تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/04/31 - 18:07
کد خبر: 511339

مدیرکل برنامه ریزی وزارت علوم خبرداد؛

کاهش نیم درصدی نرخ بیکاری دانش آموختگان

کاهش نیم درصدی نرخ بیکاری دانش آموختگان

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی با اشاره به آمار دانشجویان مشروطی گفت: در نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۸ با آغاز کرونا، میزان مشروطی برخی زیر نظام ها تا ۵۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، رضا نقی زاده مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی ظهر امروز در نشست خبری معاون آموزشی وزارت علوم در پاسخ به سوالی درباره آمار دانشجویان مشروطی گفت: در مورد بحث مشروطی در دانشگاه‌ها ما با دوپیک روبرو بودیم، یکی با پیک کاهش شدید مشروطی‌ها در نیم سال دوم سال ۹۸ که آغاز کرونا بود، آمار کاهش قابل ملاحظه مشروطی‌ها را نشان می‌داد و کیفیت آزمون‌ها را دچار مشکل کرده بود.

وی ادامه داد: پیک دوم در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱ همزمان با حضوری شدن آزمون‌های دانشگاه‌ها بود آمار مشروطی به دوره قبل از کرونا برگشت یعنی افزایش اتفاق افتاد و این نشان می‌دهد ما مساله آزمون را داریم که بحث جدی است بنابراین بین قبل از کرونا و اکنون آمارها تفاوت محسوسی ندارند و آمارها مشابه است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی افزود: یک اقدام مهمی را سال گذشته انجام دادیم و شهریورماه توسط وزیر علوم ابلاغ شد آنهم بحث آئین نامه جدید مقررات یکپارچه آموزشی بود، در این آئین نامه دو کار اصلی با محوریت رعایت نظم و انظباط آموزشی و شاگرد پروری انجام شد، همه مسائلی که در حوزه آموزشی رخ می‌دهد مانند مشروطی‌ها بخشی از آن به دلیل کاهش نظم آموزشی است که در آئین نامه جدید همه پیش بینی شد.

وی ادامه داد: کار دیگری که انجام شد بحث استاد مشاور آموزشی بود که به استاد دانشگاه وظایف ویژه داده شد تا در امور دانشجویان به آنها مشورت دهد این کار نتایج بسیار خوبی داشت اگر به صورت دقیق آئین نامه مقرارت آموزشی یکپارجه اجرا شود کیفیت آموزشی افزایش می‌یابد.

نقی زاده در ادامه با ارائه آماری مبنی بر کیفیت پایین آزمون‌های مجازی در دوره کرونا گفت: در نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۸ با آغاز کرونا، میزان مشروطی برخی زیر نظام‌ها تا ۵۰ درصد کاهش یافت ولی درسال اول آزمون حضوری شد تمام آمار ما همان آمارهای قبل از دوران کرونا بود.

وی در پاسخ به سوالی درباره آمار اشتغال پذیرش گفت: آماری که در بهار ۱۴۰۳ مرکز آمار ایران منتشر کرد برای بحث بیکاری دانش آموختگان، عدد به ۱۱ و ۶ دهم درصد نسبت به بهار ۱۴۰۲، نیم درصد کاهش یافته است بنابراین می‌توان گفت، نرخ بیکاری دانش آموختگان آموزش عالی در بهار ۱۴۰۳ نسبت به بهار سال گذشته نیم درصد کاهش یافته است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مراقب کلاهبرداران سرمایه گذاری ارز دیجیتالی باشید
کاهش نیم درصدی نرخ بیکاری دانش آموختگان
صحرایی: بحران کمبود معلمان را حل کردیم
تالار مفاخر پزشکی ایران رونمایی می‌شود
دو برابر نیاز کشور اینترنت تامین کردیم
خزعلی: اصلاح و تدوین ۳۰ لایحه در حوزه زنان
پیش بینی رشد سالانه ۱۸ درصدی پذیرش دانشجو در هوش مصنوعی
طهرانچی با پزشکیان دیدار کرد
محمد عبدالسلام: عمق اسرائیل را هدف قرار خواهیم داد
رتبه‌های برتر کنکور به دانشگاه فرهنگیان می آیند
حضور پزشکیان در جلسه علنی مجلس +عکس
چهل و چهارمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی برگزار می‌شود
اعلام شماره‌های ضروری در کشور عراق برای زائران اربعین
رشد تولید و رفع ممنوعیت واردات راهگشای بن‌بست صنعت خودرو ‌شد
آیین‌نامه اجرایی واردات خودروهای کارکرده ابلاغ شد +عکس
افزایش حدود ۲ درصدی سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی
قالیباف: تمام تلاش خود را برای کمک به دولت به کار خواهیم بست
نتایج قرعه‌کشی امروزِ خودروهای وارداتی چه زمانی اعلام می‌شود؟
محرومیت سنگین در انتظار بیرانوند
عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌ها در خرداد ۱۴۰۳ به ۳۳٬۱۶۷ تن رسید
برنامه‌های جدید شبکه نسیم با بازگشت جناب‌خان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top