تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/05/10 - 18:23
کد خبر: 512519

ثبت نام آزمون‌های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی آغاز شد

ثبت نام آزمون‌های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی آغاز شد

ثبت نام هفتاد و یکمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی و سی و هشتمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی آغاز شد. این آزمون ها شهریورماه برگزار می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، ثبت نام در هفتاد و یکمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی و سی و هشتمین دوره آزمون گواهینامه-دانشنامه فوق تخصصی پزشکی از امروز چهارشنبه ۱۰ مرداد آغاز شد و داوطلبان تا دوشنبه ۱۵ مرداد فرصت دارند در این آزمون ها صرفا به صورت اینترنتی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir ثبت نام کنند.

داوطلبانی که امسال آزمون گواهینامه تخصصی شرکت کرده اند از تاریخ ۱۵ تا ۱۸ مردادماه ۱۴۰۳ مجاز به ثبت نام خواهند بود.

دستورالعمل اجرایی هفتاد و یکمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی

هفتاد و یکمین دوره آزمون کتبی دانشنامه رشته های تخصصی پزشکی پنجشنبه ۸ شهریورماه در دانشگاه های علوم پزشکی منتخب برگزار می شود.

کلیه داوطلبانی که قبولی گواهینامه تخصصی سال های گذشته هستند و در آزمون دانشنامه تخصصی برای بار دوم، سوم و یا بیشتر شرکت می کنند باید در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۵ مرداد ثبت نام کنند.

توجه: کلیه افرادیکه در موعد مقرر ثبت نام کرده اند باید جهت اطلاع از واجد شرایط بودن برای شرکت در آزمون از ۳۱ مرداد تا ۳ شهریور به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه و در صورت لزوم، در مهلت تعیین شده نسبت به تکمیل مدارک ارسالی خود اقدام کنند.

زمان ثبت نام داوطلبانی که سالجاری در آزمون گواهینامه شرکت کرده و پذیرفته شده اند از تاریخ ۱۵ تا ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ تعیین شده است.

محل شرکت و کارت ورود به جلسه در آزمون کتبی داوطلبان از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی اطلاع رسانی خواهد شد. دانشگاه انتخابی توسط داوطلب جهت شرکت در آزمون پس از ثبت نام قابل تغییر نیست.

آزمون شفاهی از تاریخ ۱۷ تا ۲۱ شهریورماه ماه ۱۴۰۳ طبق جدول زمانبندی که در زمان اعلام نتیجه آزمون کتبی اعلام خواهد شد، برگزار می شود.

کارت ورود به جلسات امتحان کتبی در روزهای ۶ و ۷ شهریورماه از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی http://sanjeshp.ir با وارد کردن کد رهگیری توزیع می شود. (داوطلب باید پرینتی واضح و خوانا از کارت تهیه کند و در هنگام آزمون به همراه داشته باشد).

آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی به صورت KFP /PMP / OSCE /MMI و سایر روش های ارزیابی مبتنی بر رایانه یا ایستگاهی و ... برگزار می شود. آزمون شفاهی رشته تخصصی روانپزشکی با توجه به ساختار آموزشی دارای دو مرحله آزمون مبتنی بر رایانه و نیز آزمون شفاهی (ارزیابی به صورت مصاحبه، بر بالین بیمار، ...) خواهد بود.

در این دوره بر اساس مصوبه کمیسیون موارد خاص مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۳ کلیه دسـتیاران تخصصـی اتبـاع غیرایرانی (بین الملل) دانشگاه ها با تاییدیه مرکز خدمات آموزشی معاونت آموزشی وزارت بهداشت می توانند در آزمون دانشنامه شرکت کنند. این گروه از داوطلبان باید در زمان ثبت نام از طریق سایت، معرفی نامه مرکز خدمات آموزشی خود را ارسال کنند تا مجوز شرکت در آزمون برای آنان صادر شود.

حدنصاب نمره قبولی آزمون دانشنامه تخصصی

آزمون دانشنامه تخصصی در دو قسمت کتبی و شفاهی برگزار می شود، حدنصاب نمره قبولی جهت کسب مدرک دانشنامه تخصصی ۷۰ درصد نمره کل آزمون کتبی و ۷۰ درصد نمره کل آزمون شفاهی خواهد بود.

تبصره: افرادی که موفق به کسب ۷۰ درصد از نمره کل آزمون کتبی شوند (نمره ۱۰۵ از نمره کل ۱۵۰) بعنوان قبول شده آزمون کتبی دانشنامه تخصصی محسوب و نمره مکتسبه ایشان در مرحله آزمون شفاهی مورد احتساب قرار خواهد گرفت.

مدارک لازم جهت ثبت نام در آزمون دانشنامه تخصصی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی درج شده است. مدارک لازم باید اسکن شود و از طریق سایت اینترنتی http://sanjeshp.ir ارسال شود.

هزینه ثبت نام در هفتاد و یکمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی

مبلغ ۴ میلیون و ۲۶۰ هزار ریال برای داوطلبانی که برای بار اول در آزمون دانشنامه تخصصی (کتبی و شفاهی) شرکت می کنند.

مبلغ ۸ میلیون و ۴۲۰ هزار ریال برای داوطلبانی که برای بار دوم در آزمون دانشنامه تخصصی (کتبی و شفاهی) شرکت می کنند.

مبلغ ۱۶ میلیون و ۷۴۰ هزار ریال برای داوطلبانی که برای بار سوم و یا بیشتر در آزمون دانشنامه تخصصی (کتبی و شفاهی) شرکت می کنند.

مبلغ ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جهت افرادی که صرفا" در آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی شرکت می کنند.

دستورالعمل اجرایی سی و هشتمین دوره آزمو ن گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی

آزمون کتبی سی و هشتمین دوره آزمون گواهینامه - دانشنامه فوق تخصصی بنابر جدول زمانبندی که متعاقباً اعلام خواهد شد در روز پنجشنبه ۸ شهریورماه ۱۴۰۳ به صورت الکترونیک براساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی منتخب برگزار خواهد شد.

کلیه داوطلبان می توانند از امروز چهارشنبه ۱۰ مرداد تا دوشنبه ۱۵ مرداد با مراجعه به سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir نسبت به ثبت نام اینترنتی جهت شرکت در آزمون و دریافت کد رهگیری اقدام کنند. ثبت نام صرفاً بصورت اینترنتی است.

کلیه افرادی که در موعد مقرر ثبت نام کرده اند باید جهت اطلاع از واجد شرایط بودن برای شرکت در آزمون و یا رفع نقص مستندات ارسالی از تاریخ ۳۱ مرداد تا ۳ شهریورماه به سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنند.

محل شرکت و کارت ورود به جلسه در آزمون کتبی داوطلبان از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی اطلاع رسانی خواهد شد. دانشگاه انتخابی توسط داوطلب جهت شرکت در آزمون پس از ثبت نام قابل تغییر نیست.

آزمون شفاهی سی و هشتمین دوره آزمون گواهینامه - دانشنامه فوق تخصصی در روزهای ۱۷ تا ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۳ طبق جدول زمانبندی که در زمان اعلام نتیجه آزمون کتبی اعلام خواهد شد، برگزار می شود.

* کلیه دستیاران رشته های فوق تخصصی لازم است تا تاریخ ۱۵ آذر ماه سالجاری (۱۴۰۳/۰۹/۱۵) دوره دستیاری خود را به پایان برسانند.

* در این دوره براساس مصوبه کمیسیون موارد خاص مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۲۶ کلیه داوطلبین پذیرفته شده در مرحله تکمیل ظرفیت که با تأخیر دوره مقطع فوق تخصصی خود را شروع کرده اند، چنانچه پس از موعد زمانی مقرر حداکثر تا پایان اسفند ماه سالجاری دوره دستیاری خود را به اتمام برسانند، می توانند در آزمون شرکت کنند.

* کلیه دستیاران خانم در رشته های فوق تخصصی که در طول دوره خود از مرخصی زایمان استفاده کرده اند، چنانچه دوره دستیاری آنان بعد از تاریخ ۱۴۰۳/۰۹/۱۵ است و حداکثر تا پایان اسفند ماه سالجاری دوره دستیاری خود را به اتمام می رسانند، می توانند در سی و هشتمین دوره آزمون گواهینامه - دانشنامه فوق تخصصی سال ۱۴۰۳ شرکت کنند.

* کلیه دستیاران رشته های فوق تخصصی، در صورت عدم معرفی به آزمون توسط مدیر گروه به عنوان مردود گواهینامه فوق تخصصی محسوب می شوند و مشمول یکسال تمدید دوره خواهند بود.

* مردودین سی و سومین دوره آزمون گواهینامه فوق تخصصی و به بعد (ازسال ۱۳۹۸ و بعد از آن) مشمول یک سال تمدید دوره می شوند و حداکثر پس از سه بار مردودی از سیستم آموزشی دستیاری فوق تخصصی اخراج می شوند.

* دارندگان گواهینامه رشته های فوق تخصصی بالینی، مشمول محدودیت تعداد دفعات شرکت در آزمون دانشنامه فوق تخصصی نیستند.

* کلیه دستیاران فوق تخصصی که در سالهای ما قبل، دوره دستیاری را به اتمام رسانده اند و در آزمون نهایی شرکت نکرده و یا موفق به کسب حد نصاب لازم نشدند، از سال ۱۳۹۸ به مدت سه سال فرصت دارند که در آزمون گواهینامه – دانشنامه رشته های فوق تخصصی شرکت کنند و در صورت عدم کسب حد نصاب قبولی گواهینامه، مشمول یکسال تمدید دوره خواهند بود.

تبصره ۱: افرادی که حتی پس از یکسال تمدید دوره، در آزمون نهایی کتبی فوق تخصصی مردود شده اند منحصراً یک نوبت دیگر مجاز به شرکت درآزمون کتبی هستند.

تبصره ۲: تعیین محل تمدید دوره مردودین این گروه از داوطلبان بر عهده هیات ممتحنه رشته مربوطه است.

اعتبار قبولی آزمون نهایی کتبی فوق تخصصی ۵ سال است. در صورت عدم شرکت و یا عدم موفقیت در آزمون شفاهی در مدت مذکور، متقاضیان موظف به شرکت مجدد در آزمون نهایی کتبی هستند.

کلیه دستیاران شرکت کننده در آزمون سالجاری علاوه بر معرفینامه از طرف رئیس بخش آموزشی و تایید مدیر گروه، ملزم به ارائه تاییدیه از دانشکده پزشکی و معاونت آموزشی دانشگاه محل آموزش و تکمیل حدنصاب قابل قبول Log Book دستیاری و احراز صلاحیت های بالینی (core competency) در قالب شیوه های نوین ارزیابی هستند.

توجه: در این دوره براساس مصوبه کمیسیون موارد خاص مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۲۶ و به علت درخواست مکرر از سوی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، کلیه داوطلبینی که تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۹/۳۰ بتوانند از پایان نامه خود دفاع کنند مجاز به شرکت مشروط در آزمون هستند.

در این دوره بر اساس مصوبه کمیسیون موارد خاص مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۳ کلیه دسـتیاران فوق تخصصـی اتبـاع غیرایرانی (بین الملل) دانشگاه ها با تاییدیه مرکز خدمات آموزشی معاونت آموزشی وزارت بهداشت می توانند در آزمون گواهینامه - دانشنامه شرکت کنند. این گروه از داوطلبان باید در زمان ثبت نام از طریق سایت، معرفی نامه مرکز خدمات آموزشی خود را ارسال کنند تا مجوز شرکت در آزمون برای آنان صادر شود.

- بنا به نظر دبیر هیات ممتحنه دانشنامه رشته فوق تخصصی جراحی عروق کلیه دستیاران رشته جراحی عروق ملزم به ارسال اصل کارنما و پایان نامه دفاع شده خود در مواعید مقرر هستند.

قبولین آزمون گواهینامه فوق تخصصی که صرفاً آزمون دانشنامه فوق تخصصی شرکت می کنند باید نسبت به ارسال گواهینامه پایان خدمات فوق تخصصی و یا گواهی در حال انجام خدمات فوق تخصصی اقدام کنند. (داوطلبانی که در حال انجام خدمات فوق تخصصی هستند نسبت به ارائه گواهی به روز از سوی محل انجام تعهدات اقدام کنند).

کارت ورود به جلسه امتحان در روزهای ۶ و ۷ شهریورماه ۱۴۰۳ از طریق سایت اینترنتی http://sanjeshp.ir و با وارد کردن کد رهگیری صادر می شود. (داوطلب باید پرینتی واضح و خوانا از کارت تهیه کند و در هنگام آزمون به همراه داشته باشد).

آزمون شفاهی دانشنامه فوق تخصصی به صورت KFP /PMP / OSCE /MMI و سایر روش های ارزشیابی مبتنی بر رایانه یا ایستگاهی و ... برگزار می شود. آزمون شفاهی برخی رشته های فوق تخصصی با توجه به ساختار آموزشی دارای دو مرحله آزمون مبتنی بر رایانه و نیز آزمون شفاهی (ارزیابی بصورت مصاحبه، بر بالین بیمار،)... خواهد بود.

زمان و مکان برگزاری آزمون شفاهی متعاقباً از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی، پس از اعلام نتیجه کتبی آزمون اطلاع رسانی خواهد شد.

نظر به اینکه قسمتی از نمره آزمون شفاهی به پایان نامه پژوهشی دستیاران تعلق می گیرد، داوطلبانی که خواستار استفاده از این امتیاز هستند باید قبل از ثبت نام شرکت در آزمون، پایان نامه خود را به اتمام رسانده و از آن دفاع کرده باشند بنابراین درموعد ثبت نام در سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس http://sanjeshp.ir و با درج کد رهگیری ثبت نام بارگذاری کنند.

حدنصاب نمره قبولی آزمون دانشنامه فوق تخصصی

آزمون کتبی دارای ۱۰۰ یا ۱۵۰ سئوال چند گزینه ای بوده (تعیین تعداد سئوالات با تشخیص هیات ممتحنه مربوطه و تایید دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی هستند) و حدنصاب نمره قبولی در آزمون کتبی کسب حداقل ۷۰ درصد کل نمره آزمون است. ملاک قبولی در آزمون شفاهی نیز کسب حداقل ۷۰ درصد از کل نمره آزمون شفاهی است.

صرفا افرادی که در هر دو مرحله موفق به کسب ۷۰ درصد نمره آزمون شده باشند به عنوان قبول نهایی دانشنامه فوق تخصصی شناخته خواهند شد.

مدارک لازم جهت ثبت نام در آزمون دانشنامه - گواهینامه فوق تخصصی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی درج شده است. مدارک لازم باید اسکن شود و از طریق سایت اینترنتی http://sanjeshp.ir ارسال شود.

هزینه ثبت نام آزمون دانشنامه فوق تخصصی

مبلغ ۴ میلیون و ۲۶۰ هزار ریال برای داوطلبانی که برای بار اول شرکت می کنند.

مبلغ ۸ میلیون و ۴۲۰ هزار ریال برای داوطلبانی که برای بار دوم شرکت می کنند.

مبلغ ۱۶ میلیون و ۷۴۰ هزار ریال برای داوطلبانی که برای بار سوم و یا بیشتر از سه بار شرکت می کنند.

مبلغ ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جهت افرادی که صرفا" در آزمون شفاهی دانشنامه فوق تخصصی شرکت می کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عکس | دروازه‌بان جدید پرسپولیس از تیمش جدا شد
جزئیات ترور اسماعیل هنیه به روایت «الحیه» عضو ارشد حماس
خاطره آیت‌الله بهجت درباره رفع فقر و تنگدستی
عکس | واکنش ستاره سابق رئال مادرید به شهادت اسماعیل هنیه
انتشار پوستری با عنوان «خونخواهی هنیه عزیز» از سوی وبسایت رهبری
ببینید | تحلیل کارشناس الجزیره از نقش آمریکا در ترور اسماعیل هنیه
توضیحات باشگاه استقلال در مورد جذب علی کریمی
با دیوانه‌ای به نام «نتانیاهو» طرفیم
دشمن تاوان سنگینی پرداخت خواهد کرد
رد پای جاسوسان در ترور هنیه
سقف برداشت از این خودپردازها افزایش یافت
آغاز ثبت نام آزمون EPT مردادماه سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
خانواده شهید سلیمانی شهادت اسماعیل هنیه را تسلیت گفتند
دریافت ارز اربعین از طریق پیام‌رسان‌های داخلی
تجمع اعضای شورای دانشگاه تهران در محکومیت ترور اسماعیل هنیه
سناریوی «سانسور» اینستاگرام تکرار شد
ثبت نام آزمون‌های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی آغاز شد
شهادت اسماعیل هنیه پایداری مجاهدان مقاومت را افزایش خواهد داد
برگزاری پنجمین کارگاه بین المللی سازی آموزش پزشکی
شهادت هنیه محور رایزنی وزرای خارجه آمریکا و قطر
رهبر انقلاب فردا بر پیکر شهید اسماعیل هنیه نماز می‌خوانند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top