تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/04/13 - 10:28
کد خبر: 509545

زمان انتشار نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام شد

زمان انتشار نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام شد

رئیس مرکز ارزش‌یابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش زمان انتشار نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان و همچنین زمان و نحوه اعتراض به نمره و رسیدگی به آن را اعلام کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محسن زارعی رئیس مرکز ارزش‌یابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش با بیان اینکه نتایج امتحانات نهایی روز شنبه ۱۶ تیر اعلام می‌شود، گفت: برگه‌های پاسخ‌ دانش‌آموزان در حال تصحیح است و تصحیح به میزان خوبی رسیده، استان‌ معین تعیین شده و استان‌هایی که دبیرخانه راهبری کشوری‌شان در آنجا مستقر هستند، تولیت کار تصحیح اوراق را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه در تصحیح از گروه‌های آموزشی و همکاران خبره استفاده کرده‌ایم، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا روز جمعه کارها انجام و نهایی شود و روز شنبه ۱۶ تیر نیز نتایج اولیه امتحانات اعلام شود.

زمان و نحوه اعتراض به نمره و رسیدگی به آن

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان و شرکت‌کنندگان بعد از دریافت نتایج بلافاصله می‌توانند درخواست بررسی مجدد (اعتراض) دهند ادامه داد: اگر دانش‌آموزی نسبت به نمره رضایت نداشت و احساس کرد نمره بهتری کسب می‌کند، می‌تواند درخواست تصحیح مجدد دهد. مصحح چهارم مستقل از تصحیح قبلی کار تصحیح را انجام می‌دهد و نظرش نظر برتر است.

زارعی با بیان اینکه فرد بداند که با این درخواست، مصحح ممکن است نمره قبلی را کاهش یا همان را تایید یا افزایش دهد، گفت: اگر دانش‌آموز یقین دارد با توجه به راهنمای تصحیح که منتشر شده نمره بیشتری باید به برگه تخصیص یابد، این درخواست را بدهد. بلافاصله بعد از درخواست، پاسخ‌برگ به مصحح داده می‌شود و ممکن است همان روز کار تصحیح انجام و همان روز بازخورد و نتیجه اعلام شود.

وی با بیان اینکه تا روز ۲۰ تیرماه همه دانش‌آموزان فرصت دارند همزمان هم کارهای اعتراض را انجام دهند و هم نتیجه‌ نهایی به آن‌ها اعلام شود، افزود: در تلاشیم به محض اینکه نمره دانش‌آموزان نهایی شد، با پیامک به آن‌ها اطلاع‌رسانی شود.

1800پرونده تقلب در امتحانات نهایی

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود ۱۸۰۰ پرونده به هیأت بدوی ارسال شده که تخلفات شامل همراه داشتن یادداشت، نگاه کردن پاسخ‌برگ کنار دستی و تخلف شدید مانند انتشار سوال از سوی شرکت کنندگان است ادامه داد: طبق قانون، مشارکت در انتشار سوال و فعالیت شبکه‌ای کردن عواقب خیلی شدیدی از جمله از ۳ تا ۱۰ سال محرومیت برای دانش‌آموز تصمیم گیری می شود و هیئت بدوی معمولا در این مورد خیلی سخت‌گیری می‌کند. سعی می‌شود از ظرفیت قانون برای جلوگیری از انتشار تخلفات استفاده شود.

شناسایی عاملان ۴۲ انتشار سوال در کل کشور

زارعی با بیان اینکه ۴۲ انتشار سوال در کل کشور انجام شد که افراد شناسایی شدند، اظهار کرد: پرونده تخلفات در هیأت بدوی در حال بررسی است و هیأت، آرای سختگیرانه‌ای خواهد داشت به جهت اینکه فعالیت این افراد بر اساس فریب‌هایی که خورده‌اند شبکه‌ای بوده و این فعالیت با علم و از سر ناآگاهی نبوده، هرچند برخی فریب خوردند اما به اعتماد عمومی آسیب زده‌اند و به همین جهت با استناد به قانون هیأت، برخورد شدیدی با این افراد خواهد داشت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نطق زنده پزشکیان و جلیلی امروز از تلویزیون پخش می‌شود
سخنگوی دولت: اجلاس سران شانگهای در قزاقستان برگزار خواهد شد
رهبر انقلاب: کسانیکه پیشرفت کشور و اسلام را دوست دارند با حضورشان در انتخابات آن را نشان دهند
وزش باد شدید در جنوب و غرب تهران
هشدارهای انتخاباتی پلیس فتا به مردم
بیانات مهم رهبرانقلاب درباره مرحله دوم انتخابات +فیلم
مدافع سپاهان استقلالی شد
احتمال تعویق دیدار سوپرجام فوتبال ایران
پادشاه عربستان در دولت جدید به ایران می ‌آید + جزئیات
رهبر انقلاب: کسانیکه دور اول رأی ندادند مخالف نظام نیستند
آخرین مسافر ایرانی راهی پاریس خواهد شد
جلیلی در جمع مردم کرمانشاه: شهید رئیسی فرصت هارا معطل نگذاشت
عکس نوشته‌های مناظره دوم جلیلی و پزشکیان +دانلود
دعوت محسن رضایی از «جامعه لر» برای رأی به سعید جلیلی در انتخابات
اجتماع پر شور طرفداران جلیلی در کرمانشاه +فیلم
شکایت ستاد جلیلی از فرد هتاک در مرند
واکنش جبلی به نوع سؤالات مناظره‌ها
تشکیل پرونده کیفری برای اخلالگران در انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور
محسن رضایی رای خود در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد
خبر خوش وزیر نفت به مشترکان کم‌مصرف گاز
پاسخ وزیر فرهنگ به حواشی کنسرت علیرضا قربانی در تخت جمشید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top