تاریخ انتشار: شنبه 1403/04/30 - 09:03
کد خبر: 511100

اشتباه پزشکیان و ظریف

اشتباه پزشکیان و ظریف

محمدجواد ظریف، وزیر اسبق امور خارجه که این روزها به عنوان رئیس شورای راهبری انتخاب وزرای دولت چهاردهم فعال است، به تازگی فهرست اسامی اعضای این شورا را اعلام کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدجواد ظریف، وزیر اسبق امور خارجه که این روزها به عنوان رئیس شورای راهبری انتخاب وزرای دولت چهاردهم فعال است، به تازگی فهرست اسامی اعضای این شورا را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، در این فهرست که متشکل از چند چهره اصلاح طلب و اعتدالی است و بسیاری از حاضرین آن در زمره "چپ های نجیب" قرار دارند اما نام برخی افراد مثل "محسن رنانی، علی تاجرنیا و شهیندخت مولاوردی" نیز به چشم می خورد که این مسئله سبب بروز برخی تأملات است.

*قبل از هرچیز باید به ایده تشکیل یک شورای راهبری برای چینش کابینه دولت جدید با چشم خوشبینی و البته تحسین نگاه کرد. این کار در دولت های سابق مرسوم نبود و منهای نتیجه به نظر می رسد یک الگوی خوب است که می توان برای انتخابات های بعدی اینطور متصور بود که حیطه فعالیتی آن به قبل از انتخابات و مثلا تعیین معاون اول تمام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیز گسترش یابد.

مسئله دیگر اینست که هیچکس حق ندارد به استفاده دکتر پزشکیان از رجال اصلاح طلب برای مشاوره یا اجرائیات دولت چهاردهم خرده بگیرد زیرا به هر حال آقای پزشکیان اصلاح طلب هستند و دولتی که از مردم رأی گرفته نیز اصلاح طلب است.

در این میان اما دو تأمل و هشدار مهم وجود دارد.

تأمل و هشدار اول ناظر به عقلانیتِ استفاده از نخبگان برای تصدی امورات اجرایی کشور است.

چه اینکه نخبگی بر هر نگرش سیاسی رجحان دارد و عقلانیت حکم می کند که رئیس جمهور برای مناصب و مصادر دولت خود ابتدا به نخبگی افراد و مدیران توجه کند. زیرا بدین ترتیب کارنامه بهتری هم از خود به جا خواهد گذاشت و به جای اینکه دل چند فعال سیاسی چپ را به دست بیاورد؛ دل مردم و رهبری را به دست آورده است.

و اما مسئله دوم هشدار درباره حضور برخی افراد مسئله‌دار در شورای راهبری مذکور است!

آقایان پزشکیان و ظریف باید بدانند که مثلا تاجرنیا از جمله دستگیرشدگان فتنه سال 88 و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم است. و یا محسن رنانی کسی است که صحبت های عجیب و غریب او و حضورش در سمت براندازی بر کسی پوشیده نیست!

او کسی است که در همین ایام انتخابات گفته بود باید پزشکیان را بیازماییم و اگر جواب نداد پس آنگاه شاید مجبور شویم به بیگانگان پناه ببریم!

و یا همینطور در ادبیاتی عجیب به آنها که در انتخابات شرکت نکرده بودند دست مریزاد گفت.

رنانی همچنین کسی است که فکر می کند ایران دارای خردمندی سیستماتیک نیست و یک اغتشاش خیابانی نظیر آبان 98 هم نظام اسلامی را خواهد شکست. (بماند که اغتشاشات موسوم به فتنه مهسا تکرار شد و نظام اسلامی نه تنها نشکست بلکه قویتر هم شد)

درباره خانم مولاوردی هم حواشی سیاسی او در ایام دولت اعتدال و ایضا ناکارآمدی‌اش همچنان در یادها مانده است.

ما به آقایان ظریف و پزشکیان این نکته مهم را یادآوری می کنیم که یک سیب کرم خورده می تواند تمام سبد سیب های سالم و زیبا را از بین ببرد.

آنها باید اهمیت بیشتری به تنزّه و نجابت افراد حاضر در فهرست شورای راهبری انتخاب وزرا در دولت چهاردهم بدهند وگرنه دکتر پزشکیان نخواهد توانست به وعده های خود به مردم عمل کند!

منبع: مشرق

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تهدید به قتل ترامپ و معاونش + جزئیات
افزایش سقف وام‌های دانشجویی برای سال تحصیلی جدید
تناقض سخنان ظریف با دیدگاه های رئیس‌جمهور منتخب چه بود؟
شایعه جدید درباره علیرضا بیرانوند!
فاجعه تازه در استقلال!
افشاگری وزیر روحانی علیه دولت روحانی +فیلم
گرم ترین روزهای تهران در این ۲ روز+فیلم
ساخت سلاح هسته ای و مواضع علنی ایران که توجه آمریکا را جلب کرد
اخطار جدی وکیل یک بازیکن استقلال به باشگاه
تصاویری از خاص ترین عزاداری در حسینیه معلی +فیلم
جدایی یک استقلالی قطعی شد
دروازه‌بان تیم ملی ازبکستان شاگرد یحیی می شود؟
رشد رمز ارزهای دیجیتال/ کدام رمز ارز دوباره اوج گرفت؟
بازگرداندن ورزشکار ژاپنی از المپیک به خاطر کشیدن سیگار
کاهش ترسناک سطح آب خزر در ۲ سال اخیر
زمان برگزاری حراج جدید شمش طلا مشخص شد
توافق بازیکن گل‌گهر با استقلال
قبول‌شدگان آزمون آموزگاری به ادارات آموزش و پرورش مراجعه کنند
بحث تاریخ دانشگاهی در ایران مورد بازبینی قرار گیرد
اجرای پروژه مسکن دانشگاهیان در ۲۲ استان
۴ راهکار مهم برای حفظ سلامت مغز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top