تاریخ انتشار: شنبه 1403/05/13 - 11:31
کد خبر: 512678

به پاتایا سفر کنیم یا بانکوک؟

به پاتایا سفر کنیم یا بانکوک؟

بانکوک و پاتایا دو تا از زیباترین و پر گردشگر ترین جزایر تایلند می باشند. این دو جزیره دیدنی در شمال شرقی تایلند و در ۱۰۰ کیلومتری یکدیگر قرار گرفته اند. هر دوی این جزیره ها در کنار موقعیت مکانی خوبی که دارند از لحاظ فرهنگی و جاذبه های گردشگری بسیار غنی هستند و فضای فرهنگی _ تفریحی منحصر به فردی برای شما فراهم می کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بانکوک و پاتایا دو تا از زیباترین و پر گردشگر ترین جزایر تایلند می باشند. این دو جزیره دیدنی در شمال شرقی تایلند و در 100 کیلومتری یکدیگر قرار گرفته اند. هر دوی این جزیره ها در کنار موقعیت مکانی خوبی که دارند از لحاظ فرهنگی و جاذبه های گردشگری بسیار غنی هستند و فضای فرهنگی _ تفریحی منحصر به فردی برای شما فراهم می کنند.

بهترین زمان برای سفر

نزدیکی بانکوک و پاتایا به هم باعث شده که دو این دو جزیره از نظر آب وهوایی کاملا شبیه به هم باشند. آب و هوای این دو جزیره غالبا گرم و شرجی است و ممکن است برای شما اگر که به این آب و هوا عادت ندارید، زمان خوبی برای سفر نباشد. از طرفی آب و هوای بانکوک و پاتایا در فصل پاییز و زمستان باعث شده سالانه جزو محبوب ترین مقاصد گردشگران آسیایی و اروپایی باشند. تور بانکوک و تور پاتایا در این دو فصل می توانند بهترین گزینه های سفر در تور تایلند برای شما باشند. 

مدارک مورد نیاز برای ویزا

به دلیل اینکه این دو جزیره از شهرهای کشور تایلند می باشند،  شرایط اخذ ویزا و مدارک مورد نیاز توریستی کاملا شبیه به هم داشته و کوچکترین تفاوتی با هم ندارند. در ادامه به مهمترین مدارکی که باید قبل از سفر داشته باشید اشاره می کنیم.

مدارک مورد نیاز برای سفر:

اصل پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار

دو قطعه عکس 6*4 رنگی 

بلیط رفت و برگشت هواپیما

تاییدیه رزرو هتل در تایلند

کپی کارت ملی

کپی تمام صفحات شناسنامه

تمکن مالی به زبان لاتین با مانده 50 میلیون تومان برای هر نفر

مشخصات کامل شخصی

بررسی ویژگی های بانکوک و پاتایا

با وجود اینکه این دو جزیره در همسایگی هم هستند اما هر کدام با ویژگی های منحصر به فردی که از لحاظ فرهنگی ، فعالیت های تفریحی و گردشگری دارند ، مسافران و گردشگران خود را دارند. 

اینکه تصمیم بگیرید کدام یک از این مقاصد گردشگری را برای سفر انتخاب کنید کاملا سلیقه ای است و به نظر و تجربه شخصی که دوست دارید از سفر خود داشته باشید، بستگی دارد.

 در این مقاله سعی می کنیم به مواردی که باعث ایجاد تفاوت تجربه سفر مسافران به این دو جزیره همسایه شده است را توضیح دهیم. 

مقایسه بانکوک و پاتایا

دیدن جاذبه های فرهنگی بانکوک یا خوش گذرانی در پاتایا 

مانند هر شهر و منطقه ای که فرهنگ و آداب و رسوم مخصوص خود را دارد, دو جزیره بانکوک و پاتایا نیز فرهنگ خاص خود را دارند.با این تفاوت که جزیره پاتایا عمق فرهنگی کمتر داشته و در مقابل، بیشتر به فعالیت های تفریحی می پردازد.

جزیره بانکوک به لحاظ فرهنگی غنی تر بوده و مردم آن به اجرای آداب و رسوم سنتی پایبند هستند. این جزیره در مقابل جزیره پاتایا که به جاذبه های تفریحی معروف است،  به خاطر موسیقی، غذاهای سنتی ، موزه ها و بازار های شلوغ و پر رفت و آمد خود شناخته می شود.

مقایسه بانکوک و پاتایا

با تور پاتایا به ساحل و دریا نزدیکتر باش

اگر شما برای ریلکس کردن در ساحل و یا فعالیت های آبی قصد خرید تور تایلند را دارید، بهتر است کمی صبر کنید.

بانکوک با اینکه موقعیت جغرافیایی خوبی دارد، اما امکان دسترسی مستقیم به ساحل و دریا وجود ندارد و ممکن است برای مسافرانی که می خواهند به راحتی به  سواحل زیبای تایلند بروند و فعالیت های آبی هیجان انگیز آن را تجربه کنند، گزینه مناسبی نباشد.

تور پاتایا یک گزینه مناسب برای تفریحات آبی است چرا که با دسترسی به جزیره کورال امکان ریلکس کردن و تجربه فعالیت های آبی هیجان انگیزی مانند موج سواری و غواصی در آب های فیروزه ای بانکوک را برای شما فراهم کرده و سفری منحصر به فرد و مفرح برای شما خلق می کند.

مقایسه بانکوک و پاتایا

تور بانکوک یک انتخاب مناسب برای جمع خانوادگی

بانکوک و پاتایا ، هر دو از لحاظ جاذبه های فرهنگی و آموزنده، برای فرزندان شما گزینه مناسبی هستند. 

بانکوک با جاذبه هایی مانند موزه های مخصوص کودکان ، معابد ، بازارهای رنگارنگ و همچنین فضای فرهنگی و سنتی خود فضای امن و مناسبی برای فرزندانتان می باشد.

پاتایا نیز با پارک های تفریحی و آبی خود مانند "رامایانا" و محیط فرهنگی خود، فضای دلپذیری برای فرزندان شما مهیا می کنم به یکی از شهر های آزاد و بی قید و شرط تبدیل کرده 

با این حال، وجود کلوپ های شبانه و تفریحگاه های متعدد در کنار قوانین نه چندان سخت گیرانه پاتایا را به یکی از شهر های آزاد و بی قید و شرط تبدیل کرده و به همین دلیل ممکن است مکان مناسبی برای جمع خانوادگی خیلی مناسب نباشد.

یک سفر لوکس یا مقرون به صرفه

اگر به دنبال سفری مقرون به صرفه به تایلند هستید،  می تواند گزینه مناسبی باشد. پاتایا به دلیل جاذبه های گردشگری و مراکز تفریحی متعدد و رقابت زیاد در صنعت گردشگری نسبت به بانکوک هزینه کمتری داشته و گزینه مقرون به صرفه تری است.

بانکوک می تواند هم یک گزینه لوکس و هم یک گزینه مقرون به صرفه باشد. این جزیره با طیف وسیعی از هتل ها و رستوران و کافه هایی که در قیمت های متفاوت ارائه می دهد، می تواند فرصت مناسبی برای هر نوع مسافری باشد.

بانکوک و پاتایا به عنوان دو تا از پر گردشگر ترین جزایر تایلند شناخته می شوند. این دو جزیره با اینکه از بسیاری لحاظ شبیه به هم هستند ممکن است برای هر مسافری تور بانکوک و یا تور پاتایا مناسب و یک انتخاب ایده آل نباشد. اینکه تصمیم بگیرید به کدام یک از این جزیره ها سفر کنید کاملا سلیقه ای است و به شرایط شما بستگی دارد. اما اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم می توان گفت که اگر برای خوش گذرانی سفر می کنید، تور پاتایا  می تواند نسبت به تور بانکوک گزینه بهتری باشد. و در مقابل اگر قصد سفر همراه با خانواده خود و بازدید از جاذبه های فرهنگی را دارید، بهتر است بانکوک را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کنید.

در هر حال انتخاب شما هر یک از این جزیره ها باشد، شما هیچ فرصتی را از دست نداده اید چرا که تور مهروگشت با ارائه پکیج تور های ترکیبی خود فرصت اقامت در هر دو جزیره را برای شما فراهم می کند تا بتوانید از سفر خود نهایت لذت را ببرید  و یک سفر خاطره انگیز را تجربه کنید.

ما همیشه کنارتیم، کجا بریم؟

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جان بولتون: انتقام ایران این بار شدیدتر از قبل خواهد بود
گذرنامه زیارتی اربعین نیاز به تمدید دارد؟
اشتباه عجیب دونده جوان در المپیک پاریس +فیلم
کشف و امحای ۴ هزار ماینر غیرمجاز
جزئیاتی جدید از ارائه خدمات ارتباطی به زائران اربعین
ستاره ۱۶ میلیون یورویی ساندرلند در استقلال
برگزاری کرسی علمی ترویجی در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
مهلت ثبت نمرات دروس عملی و آزمایشگاهی دانشجویان پیام نور تمدید شد
امتحانات دانشگاه‌های علوم پزشکی ۲ روز جلو افتاد
موافقت شورای گسترش آموزش عالی با انحلال ۱۹ موسسه آموزش عالی آزاد
فرصت مجدد ثبت نام در آزمونهای ارزشیابی و ارتقای داروسازی ارائه شد
مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد
بایدن باز هم مسیر را اشتباه رفت +فیلم
ماجرای حق‌التولیه‌ای که شهید رئیسی نگرفت
احتمال شکسته شدن رکورد گرمای پایتخت در این هفته +فیلم
تفاوت وعده صادقِ ۱ با ۲؛ اسرائیل فرصت کافی دارد؟
دستیار غیرفنی/ شایعه جدایی از استقلال قوت گرفت!
خواستگاری در المپیک پاریس +فیلم
ثبت شرکت و ثبت برند/ دریافت سیب سلامت
خدمات امداد موتور سیار بصورت شبانه روزی در تهران
به پاتایا سفر کنیم یا بانکوک؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top