تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/04/21 - 01:11
کد خبر: 510454

ترابی:

بی‌وفا نیستم؛برای پول به تراکتور نرفتم

بی‌وفا نیستم؛برای پول به تراکتور نرفتم

بازیکن پیشین پرسپولیس و جدید تراکتور تبریز گفت: از لحاظ تاکتیکی و روحی نیاز داشتم که با دیدگاه ماندن در بهترین فرم فوتبالم، از پرسپولیس جدا شوم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، مهدی ترابی بعد از چند سال حضور در پرسپولیس سرانجام تصمیم به جدایی گرفت. او در این سال‌ها جزو بازیکنان موثر پرسپولیس بود و شاید خیلی‌ها تصور نمی‌کردند این تیم را ترک کند ولی ترابی قصد دارد یک چالش جدید را تجربه کند.

او البته تأکید می‌کند که یک روز به پرسپولیس بازخواهد گشت. گفت‌وگو با ترابی را می‌خوانید.

چه عاملی باعث شد از پرسپولیس جدا شوی؟

هیچ عامل خاصی وجود نداشت جز اینکه به لحاظ تاکتیکی و روحی نیاز داشتم که با دیدگاه ماندن در بهترین فرم فوتبالم، به صلاحدید کارشناسان دلسوزی که وجود دارند و ابعاد ورزشی و شخصیتی من را آنالیز می‌کنند، برای مدتی تغییر تیم بدهم.

جدایی از پرسپولیس ریسک بزرگی نبود؟

به هیچ وجه قبول ندارم که ریسک کردم. ریسک زمانی است که تغییر بنیادی در تصمیم یک فرد صورت بگیرد، در حالی که هر جای دنیا باشم یک پرسپولیسی هستم و در قلبم و دلم هیچ تغییری ایجاد نشده است. نه تنها تغییر بنیادی، حتی تغییر ظاهری هم در پرسپولیسی بودن مهدی ترابی ایجاد نشده و از هواداران هم می‌خواهم که این را بپذیرند. به آنها قول می‌دهم که عدم حضورم در پرسپولیس فقط یک غیبت باشد که در بحث فنی ضرورت داشته و امیدوارم اتفاقات خوبی رخ دهد. الان هم قرار است پیراهن تراکتور را بر تن کنم و قطعاً برای موفقیت این تیم می‌جنگم و تا آخرین توانم تلاش می‌کنم.

خیلی‌ها می‌گویند 3 ماه پیش و زمانی که به مراسم ختم مادر مالک باشگاه تراکتور رفتی، حضورت در این تیم قطعی شده بود...

جسارت و بی‌ادبی نباشد، ولی خیلی‌ها، خیلی چیزها می‌گویند. خیلی از بزرگان در همین زمانی که اشاره کردید، به ختم پدر بزرگ من آمدند، یعنی چون به این مراسم آمدند و تسلیت گفتند قصد دارند به تیمی بیایند که ممکن است یک روزی مربی آن تیم باشم؟! این موضوع به هیچ وجه درست نیست و فقط شیطنت برخی همکاران دوست داشتنی شما است که گاهی اوقات شغل شریف خبرنگاری را با شغل شریف‌ترِ کارآگاه بودن قاطی می‌کنند. اینکه می‌گویند از سه ماه حضورم در تراکتور قطعی شده بود به هیچ وجه صحت ندارد.

قبول داری بسیاری از هواداران از رفتن تو خشمگین و ناراحت هستند؟

لطف هواداران است که از رفتن من ناراحت هستند؛ این من هستم که به پرسپولیس نیاز دارم و پرسپولیس به من و بزرگتر از من هیچ نیازی ندارد. هواداران عزیز که همیشه به من لطف داشتند، بدانند که برداشتن یک صخره کوچک از دامنه یک کوه استوار، هیچ تغییری در بزرگی آن کوه ایجاد نمی‌کند و امیدوارم ان‌شاءالله روزی این صخره به دامنه این کوه استوار برگردد.

خیلی‌ها معتقدند با وجود پیشنهاد مالی خوبی که از تراکتور داشتی، باید در پرسپولیس می‌ماندی.

این حرف قبل از اینکه توهین به من باشد توهین به هواداران است. کوچکترین عضو هوادار پرسپولیس تیمش را با بزرگترین خواسته‌ها عوض نمی‌کند آن وقت بازیکن ممکن است عوض کند؟ کسی نمی‌تواند بگوید من برای پول به تراکتور رفتم، واقعاً پول مقابل عشق به پرسپولیس بی‌معنی است و من واقعاً بر اساس تشخیص کارشناس‌هایی که قبول‌شان دارم و دلسوز پرسپولیس هم هستند تصمیم گرفتم مدتی از خانه خودم فاصله بگیرد. هرکسی که بخواهد در ذهنش حتی به من برچسب بی‌وفایی به پرسپولیس را بزند، نه تنها من، بلکه هواداران هم حلالش نمی‌کنند.

برخی معتقدند مدیران پرسپولیس برای حفظ تو بیشتر تلاش می‌کردند. از باشگاه و مدیران پرسپولیس ناراحت نیستی؟

باشگاه و آقای درویش و آقای بادامکی و دیگر دوستان از هیچ لطفی در حق من کوتاهی نکردند و بیش از اندازه و قد و قواره من روی سرم و کل تیم منت گذاشتند و لطف کردند. هر نقصی باشد از من است، هر کوتاهی در هر مقطعی در گذشته و در هر زمانی بوده از من است. من کوچک مسئولان که هیچ، کوچک خردسال‌ترین هوادار پرسپولیس بودم و خواهم بود.

این درست است که بیرانوند تو را برای جدایی از پرسپولیس و پیوستن به تراکتور تحریک کرد؟

خیر، شایعه است.

فکر می‌کنی یک روز به پرسپولیس برگردی؟

ان‌شاءالله؛ یک روز به پرسپولیس برمی‌گردم.

فکر می‌کنی تراکتور طلسم قهرمان نشدن در لیگ برتر را بشکند و فصل بعد قهرمان شود؟

همین جا به هواداران تراکتور و مردم تبریز و ترک زبان‌های عزیز قول می‌دهم مهدی ترابی به کمک بقیه تیم همه توان‌مان را برای قهرمانی می‌گذاریم. آنها منتظر قهرمانی باشند و ما هم تمام توان‌مان را خواهیم گذاشت.

در مورد حضور اسکوچیچ در تراکتور و کار کردن با این مربی چه صحبتی داری؟

بازیکن می‌تواند قبل از پیوستن به یک تیم تصمیم بگیرد که تحت فرمان سرمربی باشد و با او کار کند یا نه. وقتی رفتن به یک تیم را پذیرفت دیگر حق ندارد از خواسته سرمربی طفره برود. رفتار حرفه‌ای این را نمی‌پذیرد و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. با قدرت زیر نظر اسکوچیچ بازی خواهم کرد. باشگاه تراکتور تصمیم گرفت تا این مربی را بیاورد و همه ما در کنار هم برای موفقیت این تیم بزرگ تلاش خواهیم کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه‌ای برای گزارش‌دهی امنیت سایبری با دقت ۹۴ درصد
حجم تردد زائران از مرز خسروی محرم امسال ۲ برابر افزایش یافت
مسؤول عملیات دوگانه در «رمله» اشغالی مشخص شد
علی باقری عازم نیویورک شد
اظهارات جدید ترامپ پس از سوءقصد نافرجام به جانش
گیاهی که تپش قلب را بسرعت پایین می‌آورد
بلیت قطار گران شد؟
ویژگی‌های حضرت عباس(ع) در کلام معصومین
سهم ۴۰ درصدی آموزش‌ مهارتی از آموزش عالی
صدور گذرنامه اربعین تنها با ۶۵ هزار تومان
تأکید رئیس‌جمهور منتخب بر جایگاه ویژه سپاه در پاسداری از انقلاب
سخنرانی شهید رئیسی درباره روز تاسوعا +فیلم
یک وسیله مشکوک دیگر از خانه عامل سوءقصد به ترامپ کشف شد
۵ فرمانده ارشد نظامی به پزشکیان در خصوص امنیت ایران چه گفتند؟
فرمانده ای اسرارآمیز و افسانه ای که بارها اسرائیل را شکست داده است
آرژانتین در شب گریه های تلخ مسی قهرمان شد
کدام ویتامین موجب چاقی صورت می‌شود؟
پزشکیان در هیئت ریحانه النبی امامزاده صالح تجریش
دیدار مهم فرمانده کل با رئیس جمهور منتخب
یمن کشتی اسرائیلی MSC UNIFIC را زد + جزئیات
تعطیلی برج میلاد در تاسوعا و عاشورا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top