به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایلنا، محمدباقر قالیباف در حاشیه بازدید نمایندگان مجلس از پروژه تونل توحید افزود: همه نمایندگان از نظر فنی، اقتصادی و تاثیری که تونل توحید در حوزه ترافیک میگذارد، در حین بازدید از تونل مراتب رضایت خود را اعلام کرده و امیدواریم مردم نیز به هنگام بهرهمندی از این تونل راضی باشند.
وی در مورد اقدامات باقیمانده تا افتتاح کامل تونل گفت: تونل توحید کار باقیماندهای ندارد تمامی اقدامات ما نهایی شده و مواردی مربوط به زیباسازی و جمعآوری تعدادی کارگاه باقی مانده که در روزهای آتی انجام میشود و لایه نهایی آسفالت نیز برای 24 ساعت پایانی پروژه گذاشتهایم.
شهردار تهران گفت: برای اولین بار موفق به تولید آسفالت رنگی شدهایم که در این تونل توحید استفاده میشود و در آینده نیز در سطح شهر در محلهایی که بر اساس علائم راهنمایی و رانندگی است از آسفالت رنگی استفاده میکنیم به طوری که محل احتیاط را با رنگ زرد و یا محل خطر را با قرمز نشان میدهیم. مزیت این آسفالت این است که در زمین بارندگی دچار مشکلات فنی و ایمنی و همچنین کیفیت نمیشود.
وی تصریح کرد: در کنار سرعت و زمان و اقتصادی بودن مهمترین منفعت تونل توحید نه از نظر صرفهجویی در سوخت بلکه چنانچه اجرا نمیشد هزینههای بیشتری به شهر تحمیل میشد.
شهردار تهران در پاسخ به خبرنگار ایلنا در رابطه با دیگر پروژههای زیرزمینی شهر تهران گفت: هماکنون تونل صدر را در دست داریم که تجهیز کارگاه شده و کارش به اتمام رسیده است همچنین دو و سه تونل دیگر نیز کار مطالعاتی را میگذراند. کار تونلسازی در تهران و کلان شهرهای دیگر که خوب اداره میشوند به این معنی است که زیر سطح شهر در اختیار تاسیسات زیربنایی است یعنی بخشی به کانال تاسیسات بخشی فاضلاب بخشی به تونل مترو و تونل حملونقل تعلق دارد که هر شهری که بخواهد خوب اداره شود باید از زیربناهای شهر بهرهمند شود.