تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/05/07 - 17:47
کد خبر: 512086

دولت چهاردهم ارتباط با کشورهای همسایه را تقویت کند

دولت چهاردهم ارتباط با کشورهای همسایه را تقویت کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دولت شهید رئیسی اقدامات مهمی را در زمینه ارتباط با همسایگان آغاز کرد که باید این نگاه در دولت چهاردهم نیز دنبال شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر،  با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ حکم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه باید ارتباط با کشورهای همسایه در اولویت باشد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این مراسم فرمایشات حکیمانه‌ای درباره راهبرد کشور در عرصه سیاست خارجی داشتند که حتماً باید مورد توجه همه ما باشد.

وی بیان کرد: بدون شک تاکید رهبر انقلاب روی موضوع و مسائل مربوط به سیاست خارجی نشان‌دهنده وظایف سنگین و مهمی است که مسئولان دولت و مجلس باید در حوزه سیاست خارجی داشته باشند. همه ما باید درک درستی از فرمایشات مقام معظم رهبری داشته باشیم و باید این موارد را اجرایی کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: دولت شهید رئیسی اقدامات مهمی را در زمینه ارتباط با همسایگان آغاز کرد و توفیقات بسیار خوبی در تقویت ارتباط با همسایگان و کشورهای همسو به دست آوردیم که باید این خط خوب و قابل توجه که امروز هم مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفت، توسط دولت آینده و مجلس با دقت، جدیت و حساسیت دنبال شود.

عزیزی تاکید کرد: ما باید خودمان را موظف و مکلف بدانیم که ضمن استفاده از اسناد بالادستی، سند چشم‌انداز و برنامه هفتم توسعه، یک نقشه راه عملی برای تقویت ارتباطات با همسایگان با تاکید بر منافع ملی را دنبال کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قریب به ۱۴ کشور در همسایگی ما هستند که هم جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های بسیار ارزنده‌ای برای مابقی کشورهای همسایه دارد و هم کشورهای همسایه فرصت‌های بسیار خوبی برای بهره‌گیری ایران اسلامی دارند.

وی گفت: ما نباید فقط متمرکز به ارتباط با برخی از کشورها مانند اروپایی‌ها باشیم که در مقام عمل با ما یاری نکردند. بدون شک یکی از مواردی که مجلس شورای اسلامی در بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به ویژه وزیر پیشنهادی امور خارجه مدنظر قرار خواهد داد، برنامه و آمادگی آن فرد برای تحقق فرامین رهبری است.

عزیزی اظهار کرد: ما در مجلس و کمیسیون امنیت ملی به دنبال آن هستیم که برنامه مدونی را تهیه کنیم تا ظرفیت پارلمانی را هم برای اجرای فرامین رهبر انقلاب به کار گیریم. با وجود آنکه فرمایشات مقام معظم رهبری در قالب توصیه‌های به مجلس و دولت بود، اما مجلس این موارد را به عنوان یک وظیفه مهم تلقی خواهد کرد و آن را به عنوان چراغ حرکت خودش منظور می‌کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مسئول دفتر رئیس جمهور جدید کیست؟
عکس | خرید جنجالی استقلال در ترکیه
اینفوگرافیک | سن معاون اول در دولت‌های مختلف
جذب مدافع چپ نیوکاسل منتفی شد!
اعتماد میان پزشکیان و رهبری پایه بسیار مهمی است
اعلام نتایج اولیه آزمون‌های نهایی پایه دهم
سردار آزمون رسما به الاهلی پیوست
درمان بیماری تالاسمی از طریق ژن درمانی در آینده نزدیک
چای را در این روزهای گرم جایگزین آب نکنید
افزایش ۱۳ درصدی هنرجویان فنی و حرفه‌ای و کاردانش
دولت چهاردهم ارتباط با کشورهای همسایه را تقویت کند
هوای تهران در شرایط ناسالم است
طیب‌نیا: از روز اول در کنار پزشکیان بودم و تا روز آخر خواهم بود
جزئیات حضور رایگان شهروندان در «سرزمین تمدن‌ها»
هیچ سرای محله‌ای تعطیل نمی‌شود
جزئیات محدودیت پروازها در روز تحلیف
پایان رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی با معرفی برترین‌ها
حضور مسعود پزشکیان رئیس جمهور در ساختمان ریاست جمهوری +عکس
اعلام جزئیات شیوه‌نامه حضور در اربعین حسینی برای اتباع
آماده‌باش عراق برای اربعین از اول صفر؛ ۲ هزار موکب ایرانی در این کشور مستقر می‌شود
آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری در ونزوئلا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top