تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/04/13 - 16:42
کد خبر: 509606

نگاهی بر سوالات یک فعال دانشجویی در حوزه مسکن از مسعود پزشکیان؛

تجربه بلا تکلیف مسکن مهر در دولت یازدهم و دوازدهم با سیاسی کاری تکرار می‌شود؟

 تجربه بلا تکلیف  مسکن مهر در دولت یازدهم و دوازدهم با سیاسی کاری تکرار می‌شود؟

یک فعال دانشجویی در حوزه نظام مسائل ناظر به مشکلات مسکن در کشور سوالاتی را مطرح کرده ایت که در ادامه این گزارش می‌خوانید.

به گزارش گروه سیاسی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مطابق قانون جهش تولید مسکن و برنامه هفتم توسعه دولت مکلف است که برنامه‎ریزی، زمینه‌سازی و اقدام لازم برای تولید یک میلیون مسکن در هر سال را انجام دهد بر اساس اطلاعات اعلامی وزارت راه و شهرسازی، در دولت سیزدهم، بیش از 4.5 میلیون متقاضی واجد شرایط در مسکن حمایتی طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند و بسیاری از متقاضیان از 40 میلیون و 100 میلیون و حتی پانصد میلیون آورده ریختند و در کل بیش از 2.6 میلیون واحد مسکونی در قالب واگذاری زمین، انبوه‎سازی، مسکن خودمالکی شهری و روستایی، نوسازی بافت فرسوده شهری و... در دولت سیزدهم آغاز شده است.

با توجه به اینکه آقای پزشکیان در چندین مصاحبه فرمودند که "توان ساخت یک میلیون مسکن وجود ندارد و مصالح و توان تامین مالی و... نداریم" و با توجه به اینکه افرادی مثل آقای عباس آخوندی وزیر سابق مسکن و شهرسازی در دولت یازدهم و دوازدهم که تجربه مناسبی در اتمام مسکن مهرهای شروع شده در دولت قبل از خودشان را نداشتند و با سیاسی کاری افتخار کردند که کاری برای ساخت و تکمیل مسکن مهر نکردند و این افراد در ستادهای آقای پزشکیان فعال هستند.

1. این سئوال ایجاد می‌شود آیا تجربه مسکن مهر که در دولت یازدهم و دوازدهم با سیاسی کاری، بلا تکلیف ماند و مردم که پول ریخته بودند سال‎ها اسیر آن دولت‎ها شدند تکرار خواهد شد؟

اجرای برنامه هفتم

2. همچنین مطابق برنامه هفتم توسعه، دولت مکلف شده است که با توسعه محدوده شهرها و روستاها، 330 هزار هکتار ظرفیت سکونتگاهی جدید در کشور ایجاد کند. ولی با توجه به اینکه آقای عبدالعلی‌زاده وزیر سابق مسکن و رییس ستاد آقای پزشکیان از افرادی هستند که به بستن کمربند شهرها افتخار می‌کنند و در زمان وزارت ایشان محدوده شهرها بسته شد. آیا شما این حکم برنامه هفتم را اجرا خواهید کرد؟

اخذ مالیات

3. همچنین مطابق ماده 54 و 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم دولت مکلف است نسبت به مقابله با محتکرین مسکن اقدام نمایید و در صورت عدم عرضه واحد‌های مسکونی خالی، نسبت به اخذ مالیات از آن، واحدها اقدام نباید که در دولت سیزدهم بیش از 182 هزار واحد خالی پس از شناسایی و اقدامات اداری و چندین مرتبه هشدار، به بازار عرضه شد و بیش از 120 هزار واحد مسکونی خالی هم به سازمان مالیاتی معرفی شد و فرایند اخذ مالیات هم با تازگی شروع شده است.

ولی با توجه به اینکه جناب آقای آخوندی وزیر سابق مسکن که از اعضای اصلی ستاد آقای پزشکیان هستند چندین با موضوع اخذ این مالیات مخالفت کرده‌اند، آیا شما مسیر آغاز شده در دولت سیزدهم برای اجرای مالیات بر خانه‌های خالی را ادامه خواهید داد؟

4. همچنین قانون مقابله با سوادگری و دلالی در مجلس به تصویب رسیده و به شورای نگهبان ارسال شده است. مطابق این قانون، دلالان و سوداگران مسکن، مطابق سیاست‌های مسکن بسیاری از کشورهای دنیا جریمه خواهند شد.  آقای عباس آخوندی با طرح مقابله با دلالی مسکن نیز مخالف کردند. آیا آقای پزشکیان هم با عضو اصلی ستاد خود هم نظر است؟

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اخلاق و برنامه؛ اولویت اول مردم در مناظرات انتخاباتی
بیرانوند برگردد، پرسپولیس به‌هم ‌می‌ریزد
بیت شهید رئیسی حمایت خود را از دکتر جلیلی اعلام کرد
تکذیب اعلام حمایت مولوی عبدالحمید از برخی کاندیداها
امکان رأی دادن با کارت ملی یا شناسنامه
کنعانی: آزادی «بی آزار» محصول تلاش‌های مستمر سیاسی و کنسولی است
برگزاری آیین سنتی «اذن عزا» حضرت سیدالشهدا(ع) در حرم مطهر رضوی
اعلام حمایت علی نیکزاد و پرویز فتاح از سعید جلیلی در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری
حمایت جمعی از فعالان حوزه زنان و خانواده از جلیلی
مراسم دانش آموختگی دانشجویان علوم پزشکی +عکس
دست‌خط حاج محمود کریمی در مورد انتخابات +عکس
زمان واریز سود سهام عدالت متوفیان
واریزی جدید برای بازنشستگان تامین اجتماعی
حمایت ۷۰۰۰ نفر از اساتید دانشگاه‌های کشور از جلیلی در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری
خانواده فوتبال روز جمعه حماسه آفرین خواهد شد
نقش واحدهای بین‌الملل دانشگاه‌ها در تولید محتوای علمی و پژوهشی
نوری همدانی: مردم با انتخاب فرد اصلح عظمت ایران اسلامی را به نمایش بگذارند
پیکر ۹ نفر از حجاج فوت‌شده به ایران منتقل شد
رزرو محل پارک خودرو از طریق موبایل
دیدار تولیت ، مدیران و جمعی از اساتید مدرسه عالی شهید مطهری با رهبر معظم انقلاب +عکس
روزگار بهتر کارگران با رئیس جمهوری جلیلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top