تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/06/05 - 19:45
کد خبر: 514634

وزیر کشور:

پدیده های اجتماعی نباید امنیتی شوند

پدیده های اجتماعی نباید امنیتی شوند

وزیر کشور در سخنانی درجمع استانداران و با حضور رئیس جمهور اصلی ترین اولویت را حفظ منزلت و کرامت مردم دانست و گفت: نباید اجازه دهیم به هیچ وجه پدیده های اجتماعی تبدیل به پدیده امنیتی شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  اسکندر مومنی امروز دوشنبه در جلسه تکریم و معارفه وزیران سابق و جدید کشور با حضور دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری، در تشریح اولویت های کاری خود در دولت چهاردهم گفت: امروز کشور نسبت به هر زمان دیگری به امنیت و آرامش، رفاه و همبستگی ملی نیاز دارد و مجموعه خانواده وزارت کشور شامل ستاد و استانداران و سایر کارگزاران در این مرحله نقش مهمی برعهده دارند.

وی افزود: اصلی ترین اولویت ما در این مرحله، حفظ منزلت و کرامت مردم در همه شئون است و این اولویت، رویکرد اصلی ما در برنامه ریزی ها و اقدامات است.

مومنی در بیان یکی دیگر از اولویت های وزارت کشور در مرحله جدید، خطاب به مسئولان و کارگزاران اعم از استانداران، فرمانداران و سایر کارکنان گفت: در جریان خدمت رسانی به مردم نباید لحظه‌ای وقفه ایجاد و یا غفلت شود.

وزیر کشور، با اشاره به فرازی از نامه امام علی (ع) خطاب به مالک اشتر، گفت: امروز افزایش همبستگی موجب افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به مجموعه کارگزاران نظام و در نتیجه افزایش مشارکت در صحنه های مختلف کشور مانند انتخابات و ... می شود و این مهمترین وظیفه ماست که با همکاری و تعامل محقق سازیم.

وی انجام وظیفه با در نظر گرفتن اصل کرامت و منزلت مردم را یک وظیفه دینی، قانونی و شرعی خواند.

مومنی با تأکید بر تقویت نظم و امنیت عمومی بویژه در موضوعاتی که موجب احساس ناامنی می شود، گفت: این موضوع نیاز به پیگیری ویژه دارد بگونه ای که علاوه بر امنیت عینی، مردم هم احساس امنیت و آرامش داشته باشند، چرا که احساس امینت به اندازه امنیت عینی اهمیت دارد.

وی اولویت بعدی در این مقطع را تعامل با مدیریت شهری و شوراهای محلی جهت تقویت برنامه‌های توسعه‌ای و حل مشکلات منطقه‌ای دانست و افزود: اکنون بیشترین مراجعات مردم به بخش های محلی در حوزه های شهرداری ها و بویژه مرتبط با خدمات رسانی بوده که نیازمند پیشگیری ویژه است.

وزیر کشور توجه به موضوع آسیب‌های اجتماعی را نیز مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در مواجهه با موضوع آسیب های اجتماعی همه باید با محوریت اقناع سازی، اقدامات ایجابی و کار فرهنگی تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم به هیچ وجه پدیده های اجتماعی تبدیل به پدیده امنیتی شود و بالعکس حتی پدیده‌های امنیتی را هم باید با ساز و کار اجتماعی حل کنیم؛ این اقدامات ایجابی، اقناعی و فرهنگی باید در همه امورات مد نظر قرار گیرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
انتصاب "صولت مرتضوی" و "سپهر خلجی" در ستاد اجرایی فرمان امام
واکنش ماکرون به بازداشت پاول دوروف موسس تلگرام در فرانسه
چهار نکته کلیدی در بیانات سید مقاومت درباره عملیات اربعین
برنامه کامل بازی‌های جام جهانی فوتسال
چرا تصاویر VAR در بازی‌ها پخش نمی‌شود؟
«دوروف» با پلیس فرانسه همکاری نمی‌کند
حمایت ایران از هر توافق مورد پذیرش مقاومت فلسطین
پیام تبریک پزشکیان برای قهرمانی دختران و پسران کاراته ایران
تغییر مدیریت در استقلال تکذیب شد
جزئیاتی از دیدار پزشکیان با نخست وزیر قطر
سهمیه ایران در لیگ نخبگان کاهش یافت!
گوشی جدید شیائومی لو رفت/ عکس
خبر مهم برای این گروه از معلمان
ستاره استقلال قراردادش را فسخ کرد
پدیده های اجتماعی نباید امنیتی شوند
جاوید رحمان خدمات متعددی به سازمان تروریستی منافقین داشته است
وزیر مسعود پزشکیان خط و مشی‌ها را مشخص کرد
وزیر خارجه قطر با عراقچی دیدار کرد
سقف انتقال وجه کارت‌به‌کارت متغیر شد
نتایج نهایی آزمون دستیاری پزشکی تا پایان هفته اعلام می‌شود
تازه‌ترین نظرسنجی ملی آمریکا درباره انتخابات ریاست جمهوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top