تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/05/15 - 12:31
کد خبر: 512967

پژوهشگاه‌ حوزه و دانشگاه دانشجوی دکتری استاد محور می‌پذیرد

پژوهشگاه‌ حوزه و دانشگاه دانشجوی دکتری استاد محور می‌پذیرد

مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه شیوه پذیرش دکتری استادمحور ۱۴۰۳ در چهار رشته تحصیلی این پژوهشگاه را تشریح کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ احمد عباسی‌فرد در خصوص پذیرش دوره دکتری پژوهشگاه اظهار کرد: نظر به اهمیت و ضرورت تربیت استادان و پژوهشگران متعهد و تأمین کادر هیئت علمی مورد نیاز دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی متعهد و کارآمد، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری براساس مجوز وزارت عتف از میان طلاب برادر، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در مقطع دکتری رشته‌های اقتصاد اسلامی، جامعه‌شناسی فرهنگی، علوم قرآنی و مدیریت دولتی دانشجو می‌پذیرد.

وی افزود: شرایط اختصاصی برای شرکت در آزمون دکتری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه شامل دارا بودن حداقل مدرک‌ کارشناسی و یا کارشناسی ارشد در یکی از گرایش‌های علوم اقتصادی، علوم اجتماعی، علوم قرآنی و مدیریت که مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد، است و دارندگان مدرک کارشناسی نیز می‌بایست مدرک سطح سه حوزه را اخذ کرده باشند و یا تا پایان شهریور ۱۴۰۳ موفق به اخذ آن شوند.

وی گفت: داوطلبانی که مدرک دانشگاهی آن‌ها از دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد، دانشگاه شهید ﻣﻄﻬﺮی، دانشگاه قرآن و حدیث و دانشگاه امام صادق(ع) است می‌توانند در آزمون شرکت کنند.

عباسی‌فرد با بیان اینکه پذیرش دوره‌های دکتری کلیه پژوهشگاه‌های کشور بر اساس سیاست جدید معاونت پژوهشی وزرات علوم، تحقیقات و فناوری صرفاً استادمحور است، افزود: پذیرش استادمحور در مراکز پژوهشی به این معناست که داوطلب ورود به دوره دکتری بایستی با موضوع پایان نامه مشخص در جلسه مصاحبه‌ که بعد از آزمون کتبی برگزار می‌شود حاضر شود، استاد راهنمای مربوطه نیز در این جلسه حضور خواهند داشت، بنابراین پذیرش دانشجو منوط به تأیید استاد راهنما در آن موضوع خاص است.

مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ادامه داد: موضوعات به همراه نام اساتید راهنما طی یک دفترچه، دو هفته قبل از برگزاری جلسه مصاحبه در سایت مؤسسات پژوهشی بارگذاری می‌شود و داوطلبان دوره دکتری می‌توانند از موضوعات مطرح شده در دفترچه، موضوعی را انتخاب کرده و بر اساس آن مطالعه داشته باشند تا در جلسه مصاحبه از آمادگی لازم برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه هدف از استادمحوری در بخشنامه‌های معاونت پژوهشی این است که استاد راهنما و موضوعی که دانشجوی مقطع تحصیلات تکمیلی و مشخصاً دکتری قرار است در خصوص آن فعالیت و پژوهش داشته باشد، مشخص شود؛ گفت: در روش استادمحور، امکان تغییر موضوع و استاد راهنما وجود ندارد مگر در شرایط بسیار محدود با تأیید سامانه و در موضوعات جزئی، بنابراین تغییر کلی موضوع و استاد راهنما به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

عباسی‌فرد در پایان بیان کرد: ظرفیت پذیرش این آزمون حداکثر ۵ نفر برای هر رشته تحصیلی است و آزمون کتبی نیز روز جمعه ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۳ در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه واقع در پردیسان قم برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است داوطلبان برای ثبت‌نام و ارسال مدارک باید تا ۵ شهریور ماه ۱۴۰۳ به این آدرس مراجعه کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرصت دوباره به داوطلبان کنکور برای مشاهده سوابق تحصیلی
رکود در بازار خودرو کماکان تداوم دارد
رشد قیمت دلار و کاهش بهای طلا و سکه‌
۱۵۰ هزار تومان جریمه شیشه دودی!
مهاجم استقلال به گل گهر پیوست
ساخت بزرگترین ورزشگاه دنیا برای فینال جام جهانی
جلسه فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی درباره تعرض به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران
باقری در جمع سفرای خارجی مقیم تهران: ترور هنیه بخشی از پروژه نسل کشی فلسطینی‌هاست
سفر مهم مقام عالیرتبه امنیتی روسیه به ایران +جزئیات
شویگو وارد ایران شد
سقوط ۱۴ درصدی ارزش بیت‌کوین از ترس رکود در آمریکا
سقوط بازارهای بورس جهان
اختصاص ۱۶ رام قطار و ۶۵۰ اتوبوس برای انتقال زوار اربعین در عراق
امروز آخرین زمان تعیین و بارگذاری مالیات مقطوع تبصره ۱۰۰
ادارات دولتی طی سه روز گرم آینده در مصرف برق صرفه‌جویی کنند
سرلشکر سلامی: صهیونیست‌ها با دریافت پاسخ محکم متوجه اشتباهشان می‌شوند
هیئت‌رئیسه دائم فراکسیون انقلاب اسلامی فردا انتخاب می‌شوند
لاریجانی: پروژه بی‌حجابی قوی‌تر از زمان رضاخان درحال انجام است
آغاز اجرای قانون مجلس درباره افزایش ظرفیت پزشکی تخصصی
پزشکیان: تأمین رضایت مردم رسالت اصلی دولت چهاردهم است
ریزش هزار واحدی شاخص بورس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top