تاریخ انتشار: جمعه 1403/05/12 - 16:00
کد خبر: 512615

باقری خطاب به بورل: قطعا از حق ذاتی خود برای مجازات باند جنایتکار صهیونیستی استفاده می‌کنیم

باقری خطاب به بورل: قطعا از حق ذاتی خود برای مجازات باند جنایتکار صهیونیستی استفاده می‌کنیم

سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اقدام تروریستی اخیر رژیم اسرائیل تصریح کرد: ایران قطعا از حق ذاتی و مشروع خود برای مجازات باند جنایتکار صهیونیستی استفاده خواهد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، درباره تبعات اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و پیامدهای سیاسی و امنیتی این جنایت بزرگ در نقض امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و نقض ثبات منطقه‌ای به رایزنی پرداخت.

شهید اسماعیل هنیه رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و مهمان مراسم تحلیف مسعود پزشکیان بامداد چهارشنبه دهم مرداد ماه به همراه محافظش در اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

باقری در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن اشاره به حضور انریکه مورا به نمایندگی از اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهور عنوان کرد: اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه در تهران علاوه بر تجاوز به تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و نقض حاکمیت ملی ایران، موجب به خطر انداختن صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی شده و ایران قطعا از حق ذاتی و مشروع خود برای مجازات باند جنایتکار صهیونیستی استفاده خواهد کرد.

رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این رابطه فرمودند «رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانه‌ ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینه‌ مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت. در این حادثه‌ تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفه‌ خود می‌دانیم.»

* تقبیح اقدام برخی از کشورهای اروپایی در همراهی با آمریکا

سرپرست وزارت امور خارجه در ادامه این گفت‌وگو به برگزاری جلسه فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست جمهوری اسلامی ایران اشاره و اقدام برخی کشورهای اروپایی در همراهی با آمریکا در جلوگیری از محکومیت ترور شهید هنیه از سوی شورای امنیت را تقبیح کرد.

‌ نشست فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل چهارشنبه شب به درخواست ایران برگزار شد. امیرسعید ایروانی نماینده ایران در سازمان ملل در این نشست با بیان اینکه ترور شهید هنیه بدون مجوز و حمایت اطلاعاتی آمریکا نمی‌توانست اتفاق بیفتد، تصریح کرد: حق ذاتی خود را برای پاسخ قاطع به این اقدام تروریستی و جنایتکارانه در زمان لازم و مناسب، محفوظ می‌داریم.

باقری در ادامه گفت‌وگو با بورل عنوان کرد: این اقدام برخی کشورهای اروپایی و نیز سکوت آنها در قبال جنگ افروزی صهیونیست‌ها در یمن و لبنان، موجب ترغیب و تشویق این رژیم در تداوم اقدامات تجاوزکارانه خود شده که منجر به مخاطره انداختن صلح و ثبات در منطقه خواهد شد.

* تأکید بورل بر حق مشروع ایران در دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت سرزمینی خود

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با تأکید بر حق مشروع جمهوری اسلامی ایران در دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت سرزمینی خود، نسبت به افزایش تنش و شکل‌گیری یک جنگ تمام‌عیار در منطقه و آثار و عوارض آن برای مردم منطقه ابراز نگرانی کرد. 

سرپرست وزارت امور خارجه ایران در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا باید در راستای ایفای مسئولیت خود برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، با اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی مانع از استمرار جنایات این رژیم شود، چرا که عدم اقدام جدی طرف اروپایی برای مهار رژیم صهیونیستی موجب تشویق باند جنایتکار حاکم در تل‌آویو به جنگ افروزی و به خطر انداختن صلح و ثبات و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
چند توصیه‌ تغذیه‌ای برای سلامت قلب زنان
آماده‌سازی پناهگاه‌ها در فلسطین اشغالی
فلسطین دلیر
تهران خیمه امن مقاومت باقی خواهد ماند
کنعانی: رژیم یاغی اسرائیل بزودی طوفان‌ خشم و آتش عدالتخواهان جهان را درو خواهد کرد
باقری خطاب به بورل: قطعا از حق ذاتی خود برای مجازات باند جنایتکار صهیونیستی استفاده می‌کنیم
تجهیز کابینه اسرائیل به تلفن‌های ماهواره‌ای برای آمادگی در برابر پاسخ مقاومت
صرفه‌جویی ۱.۲ میلیارد دلاری با ساخت تجهیزات پتروشیمی در داخل
ترنس جنجالی المپیک به چالش کشیده شد
المپیک پاریس؛ رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر صعود کرد
آزمون ارزشمندترین فوتبالیست لیگ امارات شد
مین‌روبی ۳ کیلومتر از ۱۶ کیلومتر مسیر راه‌آهن شلمچه-بصره
وزیر اطلاعات: ترور شهید هنیه با چراغ سبز آمریکا انجام شد
فضائلی: تدابیر لازم برای پاسخ به ترور شهید هنیه انجام شده و اجرا خواهد شد
عارف: پیام مردم و انقلاب ما همبستگی با مردم مظلوم فلسطین است
۱۵ نفر به عنوان گزینه وزارت علوم معرفی شدند/ برگزاری المپیاد فیزیک در ایران/اعتکاف علمی در حرم رضوی آغاز شد
خبر خوش از اردوگاه اینتر برای قلعه‌نویی
رونمایی از دروازه بان جدید پرسپولیس
تغییر تاکتیک قهرمان ‌سری‌آ به خاطر طارمی
دومین حریف استقلال در اردوی ترکیه مشخص شد
فرنگی‌کاران راهی فرانسه شدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top