تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/05/24 - 14:50
کد خبر: 513948

رهبر انقلاب: هدف دشمن از جنگ روانی در زمینه نظامی، ایجاد ترس و عقب‌نشینی است

رهبر انقلاب: هدف دشمن از جنگ روانی در زمینه نظامی، ایجاد ترس و عقب‌نشینی است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویر احمد هدف دشمن از جنگ روانی در عرصه نظامی را ایجاد ترس و عقب‌نشینی خواندند و گفتند: به تعبیر قرآن کریم، عقب‌نشینی غیرتاکتیکی در هر میدانی چه عرصه نظامی و چه میدان‌های سیاسی، تبلیغاتی و اقتصادی، غضب الهی را به دنبال دارد

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدا و دست‌اندرکاران ستاد کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به ترفند بدخواهان ایران در ایجاد جنگ روانی و ترس برای به عقب‌نشینی واداشتن ملت ایران در عرصه‌های گوناگون، شناخت توانایی‌های خود و پرهیز از بزرگنمایی  توان بدخواهان را راه مقابله با این ترفند خواندند و گفتند: شهیدان با فداکاری و مجاهدت خود در مقابل این جنگ روانی ایستادگی کردند و آن را خنثی کردند. در بزرگداشت آنها نیز باید این حقیقت را برجسته کرد و زنده نگه داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از پایه‌های اصلی جنگ روانی علیه ملت عزیز و ایران اسلامی را بزرگ‌نمایی از توانایی‌های دشمنان خواندند و گفتند: از ابتدای پیروزی انقلاب آنها به شیوه‌های مختلف به ملت ما تفهیم و القاء می‌کردند که باید از آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها بترسید.

ایشان هنر بزرگ امام(ره) را بیرون راندن ترس از دل‌های ملت و خودباوری و اعتماد به نفس دادن به آنها دانستند و افزودند: ملت ما احساس کرد که با اتکاء به نیرو و توان درونی خود قادر به انجام کارهای بزرگ است و دست دشمن آنچنان که وانمود می‌کند، پُر نیست.

رهبر انقلاب اسلامی هدف دشمن از جنگ روانی در عرصه نظامی را ایجاد ترس و عقب‌نشینی خواندند و گفتند: به تعبیر قرآن کریم، عقب‌نشینی غیرتاکتیکی در هر میدانی چه عرصه نظامی و چه میدان‌های سیاسی، تبلیغاتی و اقتصادی، غضب الهی را به دنبال دارد.

ایشان احساس ضعف و انزوا و تسلیم شدن در مقابل خواسته‌های دشمن را از آثار بزرگنمایی توان آن در عرصه سیاسی دانستند و افزودند: دولت‌هایی که با ملت‌های بزرگ و کوچک امروز در مقابل خواسته‌های مستکبران تسلیم هستند، اگر به ملتها و توانایی‌های خود تکیه کنند و واقعیت توان دشمن را به دور از بزرگنمایی بشناسند، می‌توانند به خواسته‌های آنها «چَشم» نگویند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نتیجه بزرگ‌نمایی دشمن در میدان فرهنگ را نیز احساس انفعال، مجذوب فرهنگ دشمن شدن و تحقیر فرهنگ خود، خواندند و گفتند: نتیجه چنین انفعالی،قبول سبک زندگی طرف مقابل و حتی استفاده از واژگان و تعابیر بیگانه است.

رهبر انقلاب، شهدا و مجاهدان را عناصر ایستاده در مقابل جنگ روانی دشمن برشمردند و افزودند: باید از جوانانی که بدون احساس ترس و تأثیرپذیری از سخنان دیگران در مقابل جنگ روانی ایستادند، قدردانی کرد و این حقیقت را باید در آثار و تولیدات هنری و بزرگداشت‌ها، مجسم کرد و زنده نگاه داشت.

ایشان با تأکید بر تولید آثار فرهنگی و هنری درباره شهدا و دفاع مقدس از جمله کتاب و فیلم به‌گونه‌ای که تأثیرات ماندگار بخصوص در سبک زندگی مخاطبان و جوانان ایجاد کند، از دست‌اندرکاران برگزاری این کنگره تقدیر کردند و گفتند: شهادت و فداکاری جوانان یک ملت، ذخیره و پشتوانه بزرگی برای پیشرفت کشور است که باید حفظ و از تحریف یا فراموشی آن جلوگیری شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
استقبال از آرین سلیمی قهرمان مسابقات تکواندو المپیک پاریس +عکس
معرفی برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های کاربردی سفر به کربلا
دبیر جدید هیئت دولت معارفه شد
کارنامه رتبه داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ هفته اول شهریور منتشر می‌شود
دو دستگاه VAR جدید وارد کشور می‌شود
جذب ۷۶ نخبه در هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد
۵ اشتباهی که منجر به کاهش عمر لپ‌تاپ می‌شوند
تیم‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش کامل در آمدند
اعلام شرایط آزمون عملی رشته‌ علوم ورزشی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳
اعلام زمان برگزاری آزمونهای صلاحیت حرفه‌ای روانشناسی و مترجم‌رسمی
فعال شدن یک گیگ ترافیک روزانه رایگان مخابرات برای زائران اربعین
در سومین سالگرد بازگشت طالبان، اقتصاد افغانستان در چه وضعیتی است؟
آینده تاریکی که پس از جنگ غزه در انتظار اسرائیل است
حرم مطهر امام علی (ع) در آستانه اربعین حسینی +عکس
ایران در صدر جدول کسب مدال به‌ ازای تعداد ورزشکار در المپیک
پایداری آلودگی هوا در تهران
بیانیه کار گروه ورزش حزب موتلفه اسلامی در قدردانی از مدال آوران ایرانی در المپیک
جزئیات ثبت‌نام خوابگاه‌های دانشجویی اعلام شد
جزئیات پذیرش بدون آزمون دوره‌های‌ کاردانی به کارشناسی اعلام شد
آغاز مهلت جدید ثبت‌نام در پذیرش کاردانی فنی و حرفه‌ای از ۳۰ مرداد
بازپرداخت وام‌های دانشجویی با کمک یک نرم‌افزار اختصاصی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top