تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/04/13 - 15:27
کد خبر: 509601

تفاوت توزیع ۱۶۰ میلیون سبد معیشت در دولت سیزدهم با ۱۵ میلیون سبد در دولت روحانی

تفاوت توزیع ۱۶۰ میلیون سبد معیشت در دولت سیزدهم با ۱۵ میلیون سبد در دولت روحانی

معاون امور رفاهی وزیر کار،‌ تعاون و رفاه اجتماعی از توزیع ۱۶۰ میلیون بسته غذایی در قالب کالابرگ الکترونیکی در ۳ ماه خبر داد و گفت: در دولت روحانی برای توزیع ۱۵ میلیون بسته غذایی، صف‌های طولانی بدون حفظ کرامت انسانی بسته شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علیرضا عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس،‌ با اشاره به موفقیت طرح کالابرگ الکترونیکی،‌ اظهار داشت: دولت شهید رئیسی در قالب طرح کالابرگ الکترونیکی در سه ماه 160 میلیون بسته غذا بین 7 دهک جمعیتی توزیع کرد،‌ در حالی که نه صفی تشکیل شد و نه کرامت انسانی زیر سوال رفت، در حالی که در دولت روحانی برای توزیع 15 میلیون بسته عذایی صف‌های طولانی تشکیل و کرامت انسانی پایمال شد.

وی ادامه داد: توزیع مواد غذایی در قالب کالابرگ الکترونیکی برای 61 میلیون ایرانی معادل 70 درصد جمعیت انجام شد،‌ میزان استقبال مردم از کالابرگ فجرانه 86.4 درصد و برای سه دهک کم درآمد 90 درصد بوده است.

عسگریان افزود: در قالب طرح کالابرگ 1.5 میلیون تن مواد غذایی بین مردم توزیع شد، این طرح مقارن با عید نوروز و ماه مبارک رمضان اجرا شد و موجب رونق تولید کارخانه‌های داخل شد.

وی گفت: دولت برای اجرای کالابرگ الکترونیکی فجرانه 23 هزار میلیارد تومان منابع اختصاص داد که با آورده نقدی مردم در مجموع 90 همت برای کالابرگ الکترونیکی مصرف شد؛ با توجه به مشارکت مردم و تقاضای موثر یک ریال نقدینگی هم ایجاد نشد.

عسگریان افزود: طرح‌های متنوعی در وزارت کار برای ادامه طرح کالابرگ الکترونیکی تهیه شد، مثلا برای طرح مادران 10 تا 15 سناریو نوشتیم، زیر‌ساخت اجرای طرح‌ها در شبکه ملی اعتبار (شما) وجود دارد، فقط باید دولت تصمیم بگیرد کدام طرح را اجرا کند.

عسگریان در مورد پایگاه رفاه ایرانیان گفت: با استناد به اطلاعات درآمدی و بعد خانوار در این پایگاه سیاستگذار هر وقت طرحی داشته باشد با استفاده از این اطلاعات اجرا خواهد کرد.

وی گفت: در حال حاضر اطلاعات 16 دستگاه در پایگاه رفاه ایرانیان بارگذاری شده است.

حمایت از مادران شیرده؛ یک میلیون بسته غذایی توزیع شد

وی در مورد طرح یسنا و حمایت از مادران شیرخوار گفت: طرح یسنا در 8 استان کشور برای مادران شیرده دارای فرزند تا دو سال اجرا می‌شود و 24 هزار مادر شناسایی شدند و مادران شیرده دهک یک درآمدی 40 برابر این رقم یعنی یک میلیون نفر شناسایی شدند و بسته‌های کامل برای این مادران در نظر گرفته شدند؛ برای ادامه طرح مادران نیاز به توافق دولت و تامین منابع دارد.

* اهدای 16 قلم کالای خوراکی به 125 هزار کودک نیازمند تغذیه

عسگریان بیان داشت: وزارت بهداشت 135 هزار کودک را معرفی کرد که در نهایت 125 هزار کودک نیازمند تغذیه واجد شرایط شدند،‌ برای سلامت این کودکان 6 ماه تا 59 ماهه 16 قلم کالای خوراکی اختصاص داده شد و برای دهک‌های یک تا 5 ماهانه برای هر کودک یک میلیون تومان و برای دهک 6 تا 7 ماهانه 600 هزار تومان در نظر گرفته شد و طرح کودکان همچنان ادامه دارد.

وی در مورد زیر ساخت اجرای طرح کالابرگ، گفت: شبکه ملی اعتبار (شما) زیرساخت خوبی فراهم کرده و طر طرح حمایتی با هر مبلغی که تصویب شود،‌ قابل اجرا است.

در دولت روحانی برای ارائه سبد کالا و توزیع فقط 15 میلیون سبد بین مردم،‌ در نبود برنامه اجرایی،‌ ص‌های طولانی تشکیل می‌شد و مردم مدت زیادی در صف‌ها معطل می‌شدند و کرامت انسانی زیر سوال می‌رفت، تصاویر ثبت‌شده در آن ایام حکایت از بی‌برنامگی و انفعال دولت وقت در طرح سبد کالا دارد؛ اما در دولت شهید رئیسی با طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی 61 میلیون بسته غذایی در سه ماه بین 61 میلیون نفر معادل 70 درصد جمعیت توزیع شد در حالی که نه صفی تشکیل شد و نه کرامت مردم زیر سوال رفت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیت شهید رئیسی حمایت خود را از دکتر جلیلی اعلام کرد
تکذیب اعلام حمایت مولوی عبدالحمید از برخی کاندیداها
امکان رأی دادن با کارت ملی یا شناسنامه
کنعانی: آزادی «بی آزار» محصول تلاش‌های مستمر سیاسی و کنسولی است
برگزاری آیین سنتی «اذن عزا» حضرت سیدالشهدا(ع) در حرم مطهر رضوی
اعلام حمایت علی نیکزاد و پرویز فتاح از سعید جلیلی در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری
حمایت جمعی از فعالان حوزه زنان و خانواده از جلیلی
مراسم دانش آموختگی دانشجویان علوم پزشکی +عکس
دست‌خط حاج محمود کریمی در مورد انتخابات +عکس
زمان واریز سود سهام عدالت متوفیان
واریزی جدید برای بازنشستگان تامین اجتماعی
حمایت ۷۰۰۰ نفر از اساتید دانشگاه‌های کشور از جلیلی در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری
خانواده فوتبال روز جمعه حماسه آفرین خواهد شد
نقش واحدهای بین‌الملل دانشگاه‌ها در تولید محتوای علمی و پژوهشی
نوری همدانی: مردم با انتخاب فرد اصلح عظمت ایران اسلامی را به نمایش بگذارند
پیکر ۹ نفر از حجاج فوت‌شده به ایران منتقل شد
رزرو محل پارک خودرو از طریق موبایل
دیدار تولیت ، مدیران و جمعی از اساتید مدرسه عالی شهید مطهری با رهبر معظم انقلاب +عکس
روزگار بهتر کارگران با رئیس جمهوری جلیلی
حمایت مرکز دانشجویی حقوق بشر ایران از جلیلی
آزاد شدن بشیر بی‌آزار بعد از یک ماه بازداشت غیرقانونی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top