تاریخ انتشار: شنبه 1403/05/27 - 23:33
کد خبر: 514195

زائران اربعین مدت زمان حضور در کربلا را به حداقل برسانند

زائران اربعین مدت زمان حضور در کربلا را به حداقل برسانند

رئیس ستاد اربعین گفت: زائرین عزیز سفر خود را به روزهای آخر هفته جاری موکول نکنند و به دلیل کثرت جمعیت در شهر کربلا، مدت ماندگاری در این شهر را کوتاه و حدالامکان کمتر از یک روز قرار دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، یکصد و بیست و هفتمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) عصر روز شنبه 27 مرداد ماه در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد. سید مجید میراحمدی، رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) در این جلسه که آل‌صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و استانداران استان‌های مرزی به‌صورت ویدئوکنفرانس در آن حضور داشتند، اعلام کرد: تدابیر و هدف‌گذاری‌های اربعین امسال با برنامه‌ریزی مناسب در حال انجام است و تاکنون منجر به رضایت‌مندی زائران اباعبدالله الحسین (ع) شده است. ستاد مرکزی اربعین در سال 1403 تدابیر خود را با در نظر داشتن پنج هدف اصلیِ یعنی تامینِ امنیت، سهولت، سلامت، معنویت و عزت برنامه ریزی کرده است.

معاون وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه گروه کثیری از افراد گمنام و بدون نشان برای برگزاری مناسب این حماسه عظیم تلاش می‌کنند، از همکاری بسیار شایسته و خوب دولت و ملت عراق برای برگزاری آیین جهانی اربعین تقدیر و تشکر کرد.

میراحمدی گفت: آقای عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق برای سهولت انتقال زائران اربعین حسینی (ع) نمایندگان تام‌الاختیاری را در مرزهای شش‌گانه مشخص کرده که به صورت شبانه‌روزی هر مساله‌ای را به فوریت پیگیری و حل می‌کنند.

وی اظهار کرد: بحمدالله براساس گزارش‌هایی که تا به امروز دریافت شده وضعیت راهپیمایی اربعین بسیار رضایتمندانه است و هیچ گونه مشکل و نگرانی خاصی را نداریم. همچنین برخی از مشکلات جزئی پیش آمده به سرعت برطرف شده است.

رئیس ستاد اربعین افزود: خط ارتباطی مستقیم بین ما و مسئولین عراقی برقرار شده است که به‌صورت شبانه‌روزی هرگونه مسئله فیمابین بلافاصله برطرف خواهد شد.

میراحمدی در موضوع برگشت زائرین اظهار کرد: بررسی‌های لازم صورت گرفته و بر اساس گزارشی که رییس کمیته حمل و نقل ستاد مرکزی اربعین ارائه نمود هیچ‌گونه نگرانی حتی در زمان اوج برگشت زائرین هم وجود ندارد و وضعیت حمل و نقل در شرایط خوبی است.

وی با اشاره به نظارت کافی و جدی در امر فروش بلیت هواپیما اظهار کرد: با سازوکارهای تضمین‌شده‌ای که به کمک دادستانی تعیین شده است، برخلاف سال‌های قبل نظارت بسیار قوی و اثرگزاری انجام شده است؛ به‌گونه‌ای که اگر هر زائری اگر بلیت گران‌تر از قیمت مصوب خریداری کرده باشد، بر اساس سازوکار تعریف شده از حساب خطوط هوایی به‌طور مستقیم برداشت و به خریدار بلیت پرداخت خواهد شد.

رئیس ستاد اربعین با اشاره به وجود تعداد کافی بلیت اتوبوس و عدم وجود نگرانی در این حوزه افزود: نزدیک به 70 درصد از زائرین از خودروی شخصی استفاده کردند و این موضوع کمک شایانی در مدیریت مسئله حمل و نقل اربعین به وجود آورد.

میراحمدی افزود: تا امروز نزدیک به دو میلیون و 200هزارنفر زائر از مرزهای ما عبور کردند که بیش از 540 هزار آنان زائر غیر ایرانی هستند.

وی رعایت برخی نکات را برای زائرین محترم بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: زائرین عزیز سفر خود را به روزهای آخر هفته جاری موکول نکنند و به دلیل کثرت جمعیت در شهر کربلا، مدت ماندگاری در این شهر را کوتاه و حدالامکان کمتر از یک روز قرار دهند.

رئیس ستاد اربعین در مورد زمان بازگشت زائرین تاکید کرد: زائرین حتما پیش از روز اربعین به کشور بازگردند. چراکه موکب داران عراقی ظهر اربعین به جمع‌آوری موکب‌ها می‌پردازند و افرادی که پس از این زمان در عراق می‌مانند باید پیش‌بینی‌های فردی نمایند.

وی ادامه  داد: خدمات موکب‌داران ایرانی تا ساعت 24 روز سه شنبه یعنی دو روز پس از اربعین خواهد بود و پس از آن مرزهای ما به شرایط طبیعی و عادی بازخواهد گشت و خدمات‌دهی در مرزها پس از این زمان در شرایط ماقبل اربعین خواهد بود.

رئیس ستاد اربعین با اشاره به میزان فوتی‌ها نسبت به همین ایام در سال گذشته افزود: ما 300 درصد کاهش فوتی‌ها در مراسم اربعین امسال را داشتیم. همچنین مسئله گرمازدگی به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی خوشبختانه مشکلی به وجود نیاورده است. همچنین خدمات بهداشتی ارائه شده در عراق بیش از 100 درصدی افزایش داشته است.

میراحمدی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد برخی از زائرین خارجی که در کشور ماندگار می‌شوند، اظهار کرد: زائرین پاکستانی یا افغانستانی که وارد کشور می‌شوند بر اساس ضوابط و قوانین تعیین شده است و گذرنامه و ویزا دریافت کرده و مدت رفت و برگشت آنها نیز مشخص است. اگر تبعه‌ای از این شرایط تخلف کند یک اقامت غیرقانونی است و مانند سایر اتباع غیرقانونی با آنها برخورد خواهد شد.

وی افزود: اگر تعداد این افراد که به بهانه زیارت وارد شده و در کشور اقامت می‌گزینند عدد قابل توجهی بود قطعا تا به حال توسط دستگاه‌های مختلف اطلاع داده می‌شد. تاکنون دستگاهی نسبت به این امر اظهار نگرانی نکرده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
استقبال از امیرحسین زارع در آمل +عکس
زائران اربعین نگران بیماری شایع در عراق نباشند
باقری: آمریکا شریک جرم جنایات صهیونیست‌ها است
طرح توسعه اشتغال‌پذیری دانشجویان در سمنان اجرا شد
زلزله قوی روسیه را لرزاند
زائران اربعین مدت زمان حضور در کربلا را به حداقل برسانند
کسب رتبه ویژه توسط دانشگاه آزاد اصفهان
اینفوگرافیک: توصیه‌های کاربردی برای زائران راهپیمایی اربعین۱۴۰۳
برگزاری جلسه ستاد اربعین جاماندگان حسینی آستان مقدس عبدالعظیم الحسنی(ع)
خانم نعمت‌زاده! مشهور محبوب بمان
مقایسه بتن اکسپوز و سنگ در کفسازی
۱۰ نکته کلیدی در انتخاب بهترین کلاس کنکور + بهترین آموزشگاه کنکور شیراز
قرارداد کارگر ساده مطابق با قوانین موجود در کشور چگونه است؟
بزرگترین باتری جهان در آمریکا ساخته‌ می‌شود
جنایت‌ با چراغ سبز جو
اینفوگرافیک: توصیه‌هایی برای زائران سالمند اربعین
پیاده روی اربعین از مسیر «طریق العلما» به کربلا +عکس
سیدستار هاشمی: باید فضای مجازی قاعده‌مند داشته باشیم
جذب سرباز طلبه در آموزش و پرورش آغاز شد
در صورت حمله به نیروگاه اتمی کورسک، اقدام نظامی جدی انجام می‌دهیم
هاشمی:گردنم را در گرو تعهداتم می‌گذارم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top