تاریخ انتشار: شنبه 1403/05/13 - 13:38
کد خبر: 512701

هزینه سمپاشی شرکتی به صرفه‌تر است یا روش‌های خانگی؟

هزینه سمپاشی شرکتی به صرفه‌تر است یا روش‌های خانگی؟

برای از بین بردن موجودات موذی از محیط شما بهترین گزینه استفاده از روشهای تخصصی و سموم مدرن است، به خصوص برای محیط های صنعتی و کارخانه جات

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ از گذشته تاکنون مبارزه با آفات یکی از چالش‌های مهم در محیط زندگی انسان است. از یک نیش کوچک پشه گرفته تا عفونت‌های شدید و حتی تخریب کامل یک ساختمان توسط موریانه‌ها، همه و همه، آسیب‌هایی هستند که از طریق آفات مختلف به انسان‌ها وارد می‌شوند. راه‌های زیادی برای کنترل جمعیت و دفع حشرات از منزل ارائه می‌شود که معمولاً سمپاشی پرطرفدارترین آن‌ها است. اینکه سمپاشی را به شرکت‌های متخصص دفع آفات بسپاریم و یا این کار را خودمان انجام دهیم یکی از متداول ترین سوالاتی است که در این حوزه مطرح می‌شود.

پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد.در برخی موارد و درگیری با برخی آفات، سمپاشی منازل نیاز به دانش و تجهیزات خاصی نداشته و به صرفه‌تر است که توسط خود فرد انجام شود. اما گاهی قضیه کاملاً برعکس بوده و نه تنها حشرات را از ساختمان بیرون نمی‌کند، بلکه فرصت بیشتری برای تکثیر به آن‌ها خواهد داد. تا جایی که گاهی خسارات جبران ناپذیری به بار خواهد آمد که هزینه خدمات سمپاشی شرکتی، یک هزارم آن‌ها است.

خسارات جبران ناپذیر سمپاشی غیرحرفه‌ای

استفاده از مواد شیمیایی و سموم به خودی خود نیاز به دقت و حساسیت زیادی دارد. به خصوص اگر بخواهید از این مواد در محیط زندگی خود استفاده کنید، اهمیت این موضوع دو چندان خواهد شد. سمپاشی خانه به صورت غیرحرفه‌ای گاهی می‌تواند منجر به خسارات جبران‌ناپذیری شود که فکرش را هم نمی‌کنید. استفاده غیر اصولی و نادرست از مواد شیمیایی در سمپاشی منزل می‌تواند خطرات جدی برای سلامتی انسان‌ها و حیوانات خانگی ایجاد کند. استنشاق یا تماس مستقیم با این سموم ممکن است باعث بروز مشکلات تنفسی، آلرژی، سوختگی‌های پوستی و حتی مسمومیت‌های شدید شود.

متاسفانه با فرا رسیدن فصل گرما، هر ساله تقاضای سمپاشی منزل در تهران، اصفهان، مشهد و سایر شهر های پرجمعیت ایران، افزایش یافته و در پی افزایش این تقاضا خسارات ناشی از سمپاشی هم افزایش می‌یابد. به طور خلاصه، سم پاشی و استفاده از آفت کش ها به صورت غیرحرفه‌ای به جای حل مشکل، می‌تواند مشکلات بیشتری را به وجود آورد و خساراتی را ایجاد کند که جبران آن‌ها به مراتب سخت‌تر و پرهزینه‌تر از خدمات شرکت سمپاشی ساختمان است.

سمپاشی ساختمان و کارخانه جات

انتخاب بهترین شرکت سمپاشی

در شهر بزرگی مانند تهران که تراکم جمعیت بالاتر است، انتخاب بهترین شرکت سمپاشی از بین صدها سایت و فروشگاه کار دشواری است. هنگام جستجو برای یافتن یک شرکت معتبر برای سمپاشی ساختمان تهران، اولین گام بررسی مجوزها و گواهینامه‌های شرکت است. باید اطمینان حاصل کنید که آن شرکت سم پاشی دارای مجوزهای لازم از وزارت بهداشت و دانشگاه های سراسری مانند دانشگاه تهران و شهید بهشتی می‌باشد. مجوز رسمی ثابت می‌کند که خدمات آن ها دارای استانداردهای حرفه‌ای و قانونی می‌باشد.

تجربه و سابقه کاری نیز از عوامل مهم در انتخاب یک شرکت سمپاشی منزل در تهران می‌باشد؛ در اغلب موارد شرکت‌های دارای مجوزی که سابقه کاری بلند مدت دارند، از تجربه و دانش کافی برای مقابله با انواع آفات برخوردار هستند. به علاوه قطعا این شرکت ها دارای مشتریان زیادی هستند که بررسی نظرات آن ها می‌تواند شما را از کیفیت خدمات سمپاشی که تا کنون انجام شده، تا حد زیادی آگاه کند. بنابراین توجه به بازخوردهای مثبت و منفی مشتریان قبلی اهمیت زیادی دارد.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن دقت کنید نوع سمی است که برای از بین بردن آفات استفاده می‌کنید. مثلا سمپاشی با گاز برای ساس تنها روشی است که این حشره را از بین می‌برد در حالی که در سمپاشی سوسک ریز استفاده از خمیر سوسک کش تنها در 10 روز آن ها را ریشه کن می‌کند. بسیاری از شرکت‌های معتبر سمپاشی ساختمان تهران قبل از ارائه خدمات، به شما مشاوره رایگان و تخصصی ارائه می‌دهند تا بهترین روش را برای از بین بردن افات در محیط خود را انتخاب کنید. 

چه زمانی سمپاشی توسط خودتان به صرفه‌تر است؟

در درگیری با برخی آفات مانند مورچه، سوسک فاضلابی، پشه و مگس، معمولاً می‌توانید با استفاده از سموم حشره کش مناسب و رعایت نکات ایمنی، خودتان سمپاشی ساختمان را انجام دهید. این در حالی است که در درگیری های حاد با برخی آفات از جمله موریانه، ساس و برخی از گونه های موش، این کار می‌تواند خسارات جبران ناپذیری ایجاد کند. سمپاشی ساس با گاز ، روش سد دفاعی و طعمه گذاری به ترتیب بهترین روش ها برای از بین بردن این آفات هستند که حتما باید توسط بهترین شرکت سمپاشی تهران انجام شود، تا از محیط ریشه کن شوند.

همچنین زمانی که میزان آلودگی آفات کم است و تنها محدود به یک منطقه کوچک از منزل یا ساختمان باشد می‌توانید سمپاشی ساختمان را خودتان انجام دهید. در چنین مواردی، حتما از یک شرکت سمپاشی متخصص در انتخاب یک سم حشره کش قوی و نحوه استفاده از آن مشاوره بگیرید. توجه کنید که تنها اگر آموزش‌های کامل را برای نحوه استفاده از سم، درصد رقیق سازی سموم مایع و سمپاشی خانه را ببینید، می‌توانید این کار را خوتان انجام دهید.

مراحل انجام سمپاشی توسط خودتان

شرکت های سمپاشی منزل در تهران، ابتدا کارشناسان محیط را بازدید می‌کنند تا نوع و میزان آلودگی را شناسایی کنند. سپس با توجه به سطح درگیری آفات، سموم مناسب را انتخاب کرده و نکات ایمنی لازم را به شما اطلاع می‌دهند. در نهایت، سم پاشی توسط تیم متخصص انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که جمعیت آفات به طور کامل کنترل شود. اما اگر قصد دارید خودتان این کار را انجام دهید، مراحل زیر را باید دنبال کنید:

  1. شناسایی آفت

شناسایی دقیق نوع آفت اولین و مهم‌ترین مرحله در فرآیند سمپاشی ساختمان است. آفات مختلف نیاز به روش‌های کنترل متفاوت دارند و استفاده از سم نامناسب می‌تواند نه تنها بی‌فایده باشد، بلکه مشکلات بیشتری نیز ایجاد کند. از آن جا که شناسایی انواع حشرات مختلف کار سختی است، برای شناسایی آفت، می‌توانید از کارشناسان یک شرکت سمپاشی به صورت رایگان کمک بگیرید.

  1. انتخاب سم مناسب

پس از شناسایی آفت، باید سم مناسبی را برای کنترل آن انتخاب کنید. هر نوع آفت به سموم خاصی حساسیت دارد و استفاده از سم نامناسب ممکن است نتیجه‌ای نداشته باشد. در انتخاب سم، توجه به مواردی مانند کارایی سم، میزان ایمنی آن برای انسان و حیوانات خانگی، و تاثیر آن بر محیط زیست اهمیت دارد. همچنین، دستورالعمل‌های استفاده از سم را به دقت مطالعه کنید تا از دوز و روش صحیح استفاده اطمینان حاصل کنید.

  1. تهیه تجهیزات لازم

برای انجام سمپاشی منازل علاوه بر سم به تجهیزات مناسب نیاز دارید. اگر در تهران زندگی می‌کنید می‌توانید تجهیزات مورد نیازتان را از شرکت های سمپاشی ساختمان تهران بخرید. این تجهیزات شامل دستکش‌های مقاوم در برابر مواد شیمیایی، ماسک‌های تنفسی برای جلوگیری از استنشاق بخارات سمی، و لباس‌های محافظ برای جلوگیری از تماس مستقیم پوست با سم می‌شود. البته در برخی سموم که LD50 پایینی دارند داشتن این موارد الزامی نیست و تنها برای اطمینان بیشتر است.

  1. آماده سازی سم

در سموم مایع معمولا نیاز دارید تا محلول سمپاشی را طبق دستورالعمل تولید کننده تهیه کنید. معمولاً سم‌ها به صورت کنسانتره عرضه می‌شوند و نیاز به رقیق‌سازی با آب دارند. نسبت دقیق ترکیب سم و آب باید به دقت رعایت شود تا محلولی با غلظت مناسب تهیه شود. همچنین، در هنگام تهیه محلول، از دستکش و ماسک استفاده کنید تا از تماس مستقیم با سم جلوگیری شود.

  1. انجام سمپاشی اصولی

اگر سم مورد استفاده شما مایع است، پس از آماده سازی محلول باید آن را به طور یکنواخت در تمام مناطق آلوده اسپری کنید. برای این کار، می‌توانید از اسپری‌های دستی یا سمپاش ها  استفاده کنید. توجه داشته باشید که تمام نقاط مخفی و مناطقی که آفات ممکن است در آن‌ها پنهان شوند را به دقت سمپاشی کنید. همچنین در طعمه گذاری باید تمامی طعمه ها به صورت یکنواخت و به طور اصولی در محیط پراکنده شوند.

جمع‌بندی و توصیه‌های نهایی

سمپاشی یکی از روش‌های موثر برای مبارزه با آفات در محیط زندگی انسان است. انتخاب بین انجام سمپاشی توسط خودتان و یا استفاده از خدمات سمپاشی شرکتی، به عواملی مانند نوع آفت، میزان آلودگی، تجهیزات مورد نیاز و دانش فنی بستگی دارد. گاهی سمپاشی اگر توسط خود فرد انجام شود به صرفه تر است، درحالی که در برخی موارد سبب ایجاد خسارات جبران ناپذیری خواهد شد. در انتخاب بهترین شرکت سمپاشی، معیار های مختلفی مانند داشتن مجوز و سابقه کار را باید در نظر بگیرید تا از هدر رفت زمان و هزینه جلوگیری کنید.

همچنین می‌توانید بعد از اجرای عملیات سمپاشی چه توسط خودتان و چه توسط شرکت های سمپاشی، با بستن درزها و شکاف‌ها، همچنین رعایت بهداشت و نظم محیط، تاثیر سمپاشی خانه را دائمی کرده و از بازگشت آفات حد زیادی جلوگیری نمایید.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کارهایی که بلافاصله بعد از تزریق فیلر لب ممنوع است!
گام به گام مراحل واردات کالا
معرفی بهترین برندهای آرایشی بهداشتی ایرانی
هزینه سمپاشی شرکتی به صرفه‌تر است یا روش‌های خانگی؟
سئو چطور ترافیک ورودی سایت شما رو از گوگل بهبود میدهد؟
جان بولتون: انتقام ایران این بار شدیدتر از قبل خواهد بود
گذرنامه زیارتی اربعین نیاز به تمدید دارد؟
اشتباه عجیب دونده جوان در المپیک پاریس +فیلم
کشف و امحای ۴ هزار ماینر غیرمجاز
جزئیاتی جدید از ارائه خدمات ارتباطی به زائران اربعین
ستاره ۱۶ میلیون یورویی ساندرلند در استقلال
برگزاری کرسی علمی ترویجی در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
مهلت ثبت نمرات دروس عملی و آزمایشگاهی دانشجویان پیام نور تمدید شد
امتحانات دانشگاه‌های علوم پزشکی ۲ روز جلو افتاد
موافقت شورای گسترش آموزش عالی با انحلال ۱۹ موسسه آموزش عالی آزاد
فرصت مجدد ثبت نام در آزمونهای ارزشیابی و ارتقای داروسازی ارائه شد
مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد
بایدن باز هم مسیر را اشتباه رفت +فیلم
ماجرای حق‌التولیه‌ای که شهید رئیسی نگرفت
احتمال شکسته شدن رکورد گرمای پایتخت در این هفته +فیلم
تفاوت وعده صادقِ ۱ با ۲؛ اسرائیل فرصت کافی دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top