تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/05/16 - 20:43
کد خبر: 513159

برگزاری آزمون کتبی جشنواره ملی قرآن دانشجویان

 برگزاری آزمون کتبی جشنواره ملی قرآن دانشجویان

آزمون‌های کتبی بخش‌های معارفی، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه سی و هشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور ۲۲ مردادماه با حضور ۲۶۱ شرکت‌کننده برگزار می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، مرحله نهایی آزمون‌های کتبی سی و هشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور دوشنبه 22 مردادماه در 31 حوزه آزمون در مراکز استان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود. این آزمون از ساعت 14 تا 15 در مراکز معرفی شده در جریان خواهد بود.

پیش از این مقرر بود آزمون‌های کتبی جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در 10 منطقه کشور برگزار شود، اما در جلسه 137 مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها بر افزایش مناطق میزبان آزمون کتبی برای سهولت بیشتر متسابقان، تأکید شد. با توجه به این موضوع تعداد مناطق محل برگزاری آزمون از 10 منطقه به 31 منطقه که شامل تمامی مراکز استان‌ها می‌شود، افزایش یافت.

در این مرحله 261 شرکت‌کننده از هشت دستگاه دانشگاهی و در دو گروه بانوان و آقایان در بخش‌های معارفی، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

از جمله رشته‌هایی که آزمون کتبی آنها 22 مردادماه برگزار می‌شود می‌توان به رشته‌های حفظ نهج‌البلاغه، معارف نهج‌البلاغه، حفظ فرازهای صحیفه سجادیه، معارف صحیفه سجادیه، احکام، پرسمان معارفی، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، معارف نماز، سبک زندگی اسلامی، تفسیر و ترجمه قرآن کریم، حفظ و مفاهیم احادیث معصومین(ع)، حفظ و مفاهیم احادیث و سیره معصومین(ع) اشاره کرد.

بعد از پایان آزمون و اعلام نتایج آن، نفرات برتر در ایام برگزاری مرحله نهایی بخش آوایی این جشنواره معرفی و تجلیل خواهند شد.

مرحله نهایی بخش آوایی سی و هشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور 18 تا 21 شهریورماه به میزبانی وزارت بهداشت در شهر تبریز برگزار خواهد شد.

جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور با حضور نفرات برتر جشنواره‌های داخلی دستگاه‌هایی همچون وزارت علوم(دانشگاه‌های دولتی)، وزارت بهداشت(دانشگاه‌های علوم پزشکی)، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام‌ نور، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه ملی مهارت(فنی و حرفه‌ای)، دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برپا می‌شود.

این جشنواره هر ساله در بخش‌هایی همچون آوایی، معارفی، پژوهشی، فناوری، هنری، ادبی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و ایده‌پردازی قرآنی برپا می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازگشت اسرائیل به عصر حجر
سیدحسن نصرالله:پاسخ ما قطعی است
رسانه عبری: در از بین بردن حماس شکست خوردیم
عطیه‌الله به پرسپولیس پیوست
گفتگوی تلفنی بایدن و امیر قطر با محوریت پایان جنگ در غزه
وحیدی: خونخواهان اسماعیل هنیه جبهه مقاومت است
پاسخ پرسپولیس به استقلال
بازدید کنعانی از نمایشگاه سرزمین تمدن‌ها
ساروی: مردم دعا کنند فردا طلا را تقدیم‌شان کنم
دستور واریز پول از فدراسیون فوتبال به حساب گمرک
محسن‌نژاد به مدال برنز نرسید
جهادگران خبر/ تصاویر و اسامی خبرنگاران شهید فلسطینی
حباب سکه از ۲۰۰ هزار تومان به ۸ میلیون تومان رسید
برگزاری آزمون کتبی جشنواره ملی قرآن دانشجویان
مذاکرات با بازیکنان مدنظر متوقف نشده است
لایحه حجاب بلافاصله پس از تشکیل کمیسیون قضایی بررسی می‌شود
نظر مجلس درباره همسان‌سازی حقوق فرهنگیان اعلام می‌شود
«جده» میزبان نشست اضطراری وزرای خارجه OIC
در غذاهای دهکده المپیک کرم بود!
حملات پهپادهای حزب الله لبنان به نهاریا و عکا +جزئیات
«حکم دادگاه بدوی شروین حاجی‌پور لغو شد» غلط است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top