تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/05/15 - 12:14
کد خبر: 512960

اظهارات فرمانده کل سپاه درباره پاسخ ایران به تجاورز اسرائیل و ترور اسماعیل هنیه

اظهارات فرمانده کل سپاه درباره پاسخ ایران به تجاورز اسرائیل و ترور اسماعیل هنیه

فرمانده کل سپاه گفت: صهیونیستها فکر می‌کنند با ترور یک رهبر انقلابی، مبارز و آزادیخواه در سرزمین دیگری، توفیقاتی برای بقای خود بدست می آورند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار طی سخنانی ضمن عرض تسلیت شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: امروز جهان غلبه حوادث بر راهبردها است و این موضوع در حال گسترش و فراوانی است.

وی افزود: امروز شاهد هستیم حوادثی رخ می‌دهد و قدرتها مجبور به اتخاذ راهبردهایی برای مهار حوادث هستند. در جهانی به سر می‌بریم که حادثه‌ها آشوب آفرین هستند.

سردار سلامی تصریح کرد: اینکه گاه می‌گوییم جهان، جهان نبرد رسانه‌ها و روایتها است به دلیل آن است که در جهان امروز واژه‌ها دارای قدرت هستند و این قرن، قرن مرگ فاصله‌ها است.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: میدان جنگ از جغرافیای سرزمینی تغییر موقعیت داده است و ذهن‌ها مورد هدف قرار گفته‌اند. انسانها موضوع اصلی نبرد امروزی است و نگرش‌ها و آرا اجتماعی اساس شکل دهی به زندگی امروز بشریت است و هرکس بتواند تصویر بسازد او موفق است.

وی عنوان کرد: مادامی که ما با تکرار واقعیت زندگی می‌کنیم قادر به تشخیص دوست از دشمن هستیم لذا شما خبرنگاران باید برای مقابله با اکاذیب، سناریوهای رسانه‌ای ایجاد کنید. بخش مهمی از تلاشها در عالم اطلاع رسانی در دنیا برای تولید همین اکاذیبی است که در دنیای واقعی وجود ندارند.

سردار سلامی با بیان اینکه در دنیای غرب بین مفاهیم و مصادیق انطباقی وجود ندارد، گفت: ساخت ذهن بزرگترین عنصر یک جامعه است. تخریب شخصیت ذهنی یک جامعه خطرناکترین تهدیدی است که یک جامعه با آن روبرو است. دشمن سعی می‌کند ما را نسبت به باورهای خودمان دچار تردید کند و این یک آیین جنگی جدید است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه رسالت خبرنگاری ایجاد قدرت تفکیک حقایق از دروغ‌ها در جامعه است، گفت: نابینایی سیاسی و اجتماعی یکی از خطراتی است که جامعه را تهدید می‌کند. یک جامعه قوی جامعه‌ای با قدرت تشخیص و فهم سیاسی و دارای جریاناتی است که قادر باشند حقیقت را بنگارند.

وی تصریح کرد: ۱۳ فروردین با یک پدیده غیرقابل پیش بینی یعنی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ما و شهادت فرماندهانمان مواجه بودیم. خبرنگاری می‌تواند یک پدیده در مقیاس تاکتیکی را به موضوعی با آثار راهبردی تبدیل کند.

سردار سلامی ادامه داد: شهادت شهید زاهدی ما را به وعده صادق هدایت کرد؛ همین حادثه می‌توانست به تصاعد درگیری‌ها منجر شود. از ماجرای وعده صادق که جدا شدیم در فضای شهادت رییس جمهور قرار گرفتیم و به انتخابات رسیدیم و پس از آن به ماجرای شهادت اسماعیل هنیه رسیدیم.

فرمانده کل سپاه گفت: شما می‌توانید این حوادث را به یکدیگر متصل کرده و منطق سیاسی دشمن را استخراج کنید. کسی که می‌تواند این کار را انجام داده و بینایی سیاسی را به جامعه بدهد خبرنگاران هستند.

سلامی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در گهواره ترور متولد شده است و هیچکدام از عناصر تشکیل دهنده یک ملت را در اختیار ندارد. این رژیم گردابی از آتش را گرداگرد خود ایجاد کرده و فکر کرده می‌تواند با ترور دانشمندان هسته‌ای مانع دستیابی ملتی به انرژی هسته‌ای شود و یا با ترور یک رهبر انقلابی و مبارز و آزادیخواه که به دنبال احیای حق و بازپس گیری سرزمین‌های خود است را در سرزمین دیگری فکر می‌کنند با این اقدامات توفیقاتی برای بقای خود بدست می آورند.

وی افزود: اما اینها گودال‌هایی است که برای خود حفر کردند که خود را به تدریج درون این گودال‌ها دفن خواهند کرد و وقتی پاسخ محکمی دریافت کنند می‌فهمند در محاسبه اشتباه کرده‌اند و این بار هم این اشتباه را تکرار کردند. اما پاسخ به آنها مبهم است.

سلامی گفت: خبرنگاران باید در کوه و قلب حادثه آرام باشند تا مروج شجاعت، آرامش و امنیت روانی باشند و دنیای ما پر از ماجراهاست و ما خیلی با خبرنگاران زندگی می‌کنیم. در رزمایش‌ها و در خطوط تماس ما با دشمن، خبرنگاران همپای ما و حتی جلوتر از ما هستند. خبرنگاران می‌آیند و می‌گویند و به همین دلیل شهید می‌شوند.

وی افزود: خبرنگاری عنصر فداکاری، انسانیت و عاطفه است. خبرنگار با احساس‌ترین عضو جامعه است وگرنه خبرنگار نمی‌شد. ما عضو خنثی نمی‌بینیم. ما این‌ها را درک می‌کنیم و به این حرفه احترام می‌گذاریم‌.

سرلشکر سلامی افزود: خبرنگار به ما اراده راسخ و ثبات قدم ما را نشان می‌دهد و زوایای پنهان حقایق را به ما نشان می‌دهد. نبرد بین ما به عنوان اصحاب انقلاب با دشمنانی است که به دنبال حاکم کردن شیطان و به دنبال ساختن جهانی مملو از خفقان هستند و آن را آزاد نشان دهند. جهان دیکتاتوری بسازند اما آن را دمکراتیک نشان دهند.

وی افزود: خبرنگاران اگر نبودند این جنایت‌های غیرقابل تحمل رژیم جنایتکار و حامیان آن با این پیکرها دفن می‌شد. اگر خبرنگارها نبودند نمی‌توانستیم عظمت‌های انقلاب اسلامی را به جهان مخابره کنیم. خبرنگاران اندازه‌ها را به خوبی به جهان مخابره می‌کنند. شکوه را به تصویر می‌کشند. احساس مثبتی می‌دهند و عرق به دین، کرامت و فضیلت را برای جوانان زنده می‌کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قهرمان کشتی جهان المپیک را از دست داد
پیام‌های مصر به ایران و اسرائیل قبل از حمله احتمالی
جنگنده‌های اسرائیل دیوار صوتی بیروت را شکستند
لحظه ورود معترضان به مقرنخست وزیر بنگلادش +فیلم
نخست وزیر بنگلادش به هندوستان گریخت +جزئیات
اولین تصاویر از لحظه فرار نخست‌ وزیر بنگلادش +فیلم
وضعیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم
کارنامه سیاه رژیم صهیونیستی در ترور
ده نمکی اخراجی های ۴ را می سازد
چالش همیشگی نکونام در استقلال!
مخفیگاه زیرزمینی نتانیاهو آماده شد؟
ساعت کاری بانک‌های ۱۵ استان در روز ۱۶ مرداد تغییر کرد
پژوهشگاه‌ حوزه و دانشگاه دانشجوی دکتری استاد محور می‌پذیرد
مهلت ثبت نام آزمون های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی تمدید شد
شمشیربازی ایران رنک ششم جهان شد
معرفی ۵ تا از بهترین اکانت‌‌های پرمیوم که ارزش خرید دارند
بهترین آموزشگاه زبان در غرب تهران
کاربرد ترمووال چیست؟ + ۸ ایده جذاب
راهنمای خرید الکتروموتور صنعتی مناسب
اظهارات فرمانده کل سپاه درباره پاسخ ایران به تجاورز اسرائیل و ترور اسماعیل هنیه
مراسم معارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه با حضور پزشکیان برگزار شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top