تاریخ انتشار: شنبه 1403/05/20 - 00:47
کد خبر: 513444

نگاهی بر مدال آوران المپیک پاریس؛

درخشش ایرانیان در پاریس

درخشش ایرانیان در پاریس

درخشش محمد هادی ساروی کشتی‌گیر جوان کشورمان در جریان رقابت‌های وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی باعث شد نخستین نشان طلای المپیک ۲۰۲۴ به نام او ثبت شود. محمدهادی ساروی بعد از ثبت عملکرد درخشان در مسیر رسیدن به فینال المپیک ۲۰۲۴ پاریس، در جدال پایانی برابر آرتور الکسانیان از ارمنستان قرار گرفت و موفق شد بردی ۴ بر یک را برابر حریف پرآوازه خود به‌دست آورد تا اولین مدال طلای کاروان ایران نصیب محمدهادی ساروی شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ موفقیت خیره‌کننده ورزشکاران ایرانی در جریان رقابت‌های کشتی فرنگی و تکواندو در بازی‌های المپیک فرانسه شور و نشاط فوق‌العاده‌ای به جامعه ایران تزریق کرد تا تب المپیک در جامعه فراگیر شود. کسب دو مدال طلا، دو نقره و دو برنز توسط ملی‌پوشان کشتی فرنگی و تکواندو تا پایان روز سیزدهم بازی‌های المپیک بهترین خبری بود که مردم ورزش دوست کشورمان منتظر شنیدن آن بودند تا همه با هیجان بسیار وصف‌ناپذیری بازی‌های نمایندگان کشورمان در المپیک را دنبال کنند.

طلای ناب ساروی

درخشش محمد هادی ساروی کشتی‌گیر جوان کشورمان در جریان رقابت‌های وزن 97 کیلوگرم کشتی فرنگی باعث شد نخستین نشان طلای المپیک 2024 به نام او ثبت شود. محمدهادی ساروی بعد از ثبت عملکرد درخشان در مسیر رسیدن به فینال المپیک 2024 پاریس، در جدال پایانی برابر آرتور الکسانیان از ارمنستان قرار گرفت و موفق شد بردی 4 بر یک را برابر حریف پرآوازه خود به‌دست آورد تا اولین مدال طلای کاروان ایران نصیب محمدهادی ساروی شود. بعد از قاسم رضایی، ساروی دومین فرنگی‌کار تاریخ ورزش ایران است که توانست در 2 دوره المپیک موفق به کسب مدال شود. ساروی با کسب این نشان ارزشمند نخستین ورزشکار کاروان ایران بود که توانست پرچم کشورمان در سالن برگزاری مسابقات را به اهتزاز در آورد و سرود کشورمان در سالن مسابقات طنین‌انداز شود.

میرزازاده چراغ اول را روشن کرد

اما پیش از اینکه محمد هادی ساروی نخستین طلای این بازی‌ها را برای کاروان کشورمان به ارمغان بیاورد، امین میرزازاده با کسب نشان برنز در سنگین وزن فرنگی اولین مدال را در بازی‌های المپیک به دست آورد. امین میرزازاده، کشتی‌گیر بختیاری سنگین وزن ایران که در دور یک‌چهارم نهایی وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی به میهان لوپز افسانه‌ای از کوبا باخت، شامگاه سه‌شنبه در دور شانس مجدد به میدان رفت و با پیروزی ۴ بر صفر مقابل صباح شریعتی از آذربایجان اولین مدال کاروان ایران را به دست آورد.

نعمت‌زاده برنزی شد

مبینا نعمت‌زاده، تکواندوکار ایران در وزن -49 کیلوگرم زنان نیز توانست گام نخست را با موفقیت بردارد و بردی 2 بر صفر را برابر حریفی از لسوتو به‌دست آورد تا به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کند. نعمت‌زاده در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف آدریانا کرزوی از کشور اسپانیا رفت؛ نایب‌قهرمان المپیک 2020 توکیو! پدیده 19ساله تکواندوی ایران عملکردی خیره‌کننده برابر حریف اسپانیایی داشت و بردی 2 بر صفر را به‌دست آورد و توانست به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کند.

بهترین خبر برای مبینا نعمت زاده از تهران ؛ درخواست نعمت زاده پذیرفته شد |  پاسخ رئیس دانشگاه تهران به مدال آور المپیک پاریس ۲۰۲۴

مبینا نعمت‌زاده در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف جی یو چینگ از چین رفت که با نتیجه 2 بر صفر برابر حریف چینی مغلوب شد و به مرحله رده‌بندی راه یافت. نعمت‌زاده برای کسب مدال برنز در مرحله رده‌بندی به مصاف حریفی از عربستان رفت که توانست با نتیجه 2 بر صفر پیروز شود و مدال برنز را از آن خود کند تا به دومین زن ایرانی در تاریخ المپیک تبدیل شود که موفق به کسب مدال شده است.

اسماعیلی؛ پدیده پاریس

در ادامه پیکارهای کشتی فرنگی، پدیده کشتی فرنگی با یک نمایش دلنشین و جذاب دومین نشان ارزشمند طلای المپیک را به دست آورد تا تمام کارشناسان و مفسران دنیای کشتی درباره سعید اسماعیلی سخن بگویند. سعید اسماعیلی بعد از رسیدن به مرحله فینال کشتی فرنگی در وزن 67 کیلوگرم، به مصاف پرویز نصیبوف از اوکراین رفت و برای کسب مدال طلا با او رقابت کرد. اسماعیلی در یک نبرد سخت ‌و نفسگیر موفق به کسب پیروزی 6 بر 5 شد و توانست دومین مدال طلای کاروان ورزش ایران را به‌دست آورد. جالب آنکه اسماعیلی 21 ساله، جوان‌ترین فرنگی‌کار المپیک 2024 پاریس بود که توانست موفق به کسب مدال طلا شود تا بیش از پیش این مدال برای کاروان ایران ارزشمند باشد.

نقره با ارزش کیانی

در ادامه رقابت‌های تکواندو بانوان، ناهید کیانی، نماینده تکواندوی ایران در وزن -57 کیلوگرم در مرحله یک‌هشتم نهایی کار خود را در المپیک 2024 پاریس آغاز کرد و در نخستین گام، او به مصاف علیزاده رفت که در یک مصاف نزدیک و جذاب، ناهید کیانی موفق به کسب پیروزی 2 بر یک برابر علیزاده شد تا به مرحله یک‌چهارم نهایی راه پیدا کند.

 کیانی در مرحله یک‌چهارم نهایی برابر چایما تومی از تونس به میدان رفت که با نتیجه 2 بر یک حریف آفریقایی خود را شکست داد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. کیانی در این مرحله به مصاف لایتیشا عون از لبنان رفت و توانست بردی 2 بر صفر و مقتدرانه را به‌دست آورد تا به فینال المپیک راه پیدا کند و مدال نقره خود را مسجل کند. کیانی در مرحله فینال به مصاف کیم یو جین از کره‌جنوبی رفت که با نتیجه 2 بر صفر مغلوب شد تا به مدال نقره دست پیدا کند. ستاره تکواندوی زنان ایران، اولین زن ورزشکار ایرانی است که موفق به کسب مدال نقره در تاریخ المپیک می‌شود.

مهمدی هم نقره‌ای شد

علیرضا مهمدی بعد از صعود مقتدرانه به فینال المپیک 2024 پاریس، در وزن 87 کیلوگرم برابر سمن نوویکوف از بلغارستان قرار گرفت و برای کسب مدال طلا با حریف بلغاری خود سرشاخ شد. در یک نبرد دشوار، مهمدی 22 ساله در کسب امتیاز برابر حریف نامدار بلغارستانی ناکام بود و شکستی 7 بر صفر را پذیرفت تا اولین مدال نقره کاروان ورزش ایران در المپیک 2024 پاریس به نام علیرضا مهمدی به‌ثبت برسد.

کاپیتان و افتخاری دیگر

کاپیتان تیم کشتی آزاد ایران نیز همان طور که پیش‌بینی می‌شد کار خود را با پیروزی در المپیک 2024 پاریس آغاز کرد. حسن یزدانی که امید اول کسب مدال طلا در رشته کشتی محسوب می‌شود، در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف الکساندر لاورنس از استرالیا رفت. او توانست با نتیجه 10 بر صفر از سد حریف استرالیایی بگذرد و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شود.

یزدانی در مرحله یک‌چهارم نهایی بردی 9 بر 4 را برابر حریف روسی‌الاصل خود با ملیت یونانی به‌دست آورد تا راهی نیمه‌نهایی شود. یزدانی در مرحله نیمه‌نهایی برابر ناظم امینه از سن‌مارینو قرار گرفت که توانست با نتیجه 7 بر یک به پیروزی برسد.

آنچه مشخص است اینکه کسب مدال حسن یزدانی در المپیک 2024 پاریس مسجل شده و او باید برای کسب مدال طلا و یا نقره برابر حریف بلغارستانی خود قرار گیرد. یزدانی یک مدال طلا و یک مدال نقره در تاریخ المپیک در کارنامه خود دارد و می‌تواند به شمار مدال‌های خود بیفزاید. حسن یزدانی در صورت کسب مدال طلا در پاریس بالاتر از هادی ساعی به پرافتخارترین ورزشکار ایران در ادوار المپیک تبدیل می‌شود.

 پیام تبریک رئیس‌جمهور به مدال آوران المپیک

دکتر مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران، پس از افتخارآفرینی ورزشکاران ایران در پیام‌های جداگانه‌ای این موفقیت ها را تبریک گفت. دکتر پزشکیان بعد از قهرمانی  سعید اسماعیلی در المپیک با انتشار یک توئیت در شبکه اجتماعی ایکس، موفقیت این جوان دزفولی را به او تبریک گفت. او نوشت: «تدبیر و مقاومت کنار هم می‌شود طلای ارزشمند سعید اسماعیلی، این طلای ارزشمند را به فرزند دیار استقامت و شجاعت و مردم عزیز تبریک می‌گویم.»
 
تبریک رئیس‌جمهور به مرد طلایی فرنگی

رئیس‌جمهور در پیامی دیگر کسب مدال طلای المپیک فرانسه را به محمدهادی ساروی تبریک گفت و برای این قهرمان کشتی فرنگی آرزوی سلامتی و تداوم توفیق کرد. در پیام دکتر پزشکیان خطاب به ساروی آمده است: کسب مدال ارزشمند طلا در رقابت‌های المپیک فرانسه ۲۰۲۴ در رشته کشتی فرنگی وزن ۹۷ کیلوگرم موجب شادی دل مردم شد. این موفقیت را به شما و مردم قهرمان‌پرور کشور تبریک می‌گویم و برایتان در ادامه راه افتخارآفرینی برای ایران عزیز آرزوی موفقیت می‌کنم.

پیام تبریک رئیس جمهور در پی کسب مدال طلای المپیک از سوی سعید اسماعیلی -  ایرنا

 پیام تبریک متفاوت  به کیانی

دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کسب مدال نقره تکواندوی المپیک توسط ناهید کیانی را تبریک گفت. مسعود پزشکیان نوشت: دختر عزیزم ناهید کیانی، تلاشت در المپیک قابل ستایش است، تو برای ورزش زنان ایران تاریخ جدیدی نوشتی. کسب نقره ارزشمند المپیک را به تو و همه مردم ایران تبریک می‌گویم.
 
شیردختر ایرانی خبرساز شد

همچنین محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خودش در فضای مجازی با انتشار تصویری، کسب مدال نقره المپیک ۲۰۲۴ پاریس توسط ناهید کیانی، ملی‌پوش وزن -۵۷ کیلوگرم تیم ملی تکواندوی ایران را تبریک گفت و نوشت: «شیر دختر ایرانی خانم ناهید کیانی در ورزش ایران تاریخ‌ساز شد. به ایشان و مربی او خانم مینو مداح و مسئولان فدراسیون صمیمانه تبریک و خداقوت می‌گویم. روزی که خانم‌های ورزشکار ایرانی از مردان کشورمان مدال‌های بیشتری در این مسابقات بگیرند دور نیست؛ دختران ایران می‌توانند.»

تبریک وزیر ورزش به اسماعیلی

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، قهرمانی فرنگی‌کار کشورمان در المپیک پاریس را تبریک گفت. او در پیامی کسب مدال طلای سعید اسماعیلی فرنگی‌کار کشورمان را تبریک گفت: عرصه رقابتی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ با درخشش کشتی‌گیران فرنگی‌کار به محلی برای بروز توانمندی‌های کاروان ورزشی کشورمان تبدیل شده است و این‌بار سعید اسماعیلی عزیز با دلاوری و پیروزی‌های پیاپی، مدال باارزش طلا را به ارمغان آورد. موفقیت‌های کشتی فرنگی ایران بار دیگر به نقطه قوت ورزش ایران اسلامی تبدیل شد تا در پرتو این افتخارات، دل مردم شاد شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کنعانی خطاب به ملت فلسطین: اندکی صبر، سحر نزدیک است
نتایج دکتری بدون آزمون دانشگاه تربیت مدرس اعلام شد
آرزوی موفقیت زلفی‌گل برای وزیر پیشنهادی علوم
نامه رئیس کمیته ملی المپیک به مقام معظم رهبری: کاروان جوان و آینده‌دار دل ملت را شاد کرد
رحیمی: نتایج تکواندو خیره کننده بود و در پاریس تاریخ سازی شد
سفر هیئت نظامی ایران به روسیه برای بازدید از نمایشگاه نظامی آرمی ۲۰۲۴
ثابتی: در مجلس دوازدهم بر ریخت و پاش‌های خودمان نظارت کنیم
ثُلث جمعیت ایران در انتظار سرنوشت مسکن ملی
تخصیص اعتبار تا ۲۰۰ میلیون یورو برای ثبت سفارش‌‌ دارو و تجهیزات پزشکی
کاهش قیمت سکه و افزایش دلار مبادله‌ای در معاملات امروز
بهترین کفش برای پیاده روی اربعین
کدام ورزشکاران المپیک ۲۰۲۴ از خدمت سربازی معاف می‌شوند؟
کشتی آزاد در حسرت ۸ ساله طلا/ سامورایی‌ها شگفتی‌ساز شدند
پایان کار کاروان ورزشی ایران با ۱۲ مدال در المپیک پاریس
قالیباف: از فردا جلسات بررسی وزرا در کمیسیون‌ها برگزار می‌شود
طرح اصلاح قانون مربوط به ورود و اقامت اتباع خارجه در ایران اعلام وصول شد
سخنگوی سپاه: اسرائیل ‌پاسخ ترور هنیه در تهران را دریافت خواهد کرد
تقدیر ۲۲۱ نماینده از تلاش‌های دولت شهید رئیسی در حوزه راه و شهرسازی
اخراجی دولت سیزدهم وزیر پزشکیان می شود؟
عکس سلفی آذرپیرا با پرچم فلسطین +عکس
واکنش عضو کمیسیون امنیت مجلس به تحریک رئیس‌جمهور برای دور زدن قانون
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top