تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/04/27 - 13:09
کد خبر: 510928

سخنگوی دولت: واردات خودرو برای همه ایرانیان آزاد شد

سخنگوی دولت: واردات خودرو برای همه ایرانیان آزاد شد

سخنگوی دولت تصریح کرد: ما یکی از آراء تاریخی در محکومیت یکی از فعالان حوزه صنعت خودرو که تخلفات گسترده‌ای را انجام داده بود، داشتیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز (چهارشنبه، ۲۷ تیرماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز هیئت وزیران به ریاست سرپرست محترم ریاست جمهوری و عضویت اعضای دولت تشکیل شد. در جلسه امروز و جلسه روز یکشنبه مصوبات متعددی در هیئت وزیران تصویب شد که به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنم.

وی افزود: یک مصوبه بسیار مهمی که طی جلسات اخیر در هیئت وزیران تصویب شد که به نوعی می‌توان گفت آخرین گام در مقابله با انحصار صنعت خودرو و خودروسازی کشور بود.

یک گام بسیار بزرگ که آخرین گام در امتداد برنامه‌ای از پیش تعیین شده در دولت و مرحله به مرحله پیش می‌رفت تا بتوانیم اصلاح اساسی و بنیادین در صنعت خودروسازی کشور داشته باشیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: ما یکی از آراء تاریخی در محکومیت یکی از فعالان حوزه صنعت خودرو که تخلفات گسترده‌ای را انجام داده بود، داشتیم. در این راستا فرد مذکور توسط سازمان تعزیرات حکومتی به پرداخت ۵۰۰۰ میلیارد تومان جریمه به خاطر گران فروشی و تخلفات نسبت به مردم محکوم شد.

وی افزود: این حکم، آثار بسیار بازدارنده‌ مهمی داشت و مشابه این اقدامات سلبی از سوی دولت انجام گرفته است.

بهادری جهرمی اظهار کرد: به موازات آن در حوزه اقدامات ایجابی اولاً در حوزه افزایش تولید داخلی توجه ویژه به تامین ارز مورد نیاز و زیرساخت‌های لازم برای ظرفیت‌های تولید داخل انجام گرفت که افزایش تولید خودرو را به تیراژ ۱.۵ میلیون دستگاه در سال به همراه داشت و در سال جاری برای تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: همزمان به تدریج واردات خودرو که پیش از این دولت برای ۴ یا ۵ سال ممنوع بود به تدریج مطابق با یک برنامه‌ریزی آزاد سازی شد. ابتدا، واردات خودروهای برقی و هیبریدی و سپس، واردات خودروهای جدید و پس از آن نیز، واردات خودروهای کارکرده در حوزه حمل‌و‌نقل عمومی انجام گرفت. همچنین تسهیلاتی در حوزه واردات آمبولانس و خودروهای راهداری اختصاص یافت.

سخنگوی دولت تصریح کرد: آخرین گام که دولت پیش از این با ارسال لایحه مجوز آن را از مجلس دریافت کرده بود، با ابلاغ آیین نامه اخیر واردات خودرو به شرط اینکه مدل ۲۰۱۹ به بعد باشد و استانداردهای روز کشورهای اروپایی را اخذ کرده باشد برای همه ایرانیان آزاد شد.

وی افزود: لذا، دیگر نیاز به روال‌های سابق که واردات خودرو حتماً باید از طریق برخی شرکت‌های خودروساز و با انتقال تکنولوژی به داخل کشور انجام می‌گرفت، نیست. اشخاص حقیقی داخل و خارج کشور می توانند خودرو وارد کنند. مجوز این آیین نامه از مجلس گرفته شده است. پیش از این آیین نامه واردات خودرو نو نیز ابلاغ شده بود.

بهادری‌ جهرمی بیان کرد: هیات وزیران امروز با عضویت وزرای صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزیر نفت در مجمع عمومی بانک مرکزی به عنوان وزاری منتخب دولت موافقت کرد.

وی افزود: در راستای حمایت از ساخت تجهیزات و ملزومات پزشکی مواد اولیه و قطعاتی که برای ساخت این ملزومات و تجهیزات مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، امروز فهرستی به پیشنهاد وزارت بهداشت و با همکاری وزارتخانه‌های اقتصاد و صنعت و معدن و تجارت به تصویب هیات وزیران رسید که همه این ملزومات مشمول کاهش حقوق ورودی شوند تا امکان تولید ملزمات پزشکی با هزینه‌های بسیار پایین‌تر فراهم باشند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: به منظور نحوه محاسبه نهایی و مقطوع حقوق بازنشستگان به صورت متناسب سازی شده در چارچوب قانون برنامه به تصویب هیات وزیران رسید.

وی افزود: در فرآیند بررسی آیین نامه با توجه به این که قانون برنامه ابلاغ شد یک مشکلی در قانون برنامه وجود داشت،حداقل بگیران در حوزه بازنشستگی از این متناسب سازی محروم شده بودند.

بهادری‌ جهرمی اظهار کرد: دولت به صورت علی‌الحساب مبلغی را برای بازنشستگان واریز کرد و لایحه‌ای در دولت به تصویب رسید که با قید دو فوریت تقدیم مجلس خواهد شد که در صورت موافقت مجلس، حداقل‌بگیران هم مشمول این قانون متناسب‌سازی شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
«آیت‌الله جنتی» یک سال دیگر دبیر شورای نگهبان باقی ماند
هر آنچه باید درباره ی سقف وافل بدانیم !
با ۵ روش برتر خمکاری ورق فلزات آشنا شوید
آقای گل لیگ برتر راهی امارات شد
امباپه پردرآمدترین فوتبالیست تاریخ رئال
زمین شماره ۲ آزادی در اختیار استقلال قرار گرفت
تسهیلات بورسیه دستیاری پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اعلام شد
جزئیات پذیرش دستیارتخصصی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
طر احی ویلا، مراحل طراحی و ۱۰ نکته مهم آن
مرحله نخست واریز وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان در روزهای آینده +جزئیات
روند کاهشی نرخ بیکاری در ۱۹ استان کشور
استخراج بیت کوین در ایران: فرصت یا تهدید؟
آغاز مراسم «رکضه طویریج» در کربلای معلی +فیلم
وزیر ارشاد: هیچ انتصاب جدیدی در وزارت ارشاد صورت نگرفته است
ایلوما پرایم استار دریفت: تجربه‌ای بی‌نظیر از لذت سیگار کشیدن
وزیر نفت: مشکلی در تأمین سوخت پایدار نداریم
نحوه انتخاب بهترین قالیشویی
خزعلی: بیش از ۲۰ اقدام جدید در دولت سیزدهم برای زنان انجام شد
کلید اولیه سوالات نوبت دوم کنکور سراسری منتشر شد
سامانه فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم پزشکی تغییر کرد
کاهش تقاضا در چین نفت را ۸۳ دلاری کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top