تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/04/20 - 13:11
کد خبر: 510389

نبویان: مردم پای کار نظام برای پیشرفت ایران ماندند

نبویان: مردم پای کار نظام برای پیشرفت ایران ماندند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشارکت مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: مردم پای کار نظام برای پیشرفت ایران ماندند. مشارکت بالای مردم برای نظام دستاورد بالایی محسوب می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمود نبویان نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره «به مشارکت مردم در ۲ دور چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری»، گفت: حضور پرشکوه مردم در ۲ دوره انتخابات با این فاصله کم جای تشکر و تقدیر  دارد. حدود ۵۵ میلیون از هم‌وطنان در ۲ مرحله انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کردند.

وی افزود: مشارکت بالای مردم برای نظام دستاورد بالایی محسوب می‌شود. دشمنان سعی کردند که مشارکت را کاهش دهند، اما ملت هوشمندانه در دهان آن‌ها زدند. مردم پای کار نظام و کشور برای پیشرفت ایران هستند. مردم بسیار خوب و ارزشمندی داریم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به رئیس‌جمهور منتخب مجدداً تبریک عرض می‌کنم. دعا می‌کنیم در مسیر پیشرفت و حل مسائل مردم موفق باشند. نبویان با اشاره به وظیفه مسئولین در برابر مردم، گفت: رئیس‌جمهور و همه مسئولین باید به این امر توجه کنند که مردم همیشه در صحنه حضور داشتند و در حال حاضر نیز کار خود را انجام دادند. الان نوبت مسئولین است که به مشکلات مردم رسیدگی کنند. در این راه رئیس‌جمهور منتخب نقش ویژه‌ای دارد.

وی تشریح کرد: مشکلات اصلی کشور باید حل شود. مردم در بحث مسکن با مشکل روبه‌رو هستند. اکنون اجاره خانه و کرایه‌ها سرسام‌آور است. اکثر هزینه خانواده صرف پول مسکن می‌شود و این حق مردم است که مسکن داشته باشند. به همین سبب جناب پزشکیان باید در این مورد اقدامات جدی انجام دهند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:  اشتغال‌زایی از امور مورد اهمیت کشور است. مبادا به جایی برسیم که کارخانه‌ها را تعطیل شود. بلکه باید کارخانه‌ها باید راه‌اندازی شوند تا مشکلات جوانان و نخبگان حل و فصل ‌شود. نبویان ضمن اشاره به مشکلات مردم، گفت: آقای دکتر پزشکیان دولت شما در قبال ازدواج جوانان مسئول است. باید برای ازدواج جوانان برنامه داشته باشد.

تورم از دیگر معضلاتی است که باید توسط رئیس‌جمهور منتخب مهار شود. تورم بالا و گرانی‌ها موجب مشکلات عدیده مردم شده است. حتماً باید در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.وی خاطر‌نشان کرد:  بورس سرمایه بسیاری از مردم را گرفته و در حال نابود کردن سرمایه مردم است.

جناب پزشکیان مشکل بورس باید حل شود. این امور مشکلات مردم است و باید حل شود.  نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت:  قاچاق کمر تولید‌کننده داخلی را شکسته است. پوشاکی که از کشورهای دیگر وارد شده تولید داخلی را تحت تأثیر قرار داده است. همچنین قاچاق سوخت موجب مشکلات زیادی شده است. ما مجبور شده‌ایم با صرف هزینه هنگفت گازوئیل و بنزین از خارج وارد کنیم، در حالیکه ۱۹ میلیون لیتر گازوئیل از یک استان قاچاق می‌شود.

آقای پزشکیان باید این مسئله را حل کند.نبویان تأکید کرد: از دیگر مشکلات مردم مسائل خانواده است. امروز شاهد گسترش طلاق هستیم. باید با برنامه جلوی این پدیده ناخوشایند گرفته شود. تقویت تولید و راه‌اندازی کارخانه از خواسته‌های مردم است که باید عملی شود. تولیدکنندگان مشکل نقدینگی، بانک، مالیات و بیمه دارند. این‌ها باید حل شود.

وی با بیان این‌که اجرای برنامه هفتم از اولویت‌های کشور است‌، گفت: دولتی که بر سر کار می‌آید باید قانونگرا باشد. یکی از قوانین مصوب مجلس که جناب پزشکیان هم زمان تصویبش در مجلس حضور داشتند قانون برنامه هفتم است. در برنامه هفتم از دولت رشد اقتصادی هشت در صد خواسته می‌شود.

آقای پزشکیان باید تلاش کنید که به این رشد برسید. نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد:  صنعت ما دچار مشکل است و راه برون‌رفت از این مشکل دانش‌بنیان شدن صنعت کشور است. صنعت خودروسازی نیز با مشکلات متفاوتی روبه‌رو است.

جناب پزشکیان در مناظرات بر این مشکلات تأکید داشتند.نبویان با اشاره به وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور منتخب، گفت: آقای پزشکیان گفتند چرا خودرو باید گران باشد؟ مردم باید بتوانند از خودرو خارجی با همان قیمت کشورهای دیگر استفاده کنند. این حرف، حرف درستی است. قسمتی از گرانی خودرو به علت عوارضی است که دولت می‌گیرد. آقای پزشکیان برنامه‌ریزی کنید که عوارض از مردم گرفته نشود. ارز خرید خودرو را تأمین کنید.

قطعاً با توجه به وعده و قولی که در مورد قیمت خودرو دادید برنامه‌ای در مورد تأمین ارز و عوارض دارید تا قیمت ماشین ارزان‌تر تمام شود. وی تأکید کرد: مشکلی که رئیس‌جمهور منتخب بارها در خلال مناظرات به آن اشاره کردند این بود که چرا برخی از سفره‌ها خالی و برخی پر است. این فرمایش درست ناشی از تبعیض و فساد است که مردم از آن رنج می‌برند. این امور مشکلات مردم است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور منتخب باید روشن کنند که در بحث سیاست خارجی اولویت‌ همکاری با کدام کشورها را دارند. آیا دست خود را به سمت کشورهای منطقه و دوست دراز می‌کنند یا دست دوستی به کشورهای دشمن می‌دهند.

همچنین روشن شود آیا به سیاق برخی دولت‌ها دیپلماسی التماسی را دنبال می‌کنند یا دیپلماسی عزتمندانه را همچون عملیات وعده صادق در پیش می‌گیرند. نبویان عنوان کرد: مشکل دیگر مردم کشاورزی است. محصولات از کشاورز به بهایی اندک خریداری می‌شود و به قیمت بالا در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد. رئیس‌جمهور منتخب باید به وضعیت دلالی که موجب رنج و مشقت مردم شده رسیدگی کند. وی با اشاره به ساختار دولت آینده، گفت: مشکل تأمین برق در فصل تابستان، کمبود آب، حفظ امنیت استان‌های مرزنشین از دیگر مشکلاتی است که مردم با آن رو‌به‌رو هستند. رفع این مشکلات در گرو آن است که دولتی توسط جناب پزشکیان پایه‌ریزی شود که صلاحیت رسیدگی و حل این امور را داشته باشند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید به سمت حل مشکلات اساسی مردم حرکت و از شعار و امور واهی اجتناب کرد. در این مسیر که مسیر هم‌دردی با مردم است ما نمایندگان مجلس حتماً از آقای پزشکیان حمایت می‌کنیم. نبویان در خاتمه گفت: از آقای پزشکیان تقاضا داریم مسیر شهید رئیسی را ادامه دهند. دفتر ایشان همچون شهید رئیسی خیابان‌های این مرزوبوم بین مردم باشد نه کاخ سعدآباد. مشکلات مردم را از نزدیک لمس کند و در صدد حل آن‌ها برآید. خط قرمز ما تأمین منافع مردم است. در این راه به رئیس‌جمهور کمک خواهیم کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه‌ای برای گزارش‌دهی امنیت سایبری با دقت ۹۴ درصد
حجم تردد زائران از مرز خسروی محرم امسال ۲ برابر افزایش یافت
مسؤول عملیات دوگانه در «رمله» اشغالی مشخص شد
علی باقری عازم نیویورک شد
اظهارات جدید ترامپ پس از سوءقصد نافرجام به جانش
گیاهی که تپش قلب را بسرعت پایین می‌آورد
بلیت قطار گران شد؟
ویژگی‌های حضرت عباس(ع) در کلام معصومین
سهم ۴۰ درصدی آموزش‌ مهارتی از آموزش عالی
صدور گذرنامه اربعین تنها با ۶۵ هزار تومان
تأکید رئیس‌جمهور منتخب بر جایگاه ویژه سپاه در پاسداری از انقلاب
سخنرانی شهید رئیسی درباره روز تاسوعا +فیلم
یک وسیله مشکوک دیگر از خانه عامل سوءقصد به ترامپ کشف شد
۵ فرمانده ارشد نظامی به پزشکیان در خصوص امنیت ایران چه گفتند؟
فرمانده ای اسرارآمیز و افسانه ای که بارها اسرائیل را شکست داده است
آرژانتین در شب گریه های تلخ مسی قهرمان شد
کدام ویتامین موجب چاقی صورت می‌شود؟
پزشکیان در هیئت ریحانه النبی امامزاده صالح تجریش
دیدار مهم فرمانده کل با رئیس جمهور منتخب
یمن کشتی اسرائیلی MSC UNIFIC را زد + جزئیات
تعطیلی برج میلاد در تاسوعا و عاشورا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top