تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/05/17 - 16:21
کد خبر: 513265

افزایش ظرفیت زندان‌های انگلیس برای مقابله با ناآرامی‌ها

افزایش ظرفیت زندان‌های انگلیس برای مقابله با ناآرامی‌ها

دولت انگلیس برای سرکوب ناآرامی‌ها و اعتراضات گسترده در انگلیس ۶ هزار نیروی ویژه را بسیج کرده و با توجه به افزایش بازداشتی‌ها، ظرفیت زندان‌ها را گسترش می‌دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، روزنامه "دی ولت" در مطلبی به تداوم اعتراضات و ناآرامی ها در سراسر انگلیس بعد از حمله اخیر با سلاح سرد که منجر به کشته شدن چند کودک و مجروح شدن تعداد دیگری از آن ها شد پرداخته و نوشت: در واکنش به نا آرامی های چند روزه در بریتانیا، دولت 6000 نیروی ویژه را بسیج کرده است. هایدی الکساندر، وزیر دادگستری انگلیس در این باره به رادیو بی بی سی گفت، علاوه بر این، بیش از 500 مکان دیگر در زندان برای بازداشتی های در جریان این اعتراضات آزاد شده است.

وزیر دادگستری انگلیس گفت: ما تضمین خواهیم کرد که هرکسی که به دلیل ناآرامی و هرج و مرج به زندان محکوم می شود، جایی در زندان داشته باشد. بر اساس گزارش شورای ملی روسای پلیس بریتانیا (NPCC)، تاکنون صدها نفر در جریان این ناآرامی ها دستگیر شده‌اند.

کی‌یر استارمر، نخست وزیر بریتانیا هم پیشتر از سرکوب شدید دولتش علیه معترضان خبر داده بود. استارمر پس از جلسه اضطراری کابینه گفت که به عنوان بخشی از مجموعه‌ای از اقدامات، سیستم عدالت کیفری برای تضمین پیگرد قانونی سریع تقویت خواهد شد. به گفته وی علاوه بر این، "ارتشی" از افسران پلیس آموزش دیده ویژه آماده پشتیبانی از نیروهای محلی در صورت بروز ناآرامی های بیشتر است.

این شورش ها و ناآرامی ها پس از آن آغاز شد که هفته گذشته در حمله با چاقو در ساوتپورت، شمال غرب انگلیس، 3 کودک کشته و 10 نفر دیگر زخمی شدند.

این حمله کل کشور را به شدت شوکه و متعجب کرد. اطلاعات نادرست به سرعت در اینترنت منتشر شد مبنی بر اینکه مهاجم یک پناهجوی به توصیف غربی ها اسلام گرای افراطی است. با این حال، پلیس گفت مظنون یک جوان 17 ساله است که در ولز به دنیا آمده است. به گزارش رسانه های انگلیسی، والدین این مرد جوان اهل رواندا هستند.

بلافاصله پس از این اقدام ناآرامی های خشونت آمیزی توسط گروه های افراطی راست در ساوت پورت آغاز شد که به سرعت به شهرهای دیگر سرایت کرد. این تجمعات با شعار "دیگر بس است"در رسانه های دست راستی تبلیغ شد.

دولت بریتانیا به مسئولیت شبکه های آنلاین در رابطه به ایجاد این شرایط اشاره کرد. وزارت دادگستری انگلیس به شدت از ایلان ماسک انتقاد کرد که در سرویس آنلاین ایکس خود نوشت که "جنگ داخلی در بریتانیا اجتناب ناپذیر است". وزیر دادگستری انگلیس اعلام کرد که این "کاملاً غیرمسئولانه" بود. او تاکید کرد: "من فکر می کنم همه باید به آرامش دعوت کنند."

گروه های راستگرا در شبکه های اجتماعی از تظاهرات بیشتر علیه مهاجران و موسسات آنها برای امروز چهارشنبه خبر دادند. در ایرلند شمالی، جایی که پروتستان ها و کاتولیک ها تا سال 1998 یک جنگ داخلی واقعی داشتند، مقامات امنیتی ادعا می کنند که "عناصر شبه نظامی" را در شورش های اخیر در بلفاست کشف کرده اند.

یک نماینده دولت بریتانیا اعلام کرد که با وجود بار شدید زندان ها، مکانی در پشت میله ها در انتظار همه آشوبگران است. به گفته وی اما اقدامات ممکن است کافی نباشد.

دولت بریتانیا همچنین در حال تسریع برنامه های خود برای افزایش ظرفیت زندان ها به دلیل شورش های جاری است. هیدی الکساندر، وزیر دادگستری و دادگاه‌ها روز سه‌شنبه در رادیو بی‌بی‌سی هشدار داد که آشوب‌سازان و آشوب‌گران زندان در انتظارشان است.

دولت انگلیس اعلام کرده که در پاسخ به ناآرامی ها، دولت 567 مکان اضافی در زندان ها ایجاد کرده است که تا پایان ماه در دسترس خواهند بود. هم زمان دولت انگلیس از "رفتار نفرت انگیز در خیابان ها و جوامع این کشور انتقاد کرد.

البته اگر ناآرامی ادامه یابد، مکان های اضافی برای زندانیان ممکن است کافی نباشد. به دلیل بحران شدید ازدحام در زندان های بریتانیا، مدتی بود که توسعه این زندان ها برنامه ریزی شده بود. همین چند هفته پیش، دولت های انگلستان و ولز اعلام کردند که در نتیجه این بحران هزاران زندانی را زودتر از موعد آزاد خواهند کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قهرمانان المپیاد دانشجویی در سطح بین‌المللی را حمایت می‌کنیم
دولت‌ چهاردهم هرگز کشور را جلوی بیگانگان نقد نمی‌کند
۲ تا ۵ سالگی برای آموزش کودک بسیار مهم است
دنیای خبرنگاری و دشواری‌های فراروی زنان خبرنگار
دانشگاه اصفهان میزبان ۳ هزار ۵۰۰ دانشجوی ورزشکار در المپیاد
شکست مبینا نعمت‌زاده در یک قدمی تاریخ سازی
نگرانی غرب از همکاری نظامی ایران و روسیه
نتایج آزمون پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی اعلام شد
اطلاعیه آموزش و پرورش درباره برگزاری آزمون‌های نهایی روز پنجشنبه
حضور باقری در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در جده
پاسخ ایران به اسرائیل، دفاع از ثبات و امنیت کل منطقه است
حادثه در نیمه نهایی مسابقه ۵ هزار متر
اطلاعیه دفتر حماس در تهران درباره برخی شایعات
دفتر سیاسی انصارالله یمن انتخاب السنوار به رهبری حماس را تبریک گفت
محموله دستگاه VAR از گمرک کشور ترخیص شد
ارتش اسرائیل نمی‌تواند به‌تنهایی با حلقه آتش ایران مقابله کند
بیانیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی
در نامه جمعی از مدیران سابق شرکت پاک مطرح شد
«هله‌هوله»های‌ مجازی و «اضافه‌بار اطلاعاتی»
چرا اینترنت به ما اعتماد ندارد؟
علی باقری با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی دیدار کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top