تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/04/13 - 11:40
کد خبر: 509558

لاریجانی: پزشکیان در مناظره دروغ گفت

لاریجانی: پزشکیان در مناظره دروغ گفت

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و مشاور عالی قوه قضاییه گفت: پزشکیان در مناظره اول جدولی از میزان نقدینگی ارائه کرد که دروغ بود که از دوران دولت روحانی تا به دولت رئیس‌جمهور شهید را نشان می داد؛ اینها دروغ می‌گویند و بعد از مردم عذرخواهی می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدجواد اردشیر لاریجانی تحلیلگر مسائل سیاسی و رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و مشاور عالی قوه قضاییه شامگاه سه‌شنبه در اجتماع حامیان سعید جلیلی در بهشهر با اشاره به موضوع نقدینگی در مناظره دو کاندیدا اظهار داشت: در آن مناظره جدولی در خصوص نقدینگی ارائه شد در حالی‌ که آن جدول دروغ بوده و میزان نقدینگی از دوران دولت روحانی تا به دولت رئیس‌جمهور شهید بوده و به مانند وزیر امور خارجه‌شان اول دروغ می‌گویند بعد از مردم عذرخواهی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه آنها با همین دروغ‌ها بین مردم می‌روند و از وضعیت کشور آه و ناله می‌کنند و چنین حرف هایی را می‌زنند افزود: در حالی‌که نیاز است با مردم صادق باشیم فعالیت‌هایی که انجام دادیم را دور زدند و بعد اصرار بر امضای آن دارند با توجه به اینکه حرف ایران بر موضوع خوب یا بد بودن FATF نیست.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در واقع با یک مجموعه‌ای و بیاناتی که ظاهرا آمده اما اصل موضوع دعوا سر محتوا و مصادیق آن است که هر حکومتی در ایران بیاید نمی‌تواند آن را امضا کند.

تحلیلگر مسائل سیاسی کشور تصریح کرد: در FATF آنهایی که خواستار امضای آن هستند دو مساله دارند که یکی از این راه‌ها بر اینست که می‌خواهیم تحریم را دور بزنیم، کاری انجام ندهیم و مستاصل بنشینیم تا آمریکا هر آن‌چه که می‌خواهد بر سر ما بیاورند.راه دیگر مخالفت در زمینه دفاع از مقاومت ایران اسلامی هستند.

لاریجانی تاکید کرد: عمق استراتژیک مقاومت باعث سربلندی، دور کردن دشمنان از مرزهای بزرگ کشور شده است؛ آنها قائل بر مقاومت‌ ایران و دستاوردهای بین‌المللی ما نیستند. رئیس‌جمهور باید شناخت از اصل این دو ریشه داشته باشد تا به راه‌حل بپردازد.

وی تاکید کرد: در مناظره اول حرف‌ها و نکته‌هایی گفته شده که انگار مخالف برجام هم‌صدا با ترامپ و اسرائیل بودند و با ظاهرسازی می‌گویند؛ اگر برجام بود ترامپ چرا آن را پاره کرد در حالی‌ که آنها حرف ترامپ را نمی‌زنند که گفته تا ایران را تحت فشار قرار داده و از آنها امتیازات زیادی بگیریم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه برجام به دنبال اینست ایران به توانمندی هسته‌ای غیر از گاز و برق و آب اصلا نیاز ندارد، ایران موشک‌هایش با برد ۱۰۰ کیلومتر باشد و نباید با گروه‌های غیر از تل‌آویو ارتباطی نداشته باشد، بوده است. تمام این موارد را باید به مردم گفت و آگاهی‌بخشی کرد تا در انتخاب فرد اصلح اقدام کنند.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و مشاور عالی قوه قضاییه گفت: ما در انتخابات بصیرت افزایی خواهیم کرد تا راه را از چاه بشناسیم. انتخابات برکت انقلاب است و انقلاب ما عقلانیت اسلامی براساس مکتب اهل بیت است. انتخابات دستاورد انقلاب اسلامی بوده و سبب بصیرت افزایی می‌شود تا راه را از چاه بشناسیم.

لاریجانی با بیان اینکه مشارکت در انتخابات سبب عزت آفرینی است خاطرنشان کرد: انتخاب درست اساس انتخابات است و در انتخاب رئیس جمهور هر چه دقیق تر ورود یابیم موجب پیشرفت کشور و انقلاب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آنچه در مناظرات گفته شده کافی است به برخی گفته‌ها توجه کنیم اظهار داشت: به هر دو نفر کاندیدا ارادت دارم و سعید جلیلی را مدت زیادی است می‌شناسم و از نیروهای مستعد و توانمند هستند.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و مشاور عالی قوه قضاییه گفت: دستاورد انقلاب عظیم است و در میدان علوم فضایی و دفاعی توانمندی زیادی داریم.

لاریجانی راه شهید رئیسی را یک راه درست دانست و افزود: مساله مهم کشور ما اقتصاد است و نظم اقتصادی کشور ما معقول نیست.

وی اظهار کرد: باید با تولید و با کمک مردم راهکار اقتصادی ارائه کرد و پزشکیان معتقد است که مشکل ما تحریم است و باید با مذاکره و دیپلماسی توانمند شد و آشتی با دنیا مسئله برطرف شود.

وی تصریح کرد: تحریم توسط آمریکا از ابتدای انقلاب اعمال شده و آمریکا و غرب مسئول تحریم‌ ما هستند که در حقیقت تجاوز به حقوق ملت است.

وی گفت: بد و خوب برجام گذشت و روش غلطی بود که اشتباهات فراوانی را داشت و برای برجام بها پرداخت کردیم در حالیکه طرف مقابل کاری نکرد.

لاریجانی بیان کرد: استراتژی شهید رئیسی این است که تلاش کنیم تحریم ها را کم اثر و یا بی اثر کنیم و باید به مردم آنچه هست را بگوییم و جلیلی چیزی که نادرست است را بیان نمی‌کند.

لاریجانی گفت: مقاومت عمق استراتژیک ایران و موجب سربلندی ایران به شمار می‌آید و ما رئیس جمهور درد دل کن‌ نمی‌خواهیم‌ و رئیس جمهوری می‌خواهیم که برنامه ارائه کند.

وی گفت: مازندران کم شانس و محروم است و مدیران قوی در استان نداشتیم و در مازندران نیروهای توانمند علمی و فنی داریم و در زمینه برنج و گندم تلاش فراوانی توسط شهید رییسی انجام شد.

وی افزود: راهی که شهید رئیسی شروع کردند آقای جلیلی ادامه می‌دهد و نباید فرصتی را از دست داد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تفاوت توزیع ۱۶۰ میلیون سبد معیشت در دولت سیزدهم با ۱۵ میلیون سبد در دولت روحانی
جبران عقب‌ماندگی ۱۰ ساله ایران در ۳ سال به روایت صندوق بین‌المللی پول
تجارت خارجی کشور در سه ماه امسال به ۴۰ میلیارد دلار رسید
جزئیات سفر مخبر به قزاقستان
واکنش سخنگوی دولت به نمایش نمودار تورم در مناظره انتخاباتی
خزعلی: تسهیلات مشاغل خانگی در دولت سیزدهم ۲۵ برابر شد
رئیس بنیاد شهید: آزمون استخدام ۳۱ هزار فرزند شهید برگزار شد
نطق زنده پزشکیان و جلیلی امروز از تلویزیون پخش می‌شود
سخنگوی دولت: اجلاس سران شانگهای در قزاقستان برگزار خواهد شد
رهبر انقلاب: کسانیکه پیشرفت کشور و اسلام را دوست دارند با حضورشان در انتخابات آن را نشان دهند
وزش باد شدید در جنوب و غرب تهران
هشدارهای انتخاباتی پلیس فتا به مردم
بیانات مهم رهبرانقلاب درباره مرحله دوم انتخابات +فیلم
مدافع سپاهان استقلالی شد
احتمال تعویق دیدار سوپرجام فوتبال ایران
پادشاه عربستان در دولت جدید به ایران می ‌آید + جزئیات
رهبر انقلاب: کسانیکه دور اول رأی ندادند مخالف نظام نیستند
آخرین مسافر ایرانی راهی پاریس خواهد شد
جلیلی در جمع مردم کرمانشاه: شهید رئیسی فرصت هارا معطل نگذاشت
عکس نوشته‌های مناظره دوم جلیلی و پزشکیان +دانلود
دعوت محسن رضایی از «جامعه لر» برای رأی به سعید جلیلی در انتخابات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top