخالفت می‌کنند؟ اگر ایشان با ایجاد انحصار و محدود کردن پذیرش دانشجو در رشته‌های پزشکی موافقند چرا این انحصار را به بخش‌های حقوقی مهندسی کشاورزی سایر بخش‌ها تسری نمی‌دهند؟ اگر بنا باشد که ایشان رئیس جمهور شوند چگونه این دوگانگی در برخورد ها و مواضع را می‌خواهند حل کنند؟

بهداشت در رفع مشکل؟

اگر انحصار بد است برای همه بخش‌ها هم بد است. آیا فقط مرغ همسایه غاز است؟ ایشان که مدعی حل مشکلات بهداشتی و درمانی کل کشور هستند این همه منابع را از کجا می‌خواهند تامین کنند؟ آیا در طول این سال‌های قانونگذاری و اجرایی راه حلی برای این مشکلات پیشنهاد  یا دنبال کرده‌اند؟ اگر انتظار دارند که ما بقیه حرف‌ها و ادعاهای ایشان را بپذیریم در حوزه بهداشت و درمان آیا ادعایی دارند و یا ادعای خود را اجرایی کرده‌اند؟

آیا بهتر نیست به ایشان بگوییم کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی؟ آقای پزشکیان در کجای دنیا بخش آموزش بهداشت و درمان از سایر بخش‌های آموزشی علوم جدا هست چرا فقط در کشور ما این جدایی وجود دارد و بخش‌های آموزشی در دو وزارتخانه مجزا قرار دارند و چرا افرادی مثل شما اجازه یک کاسه کردن آموزش عالی را نمی‌دهید؟ آیا به برخورد با تعارض منافع اعتقادی دارید؟ اگر اعتقاد دارید کجا در این مورد اعتراض کرده‌اید؟

5 دوره بدون نتیجه

لطفاً به مردم نشان دهید که در طول این ۵ دوره نمایندگی یک طرح را برای حل مشکل بهداشت و درمان کشور ارائه کرده‌اید؟ آیا در مجلس جز پیاده‌روی و کتاب خواندن، در موافقت یا مخالفت با هیچ طرح و یا لایحه‌ای مرتبط با بخش بهداشت و درمان  یا سایر بخش‌ها تاکنون صحبت کرده‌اید؟

کسی که در طول دوران نمایندگی خود از وقت و زمان در اختیار هیچ گونه استفاده‌ای نکرده است، چگونه ادعا دارد که مردم به ایشان فرصت و امکان ریاست جمهوری را بدهند تا مشکلات کشور را حل کند؟ اگر جنابعالی راه حلی برای حل مشکلات بخش خود داشته‌ای ادعا برای حل مشکلات کشور هم قابل پذیرش است. وقتی که چنین نیست چرا باید وقت گرانبهای کشور در کسوت ریاست جمهوری در اختیار جنابعالی قرار گیرد؟

*دانشجوی پزشکی شهید بهشتی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سقوط یک فروند هواپیما در فرانسه
ترکیه پس از ۴ سال از ایران نفت وارد کرد
زاکانی: فردی را انتخاب کنیم که ادامه دهنده راه شهید رییسی باشد
جلیلی: دستمزد کارگران و کارمندان باید متناسب با شرایط زندگی و تورم باشد
پزشکیان در مناظره حضور خواهد داشت
۶ مصدوم بر اثر ریزش ساختمان نیمه کاره در پرند
اسماعیلی: شهید رییسی به حضرت معصومه(س) ارادت ویژه ای داشت
کشور ما یک جهان فرصت در اختیار دارد
چهلم شهادت رییس جمهور شهید و شهدای خدمت در قم +فیلم
انگلیس نیمه اول را به اسلواکی باخت
شهادت ۳ رزمنده مقاومت اسلامی لبنان
حضور سعید جلیلی در زورخانه شهدای کن
همگی وظیفه داریم از جلیلی حمایت کنیم
اعلام حمایت حزب مؤتلفه از جلیلی
انفجار در ازمیر ترکیه
استقلال منتظر حسینی می‌ماند؟
هر کس به محیط زیست احترام نگذارد آدم نیست
انتشار تصویر مدارک هویتی در فضای مجازی ممنوع است
حمایت از جلیلی بر همه ما فرض واجب است
هزینه احداث هر کیلومتر مترو ۳ هزار میلیارد تومان
علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top