تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/05/08 - 17:39
کد خبر: 512210

با دکوری ساده، خانه‌هایتان را تابستانی کنید

با دکوری ساده، خانه‌هایتان را تابستانی کنید

برای آنکه تابستان را به خانه بیاورید، نیازی به تغییرات بزرگ و هزینه های سنگین نیست؛ فقط کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و خانه را برای استقبال از روزهای گرم آماده کنید‌.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، روزهای اول تابستان است؛ تابستانی که  گرمای آتشین آن کاملا احساس می شود و از همین امروز می توانیم دست به کار شده و با تغییراتی کوچک اما مهم در دکوراسیون خانه، به استقبال گرم ترین روزهای سال برویم.  بگذارید همین اول بسم الله خیالتان را راحت کنیم که ابدا منظورمان تغییرات بزرگ و نشدنی نیست و  در اصل از اقداماتی ساده و کاربردی حرف می زنیم که شما را برای شور و حال تابستان های گرم و دورهمی های خاص این فصل آماده می کند، پس با ما بمانید و پیشنهاداتمان را از دست ندهید.

با معجزه رنگ های تابستانی شروع کنید

می‌دانید که تابستان فصل شور و نشاط است و رنگ‌ها، نقش مهمی در انتقال این حس ایفا می‌کنند. رنگ‌های سبز، رز گلد، لیمویی، آبی روشن، سفید، یاسی، صورتی، هلویی و بنفش کمرنگ، بهترین گزینه ها برای دکوراسیون تابستانی هستند؛ پس اگر قصد تغییر دکوراسیون را دارید حتی به صورت جزئی و به اندازه چند شمع، چند شاخه گل و یا تغییر رنگ کوسن ها، این رنگ ها را متناسب با رنگ فعلی خانه خود به دکوراسیونتان اضافه کنید.

پرده ها را سبک کنید

اگر هنوز چند لایه پرده از دیوار آویزان است، سریعتر دست به کار شوید. دیگر نیازی به این همه پرده نیست و یک حریر ساده و رنگ روشن کفایت می کند، با جسارت تمام، والان ها و کتیبه ها را دربیاورید و حتی اگر همسایه ای مشرف به خانه خود ندارید، زیرپرده ها را هم جمع کنید تا خانه نفسی تازه کند. ضمنا با این کار اجازه می دهید که نور طبیعی وارد خانه شده و نیاز کمتری به روشن کردن چراغ در روزهای بلند تابستان داشته باشید.

ملحفه ها و پتوهای نازک را از بقچه درآورید

قدم بعدی برای استقبال از تابستان، جمع و جور کردن پتوها و لحاف‌های گرمی است که دیگر نیازی به آن ها ندارید، پس هرچه زودتر دست بجنبانید و روتختی ها و رختخواب های سبک و تابستانی را جایگزین لحاف ها و پتوهای ضخیم کنید. حتی اگر لازم است، ملحفه جدید بخرید و مطمئن باشید که استفاده از ملحفه های نازک و رنگ روشن، به فضای شما کاملا حس سبکی می دهند.

قالیچه های اضافه را کنار بگذارید

همانطور که برای زمستان سعی می کردید هیچ جای خانه بدون قالی و قالیچه نماند و گرمای لازم در فضا ایجاد شود، الان که دیگر نیازی به گرمای اضافی ندارید، می توانید از تعداد فرش ها و قالیچه ها کم کرده و اجازه دهید سرامیک ها و پارکت ها خودی نشان دهند. همچنین مبل ها را کمی بازتر بچینید تا  فضای خانه دلبازتر شده و هوا نیز کاملا در همه جای خانه جریان پیدا کند.

نقش رومیزی ها و کوسن ها را دست کم نگیرید

رومیزی ها و کوسن ها با پارچه هایی که بافت نازک و رنگ هایی روشن و شفاف و یا گل گلی دارند، نقش مهمی در تابستانی کردن دکوراسیون ایفا می کنند، پس متناسب با رنگ دکوراسیون خود، مکمل های رنگی مناسبی را برای کوسن ها و رومیزی های جدید انتخاب کنید و حس و حال تابستان را با خانه بیاورید. حتی می توانید سری به بقچه و چمدان ها بزنید و از پارچه ها و شال های نخی و حریر خوشرنگ و گلدار برای دیزاین میز و مبل استفاده کنید‌ تا متحمل خرج اضافه نشوید.

گل های طبیعی را به خانه بیاورید

هیچ چیز مثل گل و  گیاه های آپارتمانی، حس و حال تازگی و سرسبزی را به خانه نمی آورد. اگر اهل گل و گیاه هستید که با تغییراتی در نحوه چیدمان آن ها می توانید دکوراسیون خانه تان را متحول کنید، اما اگر گل و گیاهی ندارید‌، وقت آن است که سری به بازار گل بزنید و با چند گلدان طبیعی، حال و هوای متفاوتی به خانه بدهید. گل ها نه تنها دکوراسیون خانه شما را متحول می کنند، بلکه نقش مهمی در روحیه تک تک اعضای خانواده خواهند داشت‌.

یک کافه خانوادگی ترتیب دهید

تابستان است و نوشیدنی ها و خوراکی های رنگارنگش؛ پس حتما یک کنج آشپزخانه را به کافه خانگی خود تبدیل کنید تا در طول روز و خصوصا هنگام عصر، با شربت های خوش رنگ و روی تابستانی و تنقلات کم حجم، بزمی خانوادگی راه بیندازید. وسایلی چون پارچ شیشه ای، لیوان های بلند شیشه ای، شمع هایی به رنگ روشن، یک گلدان طبیعی و پارچه های رنگی، وسایل ساده ای است که به بار شما حس و حالی تابستانی می دهد‌.

به تراس ها جان تازه ببخشید

هرچقدر هم که هوا گرم باشد، غروب های تابستان است و دورهمی هایش در فضای باز؛ حالا اگر نخواهید بیرون بروید، تراس خانه حتی کوچک می تواند قرارگاه خاتوادگی در هنگام غروب باشد، پس به تراس جان دوباره ببخشید. رنگی به در دیوارش بزنید، کف آن را با یک قالیچه حصیری یا زیراندازی معمولی بپوشانید، چند گلدان زیبا لبه تراس بچینید، جایی برای چند جلد کتاب و بازی های گروهی تعبیه کنید و خلاصه ترتیبی دهید تا تراس به مامنی خانوادگی تبدیل شود.

ایجاد تغییرات هرچند ساده در دکوراسیون خانه، تاثیر شگفت‌انگیزی در تغییر روحیه اعضای خانواده دارد، پس بی‌تفاوت از کنار این پیشنهادات نگذرید و حتی شده با اجرای چند مورد از تغییرات، حس تفاوت و تازگی را به خانه‌هایتان بیاورید. همچنین اگر پیشنهادی به ذهنتان می‌رسد حتما با ما به اشتراک بگذارید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رئیس مجلس سریلانکا با قالیباف دیدار کرد
رجزخوانی نتانیاهو برای حزب الله لبنان
هشدار هواشناسی نسبت به رخداد دو پدیده جوی در پایان هفته
تمدید مهلت ثبت نام آزمون‌ ارزیابی دانشجویان انتقالی علوم پزشکی
پروازهای فرودگاه امام (ره) در روز تحلیف برقرار است
تمدید مهلت ثبت نام در آزمون‌های ارزشیابی و ارتقای رشته داروسازی
ورزشکار ۶۱ ساله در المپیک شگفتی‌ساز شد
وعده علامتی برای تشرف کودکان سندروم داون به کربلا
مهلت ثبت نام آزمون ملی دندانپزشکان خارج از کشور تمدید شد
حمایت بانوی قایقرانی ایران از فلسطین
فیفا از روند ورود زنان به ورزشگاه‌ها در ایران ابراز رضایت کرد
با دکوری ساده، خانه‌هایتان را تابستانی کنید
بلاتکلیفی زنان محجبه در دسترسی به بازار پوشاک اسلامی
واقعیت تلخ زندگی زنان در فرانسه
دیدارهای امروز سرپرست وزارت امور خارجه +عکس
از الکل، افسردگی و پای شکسته تا مدال المپیک!
عملکرد ورزشکاران ایران در روز سوم المپیک
شهرداری تهران از پایان‌نامه‌های دانشجویی حمایت مالی می‌کند
ممانعت نتانیاهو از درمان ۱۵۰ کودک بیمار فلسطینی در خارج
حساب‌های کاربری ورزشکاران اسرائیلی در المپیک پاریس هک شد
شناسایی دو نوع پشه آئدس در کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top