تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/05/07 - 15:09
کد خبر: 512062

پزشکیان در مراسم تنفیذ: قول می‌دهیم راهی جز انصاف و عدالت نپوییم

پزشکیان در مراسم تنفیذ: قول می‌دهیم راهی جز انصاف و عدالت نپوییم

رئیس‌جمهور گفت: به مردم قول می‌دهیم و خدمت مقام معظم رهبری تعهد می‌کنیم که برای این مردم جز انصاف راه دیگری را نپوییم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در مراسم تنفیذ در سخنانی، گفت: مراعات انصاف جزو اصولی است که باید به آن پایبند باشیم و با مردم بر اساس انصاف برخورد کنیم، این را سرلوحه زندگی خودمان و رفتارمان قرار خواهیم داد.وی افزود: به مردم قول می‌دهیم و خدمت مقام معظم رهبری تعهد می‌کنیم که برای این مردم جز انصاف راه دیگری را نپوییم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: قول می‌دهیم که با تمام وجود به این مردم خدمت کنیم و قول می‌دهیم که راه شهیدانمان را و راه کسانی که جان خودشان را برای این کشور کف دست گذاشتند و جانشان را برای این مملکت داده‌اند، تا پای جان بایستیم و تلاش کنیم.پزشکیان تصریح کرد: دست‌به‌دست هم دهیم تا این عزت و افتخار را به کشورمان بازگردانیم و این جز با اتحاد و قانون‌‎گرایی و با وحدت امکان‌پذیر نیست.

وی اضافه کرد: باید دست‌به‌دست هم دهیم تا بتوانیم پاسخگوی مشکلات و نیازها و دغدغه‌های مردم عزیز کشورمان باشیم و این قول را در خدمت شما و مقام معظم رهبری اعلام می‌کنم؛ پایبند این رسالت و گفته‌ها خواهم بود.رئیس‌جمهور افزود: از محضر مقام معظم رهبری تشکر و قدردانی می‌کنم و همچنان خواهانم، برای پیشبرد سیاست همگرایی و اجماع در حکمرانی دولت وفاق ملی که به وجود خواهد آمد را کمک کنید؛ موفقیت دولت در پاسخ به انتظارات مردم، توفیق نظام و نشانه دوراندیشی و اقتدار رهبری معظم انقلاب است.

پزشکیان همچنین اظهار کرد: از نظام حکمرانی کشور نخبگان و نهادهای مدنی و یکایک ملت شریف و بزرگوار ایران می‌خواهم که دست‌به‌دست هم دهیم تا فضای احیای نشاط و امید و اعتماد مردم پایدار و ماندگار بماند. خاک‌پای ملت هستم و می‌کوشم فرزند خلف برای ملت ایران باشم.

وی اظهار کرد: به روان پاک رؤسای دولت شهیدان رجایی و باهنر و شهید خدمت آیت‌الله رئیسی و همه خدمتگزاران شهید نظام درود می‌فرستم.رئیس‌جمهور ادامه داد: همچنین سپاسگزار لطف و تدبیر رهبر معظم انقلاب هستم که عرصه را بر مشارکت مؤثر ملت و رقابت معنادار تفکرات و سیاست‌های متفاوت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گشودند.

پزشکیان تأکید کرد: همچنان خاک‌پای ملت شریف و بزرگوار ایران هستم که آگاهانه در این میدان پا نهادند و با رای خود به تغییر، بار سنگینی را در شرایطی خطیر به دوش این حقیر قرار دادند.وی اضافه کرد: آنان که به من یا به نامزدهای رقیب رای دادند و یا حتی از سر دغدغه‌مندی و نقد و اعتراض وارد عرصه انتخاب نشدند، انتظار و تحول را پیش روی نظام، من و دولت آینده نهادند که زمان پاسخگویی به آن از امروز آغاز می‌شود.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه اکنون مقام معظم رهبری با تنفیذ رای ملت و امضای حکم ریاست‌جمهوری، این بنده کوچک خدا را رسماً مکلف به انجام مسئولیتی بزرگ در قبال همه ملت ایران فرمودند، گفت: منتخب ملت به‌موجب اصل ۱۱۳ قانون اساسی از امروز رئیس‌جمهور می‌شود.

پزشکیان ادامه داد: رئیس‌جمهور مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را جز اموری که مستقیماً به رهبری مربوط می‌شود، بر عهده دارد، آنچه که مسئولیت قانون اساسی بر عهده ما گذاشته است، در حقیقت بر اساس مسیر روشنی که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند، چشم‌انداز نظام جمهوری اسلامی و سیاست‌های کلی ابلاغی و قانون برنامه است که باید در این مسیر حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای که همگرا و قانون‌مدار است، می‌تواند شاهد قدرتمند شدن حاکمیت و جامعه شود و نقش مشترک و تعامل این دو را برای توسعه و پیشرفت کشور رقم بزند، گفت: رسالت دولت آینده برای رسیدن به این چشم‌انداز، تعهد به چشم‌انداز موردنظر رهبر انقلاب، سیاست‌های کلی ابلاغی ایشان و قانون برنامه دارد.رئیس‌جمهور تأکید کرد: وحدت و انسجام و چنگ‌زدن به ریسمان الهی است که می‌تواند ما را به جایگاهی که شایستگی آن را داریم برساند.

پزشکیان با تأکید بر اینکه باید از هوای نفس دوری کنیم، گفت: تمام اختلافاتی که وجود دارد به‌خاطر هوای نفس است.وی ادامه داد: راه و سیاست روشن است، اگر ما در چهارچوب سیاست و چشم‌انداز حرکت کنیم، باید در جایگاهی قرار داشتیم که شایسته آن هستیم.پزشکیان با تأکید بر اینکه ظلم این است که عده‌ای از دوستان و جناح خود را داشته باشیم و مردم را نداشته باشیم، اظهار کرد: بارها گفته‌ام، در سلامت، شغل، جایگاه و تقسیم منابع، مراعات انصاف جزو اصولی است که باید به آن پایبند باشیم.

وی ادامه داد: خاک‌پای ملت هستم و می‌کوشم فرزند خلفی برای ملت باشم، از رهبری معظم انقلاب و ملت بزرگوار ایران که همچنان خالق فرصت‌های نو برای سربلندی ایران هستند، می‌خواهم که مرا یاری کنند تا بتوانم بخشی از رنج‌های مردم و نگرانی‌ها برای ایران را کم کنم؛ من همچنان شریک دردهای مردم و پوینده راه پیشرفت و اعتلای ایران خواهم بود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: از محضر مقام معظم رهبری قدردانی می‌کنم و همچنان خواهانم برای پیشبرد سیاست همگرایی و اجماع در حکمرانی، به یاری خداوند دولت وفاق ملی را که به وجود خواهد آمد، کمک کنند و در مسیر پاسخگویی به خواسته‌های به حق جامعه متکثر همچنان حمایت خود را از ما دریغ نفرمایند.

پزشکیان ادامه داد: چشم‌انداز ما کشوری توسعه‌یافته متناسب با مقتضیات فرهنگی و متکی بر اصول اخلاقی و ارزش‌های اسلامی، آزادی‌های مشروع، عدالت اجتماعی، حفظ کرامت و حقوق انسان‌ها و بهره‌مند از امنیت اجتماعی و قضایی، برخوردار از دانش پیشرفته، توانا در تولید علم و فناوری، متکی بر سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی، امن، مستقل و مقتدر با سامانه دفاعی مبتنی بر بازدارندگی همه‌جانبه و پیوستگی مردم و حکومت، برخوردار از سلامت، رفاه، تأمین اجتماعی، فرصت‌های برابر، توزیع مناسب درآمد، نهاد مستحکم خانواده به‌دور از فقر تبعیض و بهره‌مند از محیط‌زیست مطلوب، فعال،  مسئولیت‌پذیر، ایثارگر، مؤمن، رضایتمند، برخوردار از وجدان کاری، انضباط، روحیه تعاون و سازگاری اجتماعی، متعهد به انقلاب و نظام اسلامی و شکوفای ایران و مفتخر به ایرانی بودن، دست‌یافته به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با تأکید بر جنبش نرم‌افزاری و تولید علم، رشد پرشتاب و مستمر اقتصادی، ارتقاء نسبی سطح درآمد سرانه و رسیدن به اشتغال کامل، الهام بخش، فعال و موثر در جهان اسلام با تحکیم الگوی مردم سالاری دینی، توسعه کارآمد، جامعه اخلاقی، نواندیش و پویای فکری و اجتماعی و تاثیر بر همگرایی اسلامی و منطق‌هایی بر اساس تعالیم اسلامی و اندیشه‌های امام خمینی (ره) و نهایتاً دارای تعامل سازنده و موثر با جهان بر اساس اصول عزت، حکمت و مصلحت است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: آنچه که چشم انداز نظام جمهوری اسلامی است، ایرانی را تصویر می‌کند که در آن ایران کشوری توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه و با هویت اسلامی و انقلابی و الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده در روابط بین‌الملل است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مسئول دفتر رئیس جمهور جدید کیست؟
عکس | خرید جنجالی استقلال در ترکیه
اینفوگرافیک | سن معاون اول در دولت‌های مختلف
جذب مدافع چپ نیوکاسل منتفی شد!
اعتماد میان پزشکیان و رهبری پایه بسیار مهمی است
اعلام نتایج اولیه آزمون‌های نهایی پایه دهم
سردار آزمون رسما به الاهلی پیوست
درمان بیماری تالاسمی از طریق ژن درمانی در آینده نزدیک
چای را در این روزهای گرم جایگزین آب نکنید
افزایش ۱۳ درصدی هنرجویان فنی و حرفه‌ای و کاردانش
دولت چهاردهم ارتباط با کشورهای همسایه را تقویت کند
هوای تهران در شرایط ناسالم است
طیب‌نیا: از روز اول در کنار پزشکیان بودم و تا روز آخر خواهم بود
جزئیات حضور رایگان شهروندان در «سرزمین تمدن‌ها»
هیچ سرای محله‌ای تعطیل نمی‌شود
جزئیات محدودیت پروازها در روز تحلیف
پایان رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی با معرفی برترین‌ها
حضور مسعود پزشکیان رئیس جمهور در ساختمان ریاست جمهوری +عکس
اعلام جزئیات شیوه‌نامه حضور در اربعین حسینی برای اتباع
آماده‌باش عراق برای اربعین از اول صفر؛ ۲ هزار موکب ایرانی در این کشور مستقر می‌شود
آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری در ونزوئلا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top