تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/05/24 - 21:49
کد خبر: 514007

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

ورزش دانشگاهی هم‌پای ظرفیت‌هایش پیش نرفته است

ورزش دانشگاهی هم‌پای ظرفیت‌هایش پیش نرفته است

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌های ما دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ هستند، اما ورزش همچنان پا به پای حوزه زیرساختی حرکت نکرده است. باید سعی کنیم از تک قطبی و چند قطبی شدن به سمت گسترش ورزش در دانشگاه‌های‌ دیگر کشور حرکت کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،هاشم داداش‌پور، در آیین اختتامیه شانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی کشور، اظهار کرد: سازمان امور دانشجویان وظیفه برنامه‌ریزی برای حوزه‌های ملی ورزشی را دارد، ورزش قهرمانی کشور نیز یکی از آن‌هاست و بزرگ‌ترین رویداد ورزشی‌ کشور در اصفهان برگزار شد. چنین رویدادی در مجموعه دانشگاهی کشور با ظرفیت‌های دانشگاه برگزار می‌شود که نشان از سرمایه‌های ارزشمند موجود است.

او افتتاح ورزشگاه ولایت در دانشگاه اصفهان را بی‌نظیر خواند و گفت: ۲۲ هزار متر مربع مساحت این ورزشگاه است که تنها سالن ورزشی ۷۵۰۰ متر مربع است، فعالیت‌های رشته‌های تیراندازی، تنیس روی میز، فوتسال، هندبال و والیبال در این مجموعه برگزار می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور گفت: باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد؛ دانشگاه‌های ما دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده هستند، اما ورزش همچنان پا به پای حوزه زیرساختی حرکت نکرده است. دانشگاه‌های بزرگ ما در حال نقش‌آفرینی  هستند؛ تجمیع استعداد در دانشگاه‌های بزرگ کشور به دلیل وجود تجهیزات ورزشی مناسب در این دانشگاه‌ها است.

داداش‌پور تصریح کرد: دانشگاه های بزرگ‌تر سهم بیشتری در حوزه ورزشی کسب می‌کنند که خوب است، اما باید سعی کنیم از تک قطبی و چند قطبی شدن به سمت گسترش ورزش در دانشگاه‌های‌ دیگر کشور حرکت کنیم؛ شاید بسیاری از موسسات غیرانتفاعی امکانات خیلی خوبی نداشته باشند، اما توانستند مقام‌های خوبی کسب کنند.

معاون وزیر علوم خاطر نشان کرد: هر کجا رئیس دانشگاه کمک کرده و منابع مالی را به سمت ورزش سوق داده اتفاق خوبی ‌رخ داده است؛ حضور رئیس دانشگاه در کنار ورزشکاران نشان می‌دهد اهمیت ورزش به چه اندازه است. دانشگاه‌های کشور نهاد تولید علم هستند اما در کنار آن نهاد اجتماعی نیز هستند که حتما باید به نیازهای دانشجویان توجه شود.

او با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید حرفه‌ای شوند و در مجموعه ورزشی کشور اثرگذار باشند، تاکید کرد: ورزش صرفا نباید برای تفریح باشد. باید با استفاده از زیرساخت ها به مرور زمان به سمت حرفه‌ای شدن حرکت کنیم و قهرمان پروری کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور ادامه داد: دانشگاه‌ها به خوبی از ظرفیت قهرمان‌های ملی استفاده کردند، سطح برگزاری مسابقات بسیار بالا بود؛ ۷۰ هزار نفر در سطح منطقه‌ای در مسابقات شرکت کردند، حضور ۴ هزار نفر جمعیت دانشجویی در یک رویداد کشوری نشان می‌دهد قبل از آن اتفاقات بزرگتری رخ داده است.

وی در پایان گفت: ۲/۱ متر مربع سطح سرانه ورزشی‌ کشور برای هر دانشجو است که اتفاق خوبی است و با این شرایط آینده خوبی برای کشور رقم خواهیم زد.

ابراهیم علیدوست، مدیر کل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در ادامه این آیین خاطر نشان کرد: بیش از ۱۰ ماه این رویداد زمان برد، امروز در قالب شانزدهمین المپیاد پس از زنجیره‌ای که از رقابت‌های درون دانشگاهی داشتیم، برگزار شد. البته دانشگاه اصفهان از دو سال پیش که به عنوان میزبان مشخص شد برای فراهم کردن بهترین میزبانی در تلاش بود.  

او افزود: سعی می‌کنیم در تیم‌های ملی دانشجویی نیز از دوستان و داوطلبان درخشان این المپیاد دعوت کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورزش دانشگاهی هم‌پای ظرفیت‌هایش پیش نرفته است
رئیس جمهور، سردار مومنی را به عنوان وزیر کشور انتخاب کرد
هیچ بانکی هک نشده است
لازم است تهدیدهای ایران را جدی بگیریم
عرضه ۹۰درصد بلیت پروزاهای اربعین در سه روز آینده
صدور کیفرخواست ۱۷ متهم شورای شهر و کارمند شهرداری رباط‌کریم
دولت وفاق ملی عنوانی صحیح برای دولت چهاردهم است
اذعان تحلیلگران شبکه اسرائیلی به موقعیت برتر ایران در عرصه جهانی!+ فیلم
کاهش ۶۰۸ هزار تومانی قیمت سکه در بازار
بی بی سی برای شهادت دوقلوهای نوزاد چگونه تیتر زد؟
تائید برنامه‌های همتی و اتابک در کمیسیون اقتصادی
اجازه آتش‌کشیدن منطقه را به اسرائیل نخواهیم داد
زائران از مرزهای باشماق و تمرچین به عراق بروند
افت شدید تعداد موالید کشور
تغییر مدیریتی جدید در شهرداری تهران
ساخت بزرگ‌ترین موکبها برای کمک به زائران حسینی توسط دانش بنیان‌ها
تسلیت امام خامنه‌ای درپی درگذشت همسر آیت‌الله شبیری زنجانی
وزرای پیشنهادی دفاع، اطلاعات، کشور و خارجه در کمیسیون امنیت
واکنش حماس به تداوم کمک تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل
نامه‌ای خطاب به سرکارخانم بهروز اذر، معاونت زنان و خانواده دولت چهاردهم
دانشگاه اصفهان بر سکوی نایب قهرمانی المپیاد ورزشی دانشجویان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top