تاریخ انتشار: شنبه 1403/05/13 - 22:24
کد خبر: 512723

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد؛

اخذ مجوز ۴ پژوهشکده و یک پژوهشگاه در دانشگاه علوم پزشکی همدان

اخذ مجوز ۴ پژوهشکده و یک پژوهشگاه در دانشگاه علوم پزشکی همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از اخذ مجوز چهار پژوهشکده و یک پژوهشگاه در دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، محمدمهدی مجذوبی با اشاره به این امر که مراکز تحقیقاتی، پژوهشکده و پژوهشگاه دانشگاه درگذشته ساختارمند نبودند، تصریح کرد: امکان کار اجرایی و سازمانی به دلیل آنکه این مراکز مصوب وزارت بهداشت وجود نداشت در همین خصوص مدارک ۴ پژوهشکده به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال شد و در نهایت با تلاش و پیگیری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی همدان مجوز این ۴ پژوهشکده مورد تأیید قرار گرفت.

وی تشریح کرد: در حال حاضر ۶۰ گروه آموزشی و متناسب با آن ۲۰ مرکز پژوهشی و تحقیقاتی و در دانشگاه علوم پزشکی همدان فعال است، هم چنین در دانشگاه علوم پزشکی همدان ۱۱ دانشکده و ۴ پژوهشکده وجود دارد که دراین‌خصوص و ایجاد پژوهشکده جز دانشکده‌های پیشرو هستیم.

مجذوبی همچنین به اخذ مجور تأسیس پژوهشگاه در این دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها دانشگاه مشهد موفق به اخذ مجوز پژوهشگاه شده و دانشگاه علوم پزشکی همدان به‌عنوان دومین دانشگاه در کشور است که پژوهشگاه در حوزه سلامت را تأسیس خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه عدم انسجام مراکز پژوهشی تحت عنوان مرکز تحقیقاتی دانشگاه درگذشته به یک چالش تبدیل شده بود، عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰ مرکز تحقیقاتی در حوزه مختلف تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی همدان وجود دارد که ظرفیت بسیار خوب و غنی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ساختاری تحت عنوان اولویت‌ها و مأموریت‌های پژوهشی دانشگاه در دولت سیزدهم شکل‌گرفته است، تبیین کرد: در این راستا در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۰ مأموریت یا اولویت بر اساس نیازمندی‌های استان و حوزه تحقیق و پژوهش، مباحث علمی و نیاز کشور در حوزه طرح‌های ملی توسط هیئت‌رئیسه دانشگاه به تصویب و ثبت رسید و بر این اساس مراکز تحقیقاتی موظف هستند که با اولویت این ۲۰ محور کار پژوهشی و تحقیقاتی انجام دهند و منابع مالی و انسانی اعضای هیئت‌علمی در این جهت همگرایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در طی سه سال فعالیت در دولت سیزدهم دانشگاه علوم پزشکی همدان در گروه دانشگاه‌های نسل سه قرار گرفت و آن را به تصویب رساند، ابراز کرد: در همین راستا طرح‌های ملی و استانی ارزنده‌ای به عهده دانشگاه علوم پزشکی همدان سپرده شده است که در این خصوص می‌توان به طرح ملی اعتیاد کشور، طرح ملی خودکشی، طرح غربالگری اوتیسم، طرح ملی پایش آرسنیک و فلزات سنگین در منابع آب کشور و… اشاره کرد.

راه اندازی سامانه پژوهشیار گامی بلند در راستای توسعه تحقیقات و پژوهش‌های علمی کاربردی

مجذوبی ضمن اشاره به راه‌اندازی سامانه پژوهشیار، خاطرنشان کرد: هدف اصلی راه‌اندازی سایت پژوهشیار دانشگاه علوم پزشکی همدان، سرعت‌بخشیدن به روند طرح‌های پژوهشی است، چرا که در این سامانه تمامی مراحل مربوط به ارائه طرح‌های پژوهشی به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود، لذا بررسی این طرح‌ها در زمان کمتری انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه باتوجه‌به پیشرفت روزافزون فناوری اطلاعات و نیاز به حضور سیستم‌های مدیریتی مبتنی بر وب، سیستم جامع مدیریت اطلاعات و فرایندهای پژوهشی (پژوهشیار) طراحی و پیاده‌سازی شد، ابراز کرد: در همین خصوص ۴ زیر سیستم به کمک همکاران روابط‌عمومی، ای تی و غیره طراحی شده است که در نوع خود با چنین ساختاری در کشور بی‌نظیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری تخصصی، رشته‌های بالینی و… دانشگاه می‌توانند در دستیار پژوهش ثبت کرده و با اساتید برجسته دانشگاه ارتباط گیرند و کارهای پژوهشی با کمک یک دیگر انجام دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سامانه دستیار پژوهش ساختاری به‌گونه‌ای تعیین شده است که در آن دانشگاه ضمن حمایت مالی از فارغ‌التحصیلان که قصد پژوهش دارند از عملکرد تحقیقاتی و پژوهشی در راستای ۲۰ مأموریت دانشگاه بهره‌مند شود باتوجه‌به پیشرفت روزافزون فناوری اطلاعات و نیاز به حضور سیستم‌های مدیریتی مبتنی بر وب، سیستم جامع مدیریت اطلاعات و فرایندهای پژوهشی (پژوهشیار) طراحی و پیاده‌سازی شد. عنوان کرد: در این راستا هر طرح که مورد تأیید قرار گیرد می‌تواند از کمک‌هزینه صد میلیون‌تومانی دانشگاه بهره‌مند شود

مجذوبی تولید مقاله ارزشمند و کاربردی هدف غائی طرح دستیار پژوهش اعلام و افزود: در حال حاضر شش بیمارستان شهرستان همدان مجهز واحد توسعه و تحقیقاتی بالینی هستند که امر تحقیق و پژوهش در حوزه درمان و بالینی کمک شایانی می‌کنند.

وی در پایان به ارتقای ۳۰ پله‌ای در حوزه توسعه و تحقیقات بالینی بیمارستان سینا، اشاره کرد و گفت: درگذشته رتبه‌بندی واحد توسعه و تحقیقاتی بیمارستان‌های استان به‌شدت پایین و حتی در برخی بیمارستان جر رتبه‌های آخر بودیم؛ اما در سه سال اخیر شاهد رشد چشمگیر در این حوزه بودیم و امیدواریم که در سال‌های آینده جز بیمارستان برتر کشور در حوزه تحقیقاتی باشیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
انگلیس خواستار خروج شهروندان خود از لبنان شد
۹۷ درصد ثبت نام ها برای خرید ارز اربعین غیر حضوری است
شهادت ۱۰ فلسطینی بر اثر بمباران مدرسه‌ای در شهر غزه
تعطیلی ۲۵۰ مدرسه غیردولتی به دلیل اخذ شهریه بالا
واکسن «پنوموکوک» به سبد واکسیناسیون نوزادان اضافه شد
کسب رضایت مردم اولویت اصلی همه دستگاه‌ها است
علی لبیب به خط پایان المپیک رسید
ترور هنیه شکست استراتژیک برای نتانیاهو است
پاسخ پشیمان کننده در راه است
داماد بیل گیتس از المپیک انصراف داد
پاداش سنگین برای بوکسوری که در المپیک باخت!
امکان نداشت بدون کمک اطلاعاتی آمریکا، اسرائیل موفق به ترور هنیه شود
عکس و جزئیاتی از اولین جلسه سران قوا به میزبانی پزشکیان
پیام قالیباف به سیدحسن نصرالله
هشدار جدی هواشناسی به تهرانی‌ها
پاسخ ایران به ترور هنیه بسیار خطرناک خواهد بود
دستور مسعود پزشکیان برای مراسم اربعین و خدمت رسانی به زائران
خبر جدید درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
گزارش نیویورک‌تایمز از ترور اسماعیل هنیه دروغ است
آزمایش نسخه اولیه چت بات هوش مصنوعی برای کمک به زائران اربعین
بدون هماهنگی آمریکا، اسرائیل کاری انجام نمی‌دهد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top