تاریخ انتشار: شنبه 1403/05/06 - 09:07
کد خبر: 511864

امکان چت آنلاین با پلیس برقرار شد

امکان چت آنلاین با پلیس برقرار شد

رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا گفت: مرکز امداد و فوریت‌های سایبری موازی با مرکز فوریت های ۱۱۰ و نخستین مرکز ارائه خدمات تخصصی سایبری است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سرهنگ رامین پاشایی در خصوص مرکز فوریت‌ها و امداد پلیس فتا گفت: مرکز امداد و فوریت‌های سایبری در ۲ بخش به مخاطبان خدمات ارائه می‌دهد که دسته نخست مردم و دسته دوم صاحبان و کسب و کارها هستند.

وی ادامه داد: در این مرکز از طریق سامانه‌هایی که در اختیار داریم آسیب پذیری ها و مشکلات در دسته کسب و کارها و سازمان‌های سرویس دهنده در بخش عمومی را رصد و اگر به هر دلیلی مشاهده شد که اتفاقی در حال رخ دادن است و یا سایت در حال هک شدن است اعلام می‌کنیم که مراقب باشند و بعضاً که شیوه هک جدیدی می‌خواهد اتفاق بیفتند اطلاع رسانی می‌شود که سرورها را را طوری تنظیم کنند تا در امان باشند.

سرهنگ پاشایی بیان کرد: همچنین در مرکز فوریت‌ها و امداد یک سری کارگاه‌هایی برای مخاطبین خاص که همان کسب و کار هستند ارائه می‌کنیم و آموزش‌هایی برای پیشگیری از هک شدن داده می‌شود.

رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا با بیان اینکه این مرکز نخستین مرکز ارائه خدمات سایبری تخصصی است گفت: بخش بزرگ و اصلی کار ما ارائه خدمات فوریت‌های سایبری به هموطنان است این مرکز یک مرکز موازی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ است که خدمات تخصصی‌تر ارائه می‌دهد به همین منظور هم تأسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه عمده تماس‌هایی که از شهروندان دریافت می‌شود لحظه‌ای است که وجهی سرقت شده یا اخاذی صورت گرفته و نیاز به مشاوره و راهنمایی دارند گفت: راه ارتباطی هموطنان با مرکز امداد و فوریت‌های سایبری ۰۹۳۳۸۰ است که در پلیس فتاهای سراسر کشور این مرکز برای ارائه خدمات به شهروندان راه اندازی شده است.

وی درباره ارائه مشاوره و راهنمایی والدین در فضای مجازی گفت: خانواده‌ها می‌توانند با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس گیرند و در خصوص اعیاد به اینترنت و یا رخ دادن اتفاقی در فضای مجازی برای کودک و یا نوجوانشان در هر بازه سنی مشاوره تخصصی دریافت کنند.

رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا از خدمات چت آنلاین خبر داد و گفت: خدمات چت آنلاین که بر روی سایت رسمی پلیس فتا «سایبر پلیس» وجود دارد؛ اولویت کارشناسان در مرکز امداد و فوریت در سراسر کشور پاسخگویی آنلاین است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بلیط هواپیما برای کودکان زیر ۱۲ سال
تصاویر مراسم افتتاحیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ +عکس
هانیه رستمیان از صعود به فینال باز ماند
فردا مترو ساعت ۵:۳۰ صبح کار خود را آغاز می‌کند
قیمت بلیت اتوبوس اربعین اعلام شد
عیادت وزیر ورزش و جوانان از پیشکسوت استقلال
محمد رهبری، دومین حذف شده شمشیربازی ایران در المپیک
آزمون؛ امروز در تست‌های پزشکی شباب الاهلی
صالحی: انتقال دانشجویان آزاد به پردیس پولی دانشگاه دولتی به زانو در آوردن عدالت آموزشی را عملی می‌کند
تمدید مهلت ارسال آثارسوگواره بین المللی سفینه النجاه +فیلم
برنامه مسابقات هفته‌های اول تا سوم لیگ برتر اعلام شد
رویداد ملی مجازی آرمان ما تمدید شد + جزئیات
ایران پرچمدار تحریم اسرائیل در المپیک
قرارداد مهاجم استقلال ۲ سال تمدید شد
جزئیات مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اعلام شد
همکاری وزارت نیرو با وزارت صمت‌ برای عبور از پیک مصرف برق
بازار آرام خودرو چطور با واکنش خودروسازان متلاطم شد
رشد بهای دلار و کاهش قیمت سکه در معاملات امروز
ایران‌خودرو دوباره گران کرد‌
عضو شورای راهبری: فهرست وزرا تا ۳ روز آینده تقدیم رئیس‌جمهور می‌شود
مخبر: برای پشتیبانی از دولت جدید آمادگی داریم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top