تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/05/17 - 19:57
کد خبر: 513302

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

قهرمانان المپیاد دانشجویی در سطح بین‌المللی را حمایت می‌کنیم

 قهرمانان المپیاد دانشجویی در سطح بین‌المللی را حمایت می‌کنیم

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تلاش می‌کنیم قهرمانان ورزشی این المپیاد پشتیبانی شده، در سطح قهرمانی جهان نقش‌آفرینی کنند و سازمان امور دانشجویان حامی مادی و معنوی آن‌ها در عرصه جهانی باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، عصر امروز (چهارشنبه، ۱۷ مرداد ماه) در آیین افتتاحیه شانزدهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و موسسات کشور، اظهار کرد: در المپیاد پانزدهم به میزبانی تبریز نزدیک به یک ماه مسابقات به طول انجامید، اما در اصفهان با وجود دو دانشگاه قدرتمند این رویداد در بخش پسران و دختران به صورت همزمان برگزار می‌شود. با وجود ۲ دانشگاه قدرتمند در اصفهان بخش دختران و پسران به طور همزمان برگزار شد که کار بزرگی است. همچنین نسبت به دور قبل ۴ رشته اضافه شده که این هم اتفاق بزرگی است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم قهرمانان ورزشی این المپیاد پشتیبانی شده، در سطح قهرمانی جهان نیز نقش‌آفرینی کنند و سازمان امور دانشجویان حامی مادی و معنوی آن‌ها در عرصه جهانی باشد.

داداش‌پور تصریح کرد: المپیاد دانشجویی در نوع خودش بزرگ‌ترین رویدادهای کشور است که با حضور بیش از ۶ هزار دانشجو، سرمربی، سرپرست و داور برگزار می‌شود، نزدیک به ۹ ماه است که پروسه برگزاری این مسابقات ادامه دارد.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه این ورزشکاران مراحل مختلف مسابقات درون دانشگاهی، استانی و ملی را پشت سر می‌گذارند، یادآور شد: المپیاد جهانی در سال آینده برگزار خواهد شد، مسابقات تک رشته جهانی هم در پیش خواهد بود؛ پس از این نیز پشتیبانی می‌کنیم تا در مسابقات جهانی نیز حضور یابند.

داداش‌پور خاطرنشان کرد: ورزش در دانشگاه‌های کشور رویکرد منفعل داشت و به صورت آماتوری دنبال می‌شد اما به سمت فعال و حرفه‌ای شدن حرکت می‌کنیم.

او با بیان این که سال گذشته در ۳ رشته و امسال در ۷ رشته‌ لیگ ورزشی خواهیم داشت، تصریح کرد: باشگاه‌داری در عرصه دانشگاهی از دیگر برنامه‌هاست، زیرا دانشگاه فقط نهاد علم نیست و باید نهاد ورزشی، فرهنگی و اجتماعی باشد. آیین نامه‌هایی در حال تدوین است تا به سمت حرفه‌ای شدن حرکت کنیم.

به گزارش ایسنا، در پایان ابراهیم علیدوست، مدیر کل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز شانزدهمین المپیاد دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و رژه ورزشکاران را اعلام کرد تا به ترتیب مراسم رژه اجرا شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تصاویر منتخب روز یازدهم المپیک ۲۰۲۴
چرا انتخاب یحیی السنوار ضربه‌ای سخت به اسرائیل بود؟
قهرمانان المپیاد دانشجویی در سطح بین‌المللی را حمایت می‌کنیم
دولت‌ چهاردهم هرگز کشور را جلوی بیگانگان نقد نمی‌کند
۲ تا ۵ سالگی برای آموزش کودک بسیار مهم است
دنیای خبرنگاری و دشواری‌های فراروی زنان خبرنگار
دانشگاه اصفهان میزبان ۳ هزار ۵۰۰ دانشجوی ورزشکار در المپیاد
شکست مبینا نعمت‌زاده در یک قدمی تاریخ سازی
نگرانی غرب از همکاری نظامی ایران و روسیه
نتایج آزمون پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی اعلام شد
اطلاعیه آموزش و پرورش درباره برگزاری آزمون‌های نهایی روز پنجشنبه
حضور باقری در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در جده
پاسخ ایران به اسرائیل، دفاع از ثبات و امنیت کل منطقه است
حادثه در نیمه نهایی مسابقه ۵ هزار متر
اطلاعیه دفتر حماس در تهران درباره برخی شایعات
دفتر سیاسی انصارالله یمن انتخاب السنوار به رهبری حماس را تبریک گفت
محموله دستگاه VAR از گمرک کشور ترخیص شد
ارتش اسرائیل نمی‌تواند به‌تنهایی با حلقه آتش ایران مقابله کند
بیانیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی
در نامه جمعی از مدیران سابق شرکت پاک مطرح شد
«هله‌هوله»های‌ مجازی و «اضافه‌بار اطلاعاتی»
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top