تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/05/18 - 14:09
کد خبر: 513368

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش گفت: دولت و مجلس باید شجاعانه به موضوع اصلاح قیمت بنزین ورود کنند و پس از آن باید به افزایش پلکانی سالانه قیمت بنزین و حامل‌های انرژی بازگردیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ناصر عاشوری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ناترازی بنزین فقط در بحث تولید نیست، بلکه باید توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف بنزین و اصلاح روش‌های غلط مصرفی در کشور داشته باشیم.

وی افزود: از اصلاح فرهنگ مصرفی تا اصلاح قیمت بنزین و همچنین از اصلاح روند تولید و عرضه خودروهای پرمصرف تا توسعه حمل‌ و نقل عمومی باید در دستور کار قرار گیرد.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش تصریح کرد: متوسط مصرف روزانه بنزین در کشور در سال جاری به ۱۱۲ میلیون لیتر رسیده، در حالی که تولید بنزین روزانه بین ۹۸ تا ۱۰۴ میلیون لیتر است.

وی ادامه داد: از سال ۹۹ تا سال ۱۴۰۲ ۳۸ تا ۴۰ درصد مصرف بنزین رشد داشته و عوامل مختلفی از جمله عدم توسعه ناوگان حمل‌و نقل عمومی در آن دخیل است. تعداد اتوبوس‌های برون شهری و درون‌شهری ایران به جای افزایش، کاهش داشته و کار موثری برای توسعه حمل‌ و نقل ریلی انجام نداده‌ایم.

عاشوری با بیان اینکه امروز اگر آب معدنی در باک خودروها بریزیم، به‌ مراتب گران‌تر از بنزین است، گفت: دولت و مجلس باید شجاعانه به موضوع اصلاح قیمت بنزین ورود کنند و پس از آن باید به افزایش پلکانی سالانه قیمت بنزین و حامل‌های انرژی بازگردیم.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش خاطرنشان کرد: قیمت هر لیتر بنزینی که به کشور وارد می‌شود، ۳۸ هزار تومان برای ایران تمام می‌شود.

وی افزود: در بخش تولید، اینکه در انتظار راه‌اندازی یک پالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای بمانیم رویکرد درستی نیست، بلکه می‌توانیم ده‌ها پالایشگاه ۱۰ تا ۴۰ هزار بشکه‌ای به عنوان پالایشگاه‌های کوچک با استفاده از توان بخش خصوصی احداث کنیم که هم در راستای اصول پدافند غیرعامل است و هم به افزایش ظرفیت تولید فرآورده‌های نفتی کشور به‌ویژه بنزین منجر می‌شود.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش از اضافه شدن پالایشگاه‌ آبادان به جمع پالایشگاه‌های ذیل نظر انجمن پالایش نفت کشور خبر داد و گفت: واگذاری سهام پالایشگاه آبادان بر اساس قانون مربوطه در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: پالایشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۴۱ همت سوددهی داشته‌اند که نسبت به سال قبل این میزان کاهش داشته. این در حالی است که باید ۳۱ همت را به عنوان مالیات مستقیم به دولت بدهیم و در جمع مطالبات نیز ۱۶۸ همت از دولت طلبکاریم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
المپیک پاریس؛ قضاوت‌‌های‌ مطلوب دو داور بوکس ایران
المپیک پاریس؛ کیانی با شکست تکواندوکار تونس در آستانه تاریخ سازی
چین میزبان بازی‌های جهانی۲۰۲۵ کاراته شد
تمجید رهبر انقلاب از سخنان باصلابت عروس شهید هنیه
آیت‌الله آملی لاریجانی: انتخاب سنوار نشانگر قدرت بیشتر در مقاومت است
معاون پارلمانی رییس جمهور: لیست وزرا یکشنبه تقدیم مجلس می‌شود
جایگاه درست بانوان در خانواده و جامعه تبیین شود
بانک اطلاعاتی مدیران زن در آموزش عالی ایجاد شد
گزینه دقیقه نودی دولت چهاردهم برای وزارت بهداشت
۴۳ درصد پرسنل جهاد دانشگاهی را زنان تشکیل می‌دهند
وعده صادق دیگری در راه خواهد بود
زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین
خط اتوبوس مستقیم تهران به نجف راه‌اندازی شد
تمجید رهبر انقلاب از سخنان عروس شهید هنیه
عاملان حمله به بیمارستان هفتم تیر دستگیر شدند
تحقیر کیمیا علیزاده در ثانیه آخر +فیلم
پیروزی ناهید کیانی برابر کیمیا علیزاده
گزینه وزارت اطلاعات و وزارت خارجه مشخص شدند؟
ناترازی بنزین چقدر است؟
زمان معرفی کابینه چهاردهم به مجلس اعلام شد
کشتی‌گیر ایران قبل از رسیدن به تشک مسابقه حذف شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top