تاریخ انتشار: شنبه 1403/05/27 - 10:42
کد خبر: 514101

توضیح دادستانی درباره کنترل بلیت هواپیما در ایام اربعین

توضیح دادستانی درباره کنترل بلیت هواپیما در ایام اربعین

دادستان تهران، از ممنوعیت فروش بلیت‌های چارتری در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جلسه خادمان زوار ابا عبدالله (ع) با محوریت بررسی قیمت فروش بلیت هواپیما در ایام اربعین با حضور علی صالحی دادستان تهران، برگزار شد.

دادستان تهران در این جلسه اظهار کرد: برگزاری این جلسه در راستای عمل به انجام وظیفه خادمین ابا عبدالله (ع) در دادستانی تهران و هماهنگ نمودن اقدامات دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و ارتقای خدمت رسانی به زوار صورت می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به فرا رسیدن ایام اربعین و افزایش تقاضای سفرهای هوایی، دادستانی تهران در راستای صیانت از حقوق عامه و نظارت بر نرخ مصوب فروش بلیت هواپیما در ایام اربعین، نسبت به تشکیل جلسات با مسئولان مربوطه و همچنین بازدید و نظارت‌های میدانی مستمر از فرودگاه‌های تهران، نموده است.

دادستان تهران گفت: در این بازه زمانی، تقاضای زائرین از طریق سفرهای هوایی افزایش یافته که این عامل باعث شده، قیمت در برخی سایت‌ها و عمدتاً فاقد مجوز، بالاتر از نرخ مصوب عرضه شود که با نظارت کامل بر این سایت‌ها و همچنین از طریق رصد فضای مجازی مراکز عرضه غیرمجاز شناسایی و فوراً نسبت به مسدودسازی آنها اقدام خواهد شد.

وی یادآور شد: تاکنون ۱۰ سایت که مبادرت به عرضه بلیت به بالاتر از نرخ مصوب داشتند به مرجع قضائی معرفی شده، که با آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

صالحی بیان کرد: یکی از مواردی که باعث گلایه مندی زائرین شده، فروش بلیت‌های چارتری بوده که عرضه این نوع بلیت‌ها در ایام اربعین ممنوع بوده و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

دادستان تهران ادامه داد: با تدابیر اتخاذ شده، امسال عرضه بلیت مستقیماً در سایت شرکت‌های هواپیمایی داخلی انجام می‌شود و در صورتی که سایت معتبر مورد تایید شرکت هواپیمایی داخلی جهت عرضه بلیت اعلام شود امکان عرضه بلیت توسط آن سایت نیز وجود دارد و در هر حال در صورت عرضه بالاتر از نرخ مصوب در سایت‌های مذکور، شرکت هواپیمایی باید پاسخگو و نسبت به عودت مبالغ اضافی اقدام کند.

وی توضیح داد: شعب ویژه تعزیرات حکومتی با حضور نمایندگان سایر دستگاه‌های متولی و نظارت نماینده دادستانی تهران در فرودگاه امام خمینی (ره) جهت نظارت بر نرخ بلیت مستقر شده‌اند و در صورت مشاهده هر نوع تخلفی ضمن تشکیل پرونده، اقدامات مقتضی را به عمل می‌آورند.

این مقام عالی قضایی عنوان کرد: زائرین اربعین در صورت مشاهده گرانفروشی شرکت‌های هواپیمایی داخلی و عرضه بلیت خارج از شبکه مصوب، می‌توانند جهت گزارش و پیگیری از طریق مراجعه حضوری به نمایندگی تعزیرات حکومتی مستقر در فرودگاه امام خمینی (ره) و همچنین از طریق سایت رسیدگی به شکایات سازمان هواپیمایی کشوری و ۱۲۴ تعزیرات حکومتی شکایات خود را اعلام کند.

صالحی خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای فزاینده هوا در سال جاری و حجم بالای تقاضای مسافرت هوایی و اتفاق نظر مسئولان در خدمت حداکثری، در جهت صیانت دادستانی از حقوق عامه، موضوع افزایش حداکثری و برقراری پروازهای فوق العاده مورد تاکید قرار گرفت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حاشیه‌های اولین جلسه رای اعتماد به کابینه چهاردهم +عکس
میزان ارز و کالایی که زائران اربعین می‌توانند از کشور خارج کنند اعلام شد
اعزام نیم میلیون نفر با پرواز به عتبات عالیات
سیدجلال حسینی جزو ۱۰ ستاره منتخب AFC
تهران ۱۰ درجه خنک‌تر شد
اسرائیل می‌داند که ایران و حزب‌الله حتماً انتقام می‌گیرند
سخنی با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس
آخرین وضعیت ترافیکی جاده های کشور
پایتخت این کشور تغییر کرد +جزئیات
قاتل آی نور دستگیر شد
جلسه علنی مجلس پایان یافت
عنوان «بهترین طراحی ربات امدادگر» به دانشگاه تهرانی‌ها رسید
کاهش سن بازنشستگی اعضای هیات علمی خانم به ازای هر فرزند
رتبه سوم ایران در بین کشورهای اسلامی در رتبه‌بندی شانگهای ۲۰۲۴
کارگروه‌های علمی منطقه‌ای در دانشگاه امیرکبیر تشکیل می‌شود
کشف سلول‌هایی که بی هدف چربی می سوزانند
عزل و نصب دقیقه نودی در وزارت جهاد کشاورزی
زمان پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان اعلام شد
فوری: کاپیتان فرانسه در اصفهان
خیزش بازار سرمایه/ نشست‌های بورسی به کمک بازار سرمایه آمد
خیزش بازار سرمایه/ نشست‌های بورسی به کمک بازار سرمایه آمد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top