تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/05/01 - 17:10
کد خبر: 511452

آغاز همکاری علمی بین دانشگاه‌های ایران و اندونزی

آغاز همکاری علمی بین دانشگاه‌های ایران و اندونزی

سفیر اندونزی در ایران گفت: در رشته‌های مهندسی، اقتصاد، علوم اجتماعی و دانشگاه‌های هنر، زبان و فرهنگ اندونزی آمادگی همکاری علمی و پذیرش بورسیه را دارند؛ بورسیه‌های اندونزی برای شرکای ما از جمله ایران ارائه می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، رونی پراستیو یولیانتورو سفیر اندونزی در جمهوری اسلامی ایران، در بازدید از دانشگاه حضرت معصومه(س) قم ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، این بازدید را فرصت بسیار مناسبی برای همکاری های علمی و دانشگاهی دانست که باید از آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ارتقاء ارتباطات میان ایران و اندونزی از جمله مواردی است که در این جلسه می توان آن را پیگیری کرد، ادامه داد: حدود 250 دانشجوی اندونزیایی در ایران مشغول تحصیل بوده که تعداد قابل توجهی از آنان در قم و همچنین شهرهای تهران و تبریز هستند؛ دانشجویان اندونزیایی غیر از رشته‌های علوم دینی در دیگر رشته‌های مهندسی، علوم پزشکی و ... در ایران تحصیل می‌کنند.

سفیر اندونزی در ایران گفت: در رشته های مهندسی، اقتصاد، علوم اجتماعی و دانشگاه‌های هنر، زبان و فرهنگ اندونزی آمادگی همکاری علمی و پذیرش بورسیه را دارند؛ بورسیه‌های اندونزی برای شرکای ما از جمله ایران ارائه می‌شود و امیدوارم در آینده دانشجویان حضرت معصومه(س) در بورسیه‌های مذکور پذیرش شوند.

رونی پراستیو یولیانتورو عنوان کرد: همکاری بین دانشگاهی ایران و اندونزی آغاز شده ‌که بیشترین همکاری ها میان دانشگاه های علوم پزشکی تهران و اندونزی بوده است؛ دانشگاه محمدیه با دانشگاه تهران همکاری ویژه ای دارد و همکاری پژوهشی مشترک در زمینه تاریخ و فرهنگ برقرار است. امیدواریم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاه‌ها و سازمان‌های مختلف اندونزی همکاری و تعامل داشته باشد. سازمان‌های جامع اسلامی در اندونزی در ایجاد همکاری‌های آموزش عالی بسیار فعال هستند، سازمان محمدیه، 180 دانشگاه در اندونزی و یک دانشگاه در مالزی دارد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه حضرت معصومه(س) به ارتقای بانوان و آموزش آنان تاکید دارد و این خود می تواند یک زمینه همکاری با اندونزی باشد. امیدواریم هر دو طرف یعنی سفارت اندونزی و دانشگاه حضرت معصومه(س) نتایج این دیدار مشترک را پیگیری کنند. ما آمادگی کامل خود را در جهت همکاری دانشگاه ها و سازمان‌های جامع اسلامی اندونزی با دانشگاه حضرت معصومه(س) اعلام می‌کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
محمد خزاعی: سعید راد یکی از قهرمان‌های سینمای ایران باقی می‌ماند
تخصیص ۱۱۰ درصد اعتبارات دانشگاه‌ها طی سه سال اخیر
پیام تسلیت رییس و معاون صداوسیما برای سعید راد
آخرین قاب از دولت سیزدهم
رکورد اسطوره ایران در بسکتبال المپیک
خبر خوش بنیاد ملی علم برای تازه فارغ‌التحصیلان متقاضی پسادکتری
خبر خوب معاون وزیر علوم در خصوص دسترسی دانشگاه‌ها به پایگاه‌های علمی
واکنش ابراهیم حاتمی‌کیا به درگذشت سعید راد
تعجب اعضای حزب کمونیست چین از فعالیت بانوان ایرانی در احزاب
آغاز به کار مدرسه تابستانی آموزش زبان فارسی با هوش مصنوعی
هوای تهران آلوده شد
سردار آزمون به «لالیگا» نزدیک شد
نخست وزیر ژاپن با پزشکیان گفتگو کرد
تقدیر پزشکیان از رای مثبت قزاقستان در حمایت از غزه
مجلس زیر میز گزینه‌های مطرح شده برای وزارت امور خارجه زد
آغاز همکاری علمی بین دانشگاه‌های ایران و اندونزی
آخرین درخواست مرحوم «سعید راد» از وزیر ارشاد
عالمی، یک امضا تا سرپرستی استقلال
نسل طلایی و رایگان رئال!
روسای برتر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی معرفی شدند
تامین ۱۴۷ میلیارد تومان بودجه حمایت از دانشجویان خارجی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top