تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/05/30 - 18:12
کد خبر: 514367

مخالفان وزیر پیشنهادی گردشگری و میراث فرهنگی چه گفتند؟

مخالفان وزیر پیشنهادی گردشگری و میراث فرهنگی چه گفتند؟

به گفته نمایندگان مجلس،صالحی‌امیری فردی است که از نظر تخصصی یک ساعت هم در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری سابقه کار ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که صالحی امیری وزیر پیشنهادی گردشگری براساس فعالیت‌هایش در زمان فتنه ۸۸ پرونده دارد و حتی محکوم شده اما به دلایلی حکم او اجرا نشده است و باید دستگاه‌های امنیتی پاسخ دهند.

علی خضریان در جلسه علنی نوبت عصر امروز و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، به عنوان سیدرضا مخالف صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی وگردشگری گفت: آقای صالحی‌امیری فردی است که از نظر تخصصی یک ساعت هم در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری سابقه کار ندارد وقتی که ما در کمیسیون‌ها از ایشان سوال می‌کردیم پاسخ‌ها را به معاونان فعلی ارجاع می‌دادند یعنی برنامه تحولی در کار نیست و وضع موجود برقرار است.

وی ادامه داد: سوال دیگر این است که آیا در بین همفکران دولت و بدنه کارشناسی وزارتخانه کسی دیگری نبود که آقای صالحی امیری معرفی شد چون نام ایشان در کارگروه‌های مختلف به عنوان نفر اول وزارتخانه‌های مختلف دیده می‌شد انگار ایشان در تمامی حوزه اشرافیت دارد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ما می‌خواهیم فارغ از نگاه سیاسی با دولت چهاردهم کار کنیم، اظهار کرد: حفظ ارزش انسان‌ها و حقوق آنها برای ما یک اولویت است و برای آن ارزش قائل هستیم.

خضریان با اشاره به سابقه صالحی امیری در اداره کل اطلاعات استان خوزستان گفت: در زمانی که آقای صالحی امیری مدیریتی در اطلاعات خوزستان داشتند اتفاق ناگواری رخ داد و لوله گازی منفجر شد مساله در اداره کل پیگیری و افرادی بازداشت شدند و تخلفاتی در مجموعه وزارت اطلاعات خوزستان صورت گرفت. کار به شکایت به بازرسی دفتر رهبری رسید و بازرسانی اعزام شدند و حکم توبیخ مدیر کل اطلاعات خوزستان صادر شد افرادی هستند که درباره این اتفاقات شهادت مکتوب دهند و پرونده هم در دفتر بازرسی رهبری موجود است.

وی ادامه داد: به خاطر این اتفاقات حکمی صادر شد و از بازداشت شدگان اعاده حیثیت صورت گرفت و متاسفانه یک نفر هم خودکشی کرد که همه اینها در پرونده موجود است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع بعدی درباره سابقه آقای صالحی امیری در فتنه ۸۸ است ایشان براساس فعالیت‌هایشان در زمان فتنه ۸۸ پرونده دارد یک نامه‌ای چند نفر به وزیر اطلاعات وقت نوشتند تا وضعیت کشور را پیش رهبری بد جلوه دهند که از جمله آنها آقای صالحی امیری بود در این نامه نوشته شده که اگر بنا بود یک فرد از صندوق بیرون آید چرا مردم را به تمسخر گرفتید و به کشور هزینه وارد کردید؛ صالحی امیری به عنوان فردی با سابقه امنیتی این کار را کرده است.

خضریان اظهار کرد: در زمان وزارت اطلاعات دولت روحانی در تاریخ ۹۴.۱۰.۲۵ نامه‌ دیگری درباره همراهان با فتنه‌گران صادر شد که آنها اتهام اقدام علیه ملی داشتند که طبق گزارش رسمی حکم صادر شد اما به مصالحی اجرا نشد باید دستگاه‌های امنیتی پاسخ دهند که چرا اجرا نکردند.

مخالفان وزیر پیشنهادی گردشگری و میراث فرهنگی چه گفتند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت بعد از آن وزارت اطلاعات اعلام کرد که از عناصر فعال فتنه ۸۸ به تلویزیون دعوت نشوند که از جمله آن آقای صالحی امیری بود بعد ما می‌خواهیم او را به عنوان وزیر انتخاب کنیم که هر روز به تلویزیون برود.

خضریان افزود: سوابق مالی و تشریفاتی آقای صالحی امیری مشخص است و افرادی در این جلسه‌ حاضرند که شهادت دهند علاوه بر آن قبلا ایشان به عنوان وزیر به مجلس شورای اسلامی معرفی شده بود از دو کانال به همکاران اعلام کرده بودند که اگر رای ندهید بعدا حوادثی سراغ آنها می آید افرادی هستند که در این باره شهادت دهند.

وی با اشاره به عملکرد صالحی امیری در کمیته ملی المپیک اظهار کرد: به رفت و آمد آقایان در این روزها نگاه نکنید آنها بعد از رسیدن به وزارت نوع دیگری رفتار می‌کنند و این طور نیست در دسترس باشند پس افراد درست را انتخاب کنید.
سیاوشی: «صالحی‌امیری» برنامه مشخصی برای عشایر و گردشگری ندارد

همچنین نماینده فریدن و فریدون‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت که وزیر پیشنهادی گردشگری برنامه مشخصی در حوزه عشایر و استفاده از ظرفیت گردشگری و صنایع دستی ندارد.

حجت‌الاسلام اسماعیل سیاوشی در جلسه علنی نوبت عصر امروز سه شنبه مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، به عنوان مخالف صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری گفت: ما می‌خواهیم امانت حاصل از خون شهدا را به وزرا بدهیم و قطعا باید صلاحیت افراد را مشخص کرده و به کسانی رای بدهیم که برنامه عملیاتی دارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از آقای صالحی امیری پرسیدم که برای  یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر عشایر چه برنامه‌ای دارید و چگونه می‌خواهید از ظرفیت صنایع دستی و گردشگری آنها استفاده کنید که هیچ پاسخی نداشتند.

سیاوشی افزود: سوال دیگرم از ایشان درباره چگونگی توجه به اصفهان و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی اصفهان بود که باز هم پاسخی ارائه نکرد.

وی افزود: موضوع دیگر بحث توجه به منطقه گردشگری چادگان است که تنها در اختیار افراد خاصی است و بعد مجوزهای صنعتی هم نمی‌دهد که درد و رنج و ناراحتی زیادی برای مردم به وجود آورده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تایم‌لپسی از طلوع ابرماه آبی در مکه +فیلم
سرلشکر سلامی روز صنعت دفاعی را تبریک گفت
میلاد محمدی رسما به تیم فوتبال پرسپولیس پیوست
پرچم حرم مطهر رضوی به حرم مطهر علوی رسید
فروش صندلی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تکذیب شد
حضور دانشگاه الزهرا در ۳ حوزه رتبه‌بندی نیچرایندکس ۲۰۲۴
رونمایی از تندیس شهید امیرعبداللهیان +عکس
خروج ۳ میلیون زائر اربعین از کشور
ایران: جنایات رژیم نسل کش اسرائیل بی‌سابقه است
مخالفان وزیر پیشنهادی گردشگری و میراث فرهنگی چه گفتند؟
خاطره پیاده‌روی فرزند امام خمینی در اربعین با پای برهنه
خرید و استفاده از محصولات ۳ شرکت خارجی ممنوع شد
پوسترهای تبلیغاتی آیفون جدید لو رفت
دردسر بزرگ‌ امباپه برای پاری‌سن‌ژرمن
فوری؛ قطع آنتن این موبایل‌ها آغاز شد/ اعلام جزییات
عکس | اقدام علیرضا بیرانوند برای فرار از محرومیت
امام حسین در چه صورت جواب‌مان را خواهد داد؟
کسانی که بهشت و جهنم ما هستند
آخرین وضعیت پرونده فرزندان معاون اول سابق ‌قوه قضاییه
توضیح پزشک پرسپولیس درباره آخرین وضعیت مصدومیت عالیشاه
دولت چهاردهم با انتخاب وزرای کارآمد مسئله حجاب را حل کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top