تاریخ انتشار: شنبه 1403/05/27 - 18:40
کد خبر: 514176

مجتبی زارعی عضو کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مطرح کرد؛

وزیر پیشنهادی علوم  نه توان اجرایی دارد و نه کارنامه علمی!

وزیر پیشنهادی علوم  نه توان اجرایی دارد و نه کارنامه علمی!

شما که قصد وزارت در جمهوری اسلامی دارید چرا در بیست سال اخیر نسبت به هیچ کدام از حوادث ملّی و توطئه‌های ضد ایرانی و ضد انقلابی در کشور، دانشگاه و خیابان و منطقه و جهان دارای موضع نبودید و نیستید؟!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» مجتبی زارعی*/// آیا پدر سالارانِ سیاسی و باشگاه داران سیاست قصد سوء استفاده از جایگاه لرزان گزینه پیشنهادی وزارت علوم را دارند؟!

محورهای گفتگو و پرسش‌هایم از جناب دکتر سیمایی صراف در کمیسیون امنیت ملّی این گونه شروع شد: 

 آقای دکتر!‌ اینجانب به هیچ یک از حزب‌های اصولگرایان و اصلاح طلبان تعلق ندارم؛ ضمن اینکه من یکی از منتقدین و مخالفین جدی وزیر علوم در دولت شهید رئیسی بودم؛ جناب زلفی گل حاوی هیچ نظریه فرهنگی و علمی در ستاد وزارتخانه و دانشگاه‌ها نبود؛ او هیچ نسبت گفتمانی با دولت انقلابی شهید رییسی نداشت؛ پس جناب آقای سیمایی صراف! تردید من نسبت به شما قبیله‌ای و سیاسی نیست؛ نگرانی من خود دانشگاه‌ها و آموزش و پژوهش و سیاست‌های علم و فناوری کشور و نیز جریان نیافتگی فرهنگ و هویت در اینجاست!

شما هیچ سابقه اجرایی در بدنه دانشگاه‌های کشور نداشته و ندارید! شما حتی یک گروه کوچک علمی یا پژوهشی را در دانشگاه اداره نکردید، نه رئیس یک دانشکده و نه ریاست یک دانشگاه حتی در یک جای دور افتاده هم نبودید! چطور فکر می‌کنید روئسای دانشگاه‌های بزرگ کشور و تهران باید از شما تبعیت کنند یا در یک تعامل ساینتیفیک مراوده داشته باشند؟! آیا می‌خواهید همه را ضعیف‌تر از تراز علمی و اجرایی خود بکار گیرید؟! اندک مسئولیت شما در ستاد وزارت علوم هم ربطی به کارویژه‌های تخصصی وزارت علوم در آموزش و  پژوهش و سیاست‌های علمی و فنآوری  ندارد؛

از سویی شما که قصد وزارت در جمهوری اسلامی دارید چرا در بیست سال اخیر نسبت به هیچ کدام از حوادث ملّی و توطئه‌های ضد ایرانی و ضد انقلابی در کشور، دانشگاه و خیابان و منطقه و جهان دارای موضع نبودید و نیستید؟! بلکه برعکس بر اساس اسناد به  تازگی دیدم در برخی کانال‌های داخلی دانشگاه شهید بهشتی و بخصوص دانشکده‌ی حقوق نسبت به تعرضات برخی اساتید به پوشش انسانی و حجاب اسلامی، مواضع تائید آمیزی هم داشتید؟! آیا مردم و خانواده‌ها باید با وزارت شما نگران بازگشت نحوستِ پروژه‌ی برهنگی و رفتارهای جاهلی و  بَدَویِ جنسی به صحن مقدس دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها باشند؟! آیا می‌خواهید در قبال ورود سرریز وندالیسم اجتماعی سازمان یافته‌ی خیابان به صحن دانشگاه‌ها آنگونه که مثلا در دانشگاه‌های شریف، تهران، تربیت مدرس و خود دانشگاه بهشتی شکل گرفته و موجب شرمساری استادان و دانشمندان از ایرانیان شد؛ ساکت و بی عمل باشید؟! چرا نسبت به بددهانی‌ها و دشنام‌های شنیع دوسال قبل در صحن مقدس دانشگاه یعنی در فتنه عریانیزاسیون ساکت بودید؟! 

راستی! شما مگر حقوق نخواندید؟! چرا درباره کشتار مردم غزه ساکت بوده و ساکت هستید؟! آیا به اندازه‌ی دانشجویان و استادان دانشگاه‌های هاروارد، ماساچوست، پنسلوانیا و نیز دانشگاه‌های اروپا حرارت، مسئولیت و حمیّت نداشتید؟! مگر سکولار هستید؟!

شما کار علمی خاصی که حاکی از یک ابداع و ابتکار و واجد نظریه باشد هم در کارنامه ندارید؛ از دیگر سو وزارت علوم مرکز تدارک دانشمندان و سرآمدان علمی ایرانیِ جهان هم است؛ رتبه علمی و نیز زیسته‌ی علمی و پژوهشی شما برای تعامل با دانشمندان کفایت نمی‌کند‌؛ بگذارید سوال را بر عکس بپرسم: اگر دولت، دولت رقیب اصلاح طلبان بود و بنا بود اصولگرایان وزیری را به مجلسی که اصلاح طلبان در آن واجد نقش بودند فردی با رتبه دانشیاری معرفی کنند اصلاح طلبان و بخصوص معرفان در دانشگاه‌های تهران عزای عمومی اعلام نمی‌کردند؟! آقایان عارف توفیقی سمنانیان و جناب محقق داماد که اینک شفیع شما هستند چکار می‌کردند؟! معلوم بود که می‌گفتند ای مردم! علم به خطر افتاده، دانشگاه به خطر افتاده! ایران به خطر افتاده! ؛ اینطور نیست؟!‌

با توجه به نبودِ هیچ سابقه اجرایی‌ای در سطوح گوناگون دانشگاهی در کارنامه شما و نیز با توجه به فقدان جایگاه علمی شما در بین استادان دانشگاه‌های کشور، این ظنّ تقویت می‌شود که شما وزیر اصلی این  وزارتخانه‌ی مهم نیستید و بنا دارند شما را با گماردن یک قائم مقام سیاست زده و معاونینِ تشکیلاتی تندرو اداره کنند؛ آیا می‌خواهید حمل بار سنگین احزاب تندرو سیاسی و باشگاه‌های سیاسی را بر شانه‌های لرزان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها تحمیل کنید!؟

 از این رو فعلا رآی من به شما منفی است و شاید این مباحث مهم را در صحن علنی با مردم در میان گذاشتم!

*عضو کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی  

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خانم نعمت‌زاده! مشهور محبوب بمان
مقایسه بتن اکسپوز و سنگ در کفسازی
۱۰ نکته کلیدی در انتخاب بهترین کلاس کنکور + بهترین آموزشگاه کنکور شیراز
قرارداد کارگر ساده مطابق با قوانین موجود در کشور چگونه است؟
بزرگترین باتری جهان در آمریکا ساخته‌ می‌شود
جنایت‌ با چراغ سبز جو
اینفوگرافیک: توصیه‌هایی برای زائران سالمند اربعین
پیاده روی اربعین از مسیر «طریق العلما» به کربلا +عکس
سیدستار هاشمی: باید فضای مجازی قاعده‌مند داشته باشیم
جذب سرباز طلبه در آموزش و پرورش آغاز شد
در صورت حمله به نیروگاه اتمی کورسک، اقدام نظامی جدی انجام می‌دهیم
هاشمی:گردنم را در گرو تعهداتم می‌گذارم
مخالفت کمیسیون فرهنگی با هاشمی برای تصدی وزارت«ارتباطات»
موافقت کمیسیون آموزش با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش
بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت پزشکیان شروع شد
در توسعه فناوری، به افرادی نیاز داریم که آینده کشور را می‌بینند
اختصاص ۲۵ درصد اشتغال استان تهران به فارغ التحصیلان
از ظریف به عنوان مشاور استفاده می‌کنیم
روزهای ننگین برای تاریخ بشریت به روایت پزشک نروژی+ فیلم
لیگ شرط‌بندها زودتر از فوتبال شروع شد
چرا سرنوشت جنگ اوکراین برای ایرانیان مهم است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top