تاریخ انتشار: شنبه 1403/04/30 - 16:19
کد خبر: 511167

پزشکیان در جمع فعالان اقتصادی: باید تولید و صنعت را به کنار دریا برد

پزشکیان در جمع فعالان اقتصادی: باید تولید و صنعت را به کنار دریا برد

رئیس‌جمهور منتخب خطاب به فعالان اقتصادی، گفت: باید تولید و صنعت را به کنار دریا برد، باید این تولید را از تهران بکشید بیرون، ببرید لب دریا، هم راحت‌تر جنس می‌توانید وارد و هم راحت‌تر صادر کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران در نخستین برنامه کاری در هفته جاری به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران رفت.
در این نشست، صمد حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران گفت: بخش خصوصی آمادگی همکاری کامل برای مشارکت در توسعه مکران را در راستای اجرای سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در حوزه دریا محور را دارد.

وی با تأکید بر اینکه توسعه اقتصاد کشور با مشارکت مردم توسط بخش خصوصی محقق خواهد شد، افزود: اینکه رئیس‌جمهور منتخب در راستای وعده‌های خود در ایام انتخابات در اولین دیدار خود در جمع بخش خصوصی حاضر شده است امیدآفرین است.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران با اشاره به نامطلوب بودن وضعیت فضای کسب‌وکار، اظهار کرد: خواسته ما این است که دولت چهاردهم توجه بیشتر به بهبود فضای کسب‌وکار، توسعه اقتصادی و توسعه و بهبود روابط بین‌المللی را در اولویت خود قرار دهد.

براساس این گزارش، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب پس از سه ساعت شنیدن دغدغه‌ها و پیشنهادات فعالان بخش خصوصی، گفت: اگر کشور بخواهد پیشرفت کند با کمک شما خواهد بود و ما در دولت نیت‌مان این است که درهای بسته را باز کنیم که شما بتوانید کار کنید.

وی خطاب به فعالان اقتصادی، افزود: قطعا با شما می‌توانیم مملکت را ببریم جلو، ما اگر قرار است حرف بزنیم، باید حرف محکم بزنیم، حرف محکم مبنای علمی دارد و پایدار است، هر لحظه تغییر نمی‌کند، شما باید با کارشناسان و دولت و دانشگاهیان جلسه برگزار کنیم و حرفی بزنیم که روی آن بایستیم.

رئیس‌جمهور منتخب همچنین به تولیدکنندگان بخش خصوصی نیز، اظهار کرد: باید تولید و صنعت را به کنار دریا برد. باید این تولید را از تهران بکشید بیرون، ببرید لب دریا، هم راحت‌تر جنس می‌توانید وارد و هم راحت‌تر صادر کنید.

پزشکیان تأکید کرد: متوجه نمی‌شوم که چرا تهران را به این شکل بزرگ می‌کنیم و بعد از مدتی هر دولتی که بیاید امکان پشتیبانی آب و برق و چنین امکاناتی نخواهد داشت.

رئیس‌جمهور منتخب درباره انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم نیز، گفت: انتخاب به این سادگی نیست؛ البته همه ما دلمان می‌خواهد در کابینه باشیم، اما این انتخاب باید از بهترین‌ها چه اصول‌گراها و اصلاح‌طلب‌ها و برای ایران و مملکت باشد.

پزشکیان همچنین از علی طیب نیا عضو شورای راهبری دولت چهاردهم خواست جلسه‌ای با حضور فعالان اقتصادی بخش خصوصی، دانشگاهیان و دست‌اندرکاران برگزار شود.
طیب نیا نیز در گفت‌وگویی در حاشیه این جلسه با اشاره به درخواست پزشکیان، گفت: مطمئن باشید که تصمیمات مهم با حضور مردم، با مشارکت مردم و نمایندگان مردم که نهادهای مدنی هستند، اتخاذ خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مجارستان به دنبال از سرگیری واردات نفت روسیه
اعتراف وزیر خارجه بایدن به شانس پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴
تسهیلات دانشگاه علوم پزشکی ایران برای دانشجویان استعداد درخشان
صادرات ۶۲ هزار تن مرغ و تخم‌مرغ از ابتدای امسال
تعرفه واردات خودروهای کارکرده چقدر است؟
قیمت دلار و سکه در‌ معاملات امروز بازار تهران
وزیر جهاد‌: طلب ‌۸۵ هزار میلیارد تومانی‌ گندمکاران‌ به‌زودی پرداخت می‌شود‌
خودروسازان ملزم به تأمین ارز مورد نیاز‌ از محل صادرات شدند
وزیر راه: پیگیر کنترل قیمت بلیت هواپیما از سران قوا هستیم
دیدار پزشکیان با خانواده شهیدسلیمانی +عکس
فردا اولین قطار از ایران به چین می‌رود
دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با پزشکیان دیدار کرد
برنج وارداتی مشمول دریافت ارز ترجیحی باقی ماند
ایروانی پس از دیدار با پزشکیان: همه نهادها آماده همکاری با دولت باشند
تقدیر فرماندهان عالی نیروهای مسلح کشور از خدمات مخبر
سرلشکر باقری: دولت سیزدهم اقدامات بسیاری برای تقویت بنیه دفاعی انجام داد
سرلشکر سلامی: دولت سیزدهم در عرصه مقاومت با سپاه پاسداران همراه بود
سرلشکر موسوی: نیروهای مسلح و دولت سیزدهم مانند یک خانواده بودند
توضیحات آیت‌الله کعبی درباره اهمیت تنفیذ رئیس‌جمهور
پزشکیان در جمع فعالان اقتصادی: باید تولید و صنعت را به کنار دریا برد
علت بازگشت پرواز تهران - رامسر به فرودگاه مهرآباد هواپیما
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top