تاریخ انتشار: شنبه 1403/04/16 - 10:50
کد خبر: 509810

جزئیات وام جدید نهضت ملی مسکن

جزئیات وام جدید نهضت ملی مسکن

درحالی شورای‌ عالی مسکن وام نهضت ملی مسکن را به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش داده است که سود این تسهیلات در دوره بازپرداخت ۲۰ساله بیش از ۲.۱میلیارد تومان خواهد بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چهارشنبه هفته گذشته در هجدهمین جلسه شورای‌عالی مسکن با افزایش سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن در شهرها به ۸۰۰ میلیون تومان موافقت شد، بر این اساس متقاضیان طرح مذکور می‌توانند پس از تصویب هیئت عالی بانک مرکزی و ابلاغ آن تا سقف ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

پیش از این دولت سیزدهم سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن را در سراسر کشور ۵۵۰ میلیون تومان تعیین کرده بود. اردیبهشت ماه سال قبل شورای سابق پول و اعتبار پس از بررسی نامه شماره ۲۴۳۹۳ مورخ ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ با موضوع مصوبه ششمین جلسه شورای‌عالی مسکن، سقف فردی تسهیلات پروژه‌های حمایتی مسکن موضوع ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن را معادل ۵۵۰ میلیون تومان در تمامی شهرهای کشور به‌صورت یکسان تعیین کرد.

در ابتدا اعلام شد بازپرداخت وام ۵۵۰ میلیون تومانی به‌صورت پلکانی خواهد بود، در این صورت متقاضیان بایستی در یک دوره ۲۰ساله برای وام ۵۵۰ میلیون تومانی ۲ میلیارد و ۳۷۲ میلیون و ۴۵۵ هزار تومان پرداخت می‌کردند، از این رقم حدود یک میلیارد و ۸۲۲ میلیون تومان سود تسهیلات بود.

دی‌ماه سال گذشته و پس از انتقادها به اقساط بالای این وام، مدیرعامل صندوق ملی مسکن از کاهش اقساط ماهانه وام نهضت ملی مسکن به ۵ میلیون تومان خبر داد.

محمدرضا مهدیار اسماعیلی افزود: قرار بر این شده است که اقساط وام نهضت ملی مسکن پلکانی شود؛ ‌ در این صورت وام‌گیرنده در ماه‌ها و سال‌های ابتدای دوره بازپرداخت تحت فشار ـ اقساط بالا ـ قرار نمی‌گیرد، بر این اساس در دو سال ابتدایی بازپرداخت، اقساط حداکثر ماهانه ۵ میلیون تومان است تا در توان متقاضیان نهضت ملی مسکن باشد. پس از دو سال نیز، اقساط به‌صورت پلکانی دریافت خواهد شد.

همان‌گونه که اشاره شد در آخرین جلسه شورای‌عالی مسکن به‌ریاست محمد مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری وام ۸۰۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن مصوب شد. با اجرایی شدن این مصوبه اقساط وام در دوره ۲۰ساله و بازپرداخت ساده ماهانه حدود ۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان خواهد بود.

کل بازپرداخت وام مذکور نیز حدود ۳ میلیارد تومان خواهد بود. در پایان قسط دویست و چهلم (ماه ۱۲ سال بیستم) متقاضی ۲ میلیارد و ۱۶۳ میلیون و ۱۵۸ هزار تومان سود تسهیلات را پرداخت کرده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رئیس قوه قضائیه به رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران تبریک گفت
جلیلی پیروزی پزشکیان را تبریک گفت
۵ نکته طلایی درباره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری
قاضی‌زاده هاشمی: ملت ایران صلابت خود را به نمایش گذاشت
پیام تبریک محسن رضایی به پزشکیان
نکونام برای بازگشت یک بازیکن به استقلال شرط گذاشت
واکنش سبز بورس به انتخابات ریاست جمهوری
ژاپن: به دنبال تقویت گفت‌وگو با دولت جدید ایران هستیم
ولایتی: بی‌تردید پیروز اصلی انتخابات مردم هستند
تهران سیاه‌پوش شد +عکس
کاپیتان سابق تراکتور در یک‌ قدمی پرسپولیس
انتقال کاروان‌های مدینه دوم فردا به پایان می‌رسد؛ بازگشت همه حجاج تا ۲۲ تیر
انتخابات ایران در قاب رسانه‌های جهان +فیلم
معافیت سربازی با این ترفند غیرممکن شد
نشست خبری رئیس‌جمهور منتخب لغو شد
پیام تبریک مخبر به رئیس جمهور منتخب
گاریدو به دیدار درویش رفت
نشست خبری امروز پزشکیان لغو شد
اعلام آمادگی سپاه برای تداوم و تقویت تعامل و همکاری سپاه با دولت جدید
پیام تبریک رهبر انقلاب به رئیس جمهور منتخب/ حرکت بزرگ ملت ایران درخشان و فراموش نشدنی است
شکست خط تحریم و سرشکستگی مدعیان تقلب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top