تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/05/29 - 16:41
کد خبر: 514277

نگاهی بر آزمون کارشناسی ناپیوسته؛

کارت شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۱۴۰۳ منتشر شد +جدول

کارت شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۱۴۰۳ منتشر شد +جدول

فرآیند برگزاری آزمون رأس ساعت ۸ صبح آغاز می شود. درب های ورودی حوزه های امتحانی رأس ساعت ۷:۳۰ صبح بسته خواهد شد. از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درب های ورودی به محوطه و یا سالن های امتحانی ممانعت بعمل خواهد آمد.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کارت شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی (کارشناسی ناپیوسته) سال ۱۴۰۳ در سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منتشر شد. آزمون کاردانی به کارشناسی (کارشناسی ناپیوسته) سال ۱۴۰۳ صبح روز جمعه ۲ شهریورماه برگزار می شود.

فرآیند برگزاری آزمون رأس ساعت ۸ صبح آغاز می شود. درب های ورودی حوزه های امتحانی رأس ساعت ۷:۳۰ صبح بسته خواهد شد. از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درب های ورودی به محوطه و یا سالن های امتحانی ممانعت بعمل خواهد آمد. آدرس حوزه های برگزاری آزمون داوطلبان بر روی کارت شرکت در آزمون آنان درج شده است.

دفترچه آزمون و مدت زمان پاسخگویی به آنها

در جلسه آزمون به هر یک از داوطلبان یک بسته آزمونی که حاوی دفترچه سؤالات آزمون به همراه پاسخنامه است، داده خواهد شد. این دفترچه آزمون شامل سؤالات دروس عمومی، پایه و تخصصی است و داوطلبان باید با توجه به زمان مشخص شده در جدول نسبت به پاسخگویی اقدام کنند.

جدول مربوط به زمان پاسخگویی سؤالات آزمون به تفکیک مجموعه ثبت نامی

گروه کد و نام رشته امتحانی           تعداد سؤال                زمان پاسخگویی     
    پزشکی              ۱۰۱ (تکنولوژی اتاق عمل) و ۱۱۴ (فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی)            ۱۴۵ سؤال ۱۸۰ دقیقه
۱۰۷ (تکنولوژی پرتوشناسی) ۱۶۰ سؤال
۱۱۱ (مامایی) ۱۶۵ سؤال
۱۰۳ (بهداشت عمومی) ۱۹۰ سؤال

توجه:

درس زبان خارجی شامل: زبان های انگلیسی، فرانسه، آلمانی است و هر داوطلب موظف است به اختیار خود فقط به سؤالات خارجی که در فرم ثبت نام مشخص کرده است، پاسخ کامل بدهد.

لازم به ذکر است سؤال های زبان فرانسه و آلمانی به صورت دفترچه جداگانه در اختیار داوطلبانی که ابراز علاقمندی کرده اند، قرار خواهد گرفت.

برای داوطلبانی که به سؤال های معارف غیراسلامی پاسخ می دهند، از مشترکات همه ادیان رسمی و اعتقادات دینی آنان که در دوران تحصیلی آموزش دیده اند، آزمون بعمل می آید.

در آزمون عمومی، ضرایب برای هر درس یک خواهد بود، لیکن ضریب درس زبان خارجی برای مجموعه امتحانی نیمه متمرکز فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی ۲ است.

ضرایب کلیه دروس اختصاصی، مطابق موارد اعلام شده در جداول موجود در دفترچه راهنمای شماره یک آزمون مذکور است.

نکته مهم: دفترچه های سؤال آزمون داوطلبان شخصی سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد دفترچه آزمون وی درج شده است. این دفترچه ها دارای تنوع هستند.

نکات مهمی درباره پاسخنامه

در جلسه آزمون به داوطلبان یک بسته حاوی دفترچه سؤال و پاسخنامه داده خواهد شد. در مستطیل بالای پاسخنامه نام خانوادگی، نام، شماره داوطلب و مجموعه ثبت نامی وی در آزمون کاردانی به کارشناسی (کارشناسی ناپیوسته) درج شده است.

داوطلب باید به محض دریافت بسته مربوط و قبل از باز نمودن، ابتدا باید شماره داوطلبی و مشخصات مندرج روی آن را با شماره صندلی و شماره داوطلبی مندرج در کارت شرکت در آزمون خود مقایسه کند تا مطمئن شود بین آنها هیچ اختلافی نیست و در صورت مشاهده تفاوت، بیدرنگ موضوع را به نزدیکترین مراقب در جلسه آزمون اطلاع دهد و موضوع را دنبال کند تا اختلاف برطرف شود.

در تست های چهار گزینه ای برای هر پاسخ صحیح سه نمره مثبت و به منظور خنثی کردن پاسخ های حدسی و یا تصادفی برای هر پاسخ غلط یک نمره منفی منظور خواهد شد. بنابراین به متقاضیان توصیه می شود اگر پاسخ صحیح سؤالی را اصلاً نمی دانند به آن سؤال جواب ندهند زیرا به سؤال های بدون جواب نمره منفی و یا مثبت تعلق نمی گیرد و اگر به سؤالی بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخها، غلط محسوب خواهد شد و به آن سؤال یک نمره منفی تعلق خواهد گرفت.

یادآوری های خیلی مهم

در مواردی که کدرشته محل های انتخابی داوطلب به صورت منفی «-» مشخص شده، به این معنی است که داوطلب از نظر ضوابط و جنس پذیرش، مجموعه ثبت نامی و یا تکرار کد انتخابی واجد شرایط آن کد رشته محل نبوده است و لذا در صورت تمایل به اصلاح، با مراجعه به قسمت ویرایش اطلاعات، نسبت به اصلاح کدرشته محل های انتخابی خود (با رعایت ضوابط مندرج در دفترچه راهنما) اقدام کند.

داوطلبان علاقمند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، اعم از رشته های تحصیلی با آزمون و یا رشته های تحصیلی بدون آزمون (پذیرش براساس سوابق تحصیلی) لازم است به منظور اطلاع از تاریخ و نحوه انتخاب رشته های تحصیلی در نیمه دوم شهریورماه به درگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند.

داوطلبان برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر کارت شرکت در آزمون باید کارت ملی و یا شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد پاک کن، مداد تراش و سنجاق نیز به همراه داشته باشند.

از آوردن وسایل اضافی مانند کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه، ماشین حساب، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، پیجر و ... اکیداً خودداری کنند. با توجه به اینکه محلی برای نگهداری این وسایل در حوزه های امتحانی پیش بینی نشده، مسؤولیتی در قبال نگهداری از این وسایل متوجه حوزه های امتحانی نیست.

رد و بدل کردن هر نوع وسیله از قبیل لوازمالتحریر، یادداشت، ... و همچنین خارج کردن اوراق امتحانی از قبیل پاسخنامه، دفترچه سؤال و یا کارت شرکت در آزمون از جلسه امتحان به عنوان تخلف محسوب می شود و با داوطلب متخلف برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری که شرح آن در اطلاعیه رفع نقص کارت شرکت در آزمون آمده، رفتار خواهد شد.

همراه داشتن هر گونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه دار از جمله تلفن همراه، ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند و یا دستبند هوشمند در جلسه آزمون طبق قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری موجب محرومیت از گزینش در آزمون می شود.

(در آزمونهای مشابه گذشته متأسفانه عدم توجه برخی متقاضیان به این مسأله موجب حذف آنها از گزینش در آزمون و محدودیت های دیگری از جمله عدم اجازه ثبت نام در آزمون سالهای بعد و معرفی به مراجع قضایی شده است.)

داوطلبان برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری لازم را بعمل آورند.

مخدوش کردن و پاره کردن پاسخنامه، عدم ارائه پاسخنامه در زمان مقرر و تعلل در ارائه مدارک امتحانی ماهیتاً از مصادیق تخلّف و تقلّب محسوب می شود و با داوطلبان متخلّف برابر با قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری رسیدگی و برخورد خواهد شد.

چنانچه داوطلبان در رابطه با عکس، جنس، دین، زبان خارجی امتحانی و یا نوع معلولیت مندرج در کارت شرکت در آزمون با اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت نامی مغایرتی مشاهده می کنند لازم است برای پیگیری موضوع روز پنجشنبه اول شهریورماه صبح از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ و بعد از ظهر از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۸:۰۰ براساس اطلاعیه پرینت کارت شرکت در آزمون به نماینده سازمان ملی سنجش مستقر در واحد رفع نقص حوزه ذیربط مراجعه کنند.

در صورتی که در رابطه با سایر مندرجات کارت شرکت در آزمون با توجه به اطلاعات ثبتنامی اشکالی مشاهده نمودید (بجز موارد رشته امتحانی و شهر محل برگزاری آزمون)، لازم است با توجه به توضیحات ذیل کارت و دستورالعمل مربوط با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

آن دسته از داوطلبانی که هم اکنون علاقهمند به گزینش در رشته های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی هستند، لازم است پس از اطمینان از پذیرش این موسسات در رشته امتحانی خود، با ورود به بخش ویرایش اطلاعات و خرید کارت اعتباری بوسیله کارت های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال باشد، با پرداخت مبلغ ۵۷۶ هزار ریال به عنوان وجه اعلام علاقمندی، حداکثر تا روز جمعه ۲ شهریورماه اقدام و مشخصات کارت اعتباری را در محل مربوط درج کرده و نسبت به ثبت اولویت های مورد نظر خود اقدام کنند.

داوطلبانی که در زمان تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام بند معلولیت را علامتگذاری کرده اند و نوع معلولیت آنان بر روی کارت شرکت در آزمون درج نشده است، چنانچه نیاز به منشی دارند لازم است سریعاً به سازمان بهزیستی محل اقامت خود مراجعه و نسبت به دریافت و تکمیل فرم معلولیت اقدام در روز پنجشنبه اول شهریورماه آن را به نماینده این سازمان مستقر در واحد رفع نقص تحویل دهند در غیر اینصورت هیچ تسهیلاتی در روز برگزاری آزمون به آنان داده نخواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عکس/ حال و هوای کاظمین در آستانه اربعین
ظهوریان: اتابک با وزات صمت آشنا نیست
جدایی ناگهانی تیری آنری از تیم ملی فرانسه
ورود دستگاه VAR تا فرداشب
موافقت کمیسیون عمران مجلس با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی
سابقه اتابک در وزارت صمت یا صفر یا اندک است
لزوم ایجاد طرح جامع المپیک برای حضور قدرتمند در بازی‌های لس‌آنجلس
مراسم تجلیل از مادران و همسران ورزشکاران پارالمپیکی برگزار شد
ایزدخواه در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت: نگذاریم اتابک وزیر پوششی شود
کمیسیون اقتصادی مجلس صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت را تایید کرد
بازنگری برنامه‌ درسی دانشگاه علمی کاربردی در حوزه موسیقی
برترین‌های کنکور «شریف‌گردی» می‌کنند
تحویل غذای دانشجویان دانشگاه بهشتی با سیستم تشخیص چهره
افزایش سرعت پیام‌رسان‌های بومی در مسیر اربعین
بهره‌برداری از فاز اول پایگاه فضایی شهید رئیسی تا پایان ۱۴۰۳
تعداد فوتی‌های حوادث اربعین به یک‌چهارم رسید
آغاز و جزئیات فراخوان جذب هیئت علمی در دانشگاه آزاد
۵ راهبرد همتی برای مواجهه با مشکلات اقتصادی
محرز شدن تولید خارج از ضابطه نوکیا در ایران
زارع: امیر نصیرزاده دارای تفکری راهبردی است
هشدار نارنجی تشدید ناپایداری‌های موسمی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top