تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/04/31 - 17:09
کد خبر: 511331

رتبه‌های برتر کنکور به دانشگاه فرهنگیان می آیند

رتبه‌های برتر کنکور به دانشگاه فرهنگیان می آیند

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: از هزار نفر برتر کنکور در سال گذشته ۳۴۵ نفر به دانشگاه فرهنگیان آمدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، رجبعلی برزویی در یک نشست خبری همزمان با آغاز به کار کانون‌های ارزیابی دانشجو معلمان ورودی ۱۴۰۳ با بیان اینکه حدود ۱۵ برنامه را در دانشگاه فرهنگیان تدوبن و اجرایی کردیم؛ گفت: یکی از توصیه‌های رهبری قوام یافتگی توانمندی‌ها و فعالیت‌های معلمان بوده است. یکی از برنامه‌هایی که برای معلمان در نظر گرفتیم همین قوام یافتگی تدریس و معلمی در مدارس بود.

برزویی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان اثرگذارترین دانشگاه کشور است گفت: آینده ایران به عملکرد دانشگاه فرهنگیان بستگی دارد. نقش معلم در شکل دهی به آینده کشور غیرقابل کتمان است.

۴۰ نفر رأی معلم شدن از رشته پزشکی انصراف دادند

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: از هزار نفر برتر کنکور در سال گذشته ۳۴۵ نفر به دانشگاه فرهنگیان آمدند حداقل ۴۰ نفر از رشته پزشکی انصراف داده و به دانشگاه فرهنگیان آمدند.

وی تدوین آئین نامه استفاده از استعدادهای برتر دانش آموزی، بحث جذب دکتر معلمان و برگزاری آزمون‌های اختصاصی جذب معلمان را سه موضوع و دستاورد مهم دانشگاه فرهنگیان در سال‌های اخیر دانست و گفت: در آئین نامه‌ای که اخیراً تدوین شده است قرار است دانشگاه فرهنگیان ۱۰ درصد از ظرفیت خود را به جذب استعدادهای برتر و نخبه دانش‌آموزی اختصاص دهد تا این افراد بدون کنکور و آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

برزویی ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل ۹ حوزه تخصصی دسته‌بندی و شناسایی شده که به زودی منتشر و به دانش آموزان اعلام خواهد شد. به عنوان مثال المپیادهای دانش آموزی یکی از این حوزه‌هاست که دانش آموزانی که چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی حائز مقامات شدند می‌توانند بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان شوند. این دانش آموزان دیگر وارد آزمون نمی‌شوند و تنها شایستگی‌های عمومی‌شان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: شرکت در جشنواره‌های دانش‌آموزی همچون جشنواره خوارزمی کسب مقام در مسابقات حفظ قرائت قرآن کریم از جمله ۹ حوزه اختصاصی است که دانش آموزان می‌توانند با کسب مقام در آنها بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

لزوم تقویت هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان

وی در خصوص جذب دکترمعلمان در دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان حدود ۱۰۰ هزار دانشجو دارد بر اساس قانون ما باید حدود ۳ تا ۴ هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه داشته باشیم از طرفی اساتید با سابقه‌ای هم داریم که در مدت فعالیت خود در بهترین دانشگاه کشور تحصیلات خود را تا درجه دکترا ادامه دادند. این یک ظرفیت برای نظام تعلیم و تربیت ماست.

برزویی با اشاره به اینکه جذب دانشجو معلمان در دولت شهید رئیسی مطرح شد و مجوز جذب دکتر معلمان و کارشناس معلمان در دانشگاه فرهنگیان صادر شد؛ گفت: در این راستا وزارت علوم هم مکلف شد آئین نامه‌ای برای جذب دکتر معلمان تدوین شود. این آئین نامه برای ۵ سال آینده دانشگاه فرهنگیان تدوین شده است. یعنی هزار نفر باید در طول پنج سال جذب شوند. در جذب امسال حدود هشت هزار نفر مایل به همکاری با دانشگاه فرهنگیان بودند که ۲۰۰۰ نفر به منظور شرکت در مصاحبه‌های تخصصی به دانشگاه دعوت شدند و برای انجام مصاحبه کمیته‌های تخصصی شکل گرفت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خاطر نشان کرد: افرادی که در نهایت پذیرفته نشدند به معنای این نبود که شایستگی و لیاقت معلم شدن را نداشتند بلکه در رقابتی ناچار بودیم امسال تنها حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر را جذب کنیم. ما ناچار بودیم برترین‌ها را در مصاحبه‌های تخصصی انتخاب کنیم و رقابت در این زمینه بسیار بالا بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مراقب کلاهبرداران سرمایه گذاری ارز دیجیتالی باشید
کاهش نیم درصدی نرخ بیکاری دانش آموختگان
صحرایی: بحران کمبود معلمان را حل کردیم
تالار مفاخر پزشکی ایران رونمایی می‌شود
دو برابر نیاز کشور اینترنت تامین کردیم
خزعلی: اصلاح و تدوین ۳۰ لایحه در حوزه زنان
پیش بینی رشد سالانه ۱۸ درصدی پذیرش دانشجو در هوش مصنوعی
طهرانچی با پزشکیان دیدار کرد
محمد عبدالسلام: عمق اسرائیل را هدف قرار خواهیم داد
رتبه‌های برتر کنکور به دانشگاه فرهنگیان می آیند
حضور پزشکیان در جلسه علنی مجلس +عکس
چهل و چهارمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی برگزار می‌شود
اعلام شماره‌های ضروری در کشور عراق برای زائران اربعین
رشد تولید و رفع ممنوعیت واردات راهگشای بن‌بست صنعت خودرو ‌شد
آیین‌نامه اجرایی واردات خودروهای کارکرده ابلاغ شد +عکس
افزایش حدود ۲ درصدی سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی
قالیباف: تمام تلاش خود را برای کمک به دولت به کار خواهیم بست
نتایج قرعه‌کشی امروزِ خودروهای وارداتی چه زمانی اعلام می‌شود؟
محرومیت سنگین در انتظار بیرانوند
عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌ها در خرداد ۱۴۰۳ به ۳۳٬۱۶۷ تن رسید
برنامه‌های جدید شبکه نسیم با بازگشت جناب‌خان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top