تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/06/06 - 12:09
کد خبر: 514695

پارک علم و فناوری امیرکبیر تا سال۱۴۱۴ کانون نوآوری دانشگاه می‌شود

پارک علم و فناوری امیرکبیر تا سال۱۴۱۴ کانون نوآوری دانشگاه می‌شود

رئیس پارک علم وفناوری دانشگاه امیرکبیر گفت: برنامه ما این است تا در افق ۱۴۱۴، پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر را به کانون نوآور دانشگاه تبدیل کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فرهنگ فصیحی ضمن بیان این مطلب به مهم‌ترین هدف از راه‌اندازی این پارک اشاره کرد و گفت: هدف این مجموعه تبدیل نوآوری‌ها و دستاوردهای علمی به فناوری‌ها و محصولات موردنیاز کشور و شکل‌دهی شرکت‌های دانش‌بنیان است.

به گفته وی، این مدیریت از سه بخش مراکز کارآفرینی، رشد و هدایت شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل یافته و ضمن ترویج فرهنگ کارآفرینی در سطح دانشگاه تلاش می‌کند تا با شناسایی نخبگان و صید ایده‌های ناب و انجام حمایت‌های مادی و معنوی، مقدمات لازم برای تبدیل آن‌ها به شرکت دانش‌بنیان و تجاری‌سازی موفق محصولات و خدماتشان یاری کند.

وی همچنین گزارشی از مهم‌ترین فعالیت‌های پارک علم و فناوری این دانشگاه ارائه داد و اظهار کرد: تأثیرگذاری در جریان توسعه فناوری و به‌تبع آن توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای دستیابی به اهداف راهبردی دانشگاه در تحقق زنجیره نوآوری و ثروت آفرینی از دستاوردهای علمی و تحقیقاتی، کمک به اشتغال‌زایی تخصصی (با تکیه‌بر سرمایه انسانی دانشگاه) استقرار و فعالیت حرفه‌ای شرکت‌های فناور کوچک و متوسط و واحدهای تحقیق و توسعه صنایع در سطوح ملی و بین‌المللی، زمینه‌سازی برای شبکه‌سازی و تعامل سازنده واحدهای عضو با یکدیگر با دانشگاه صنعتی امیرکبیر و سایر نقش‌آفرینان زیست‌بوم نوآوری، تسهیل‌گری برای رشد شرکت‌های فناوری و نوآور و ارائه خدمات با ارزش بالا اعم از فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای استقرار و توسعه بازار محصولات فناورانه ازجمله این مأموریت‌ها است.

وی در ادامه در خصوص مهم‌ترین فعالیت‌های صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر نیز تصریح کرد: صدور انواع ضمانت‌نامه شامل شرکت در مناقصه و مزایده، پیش‌پرداخت، حسن انجام کار و تعهدات و ... اعطای وام و تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در حوزه فناوری و دانش‌بنیان در قالب عقود مبادله‌ای (نمونه‌سازی، قبل از تولید صنعتی، تولید صنعتی، سرمایه در گردش، فروش اقساطی لیزینگ، استصناع و ...)، کارگزاری مالی نهادها و دستگاه‌های اجرایی کشور، سرمایه‌گذاری خطرپذیر، امکان ایجاد منابع مشترک طرفین و اهرمی کردن منابع به‌منظور ارائه تسهیلات از مهم‌ترین فعالیت‌های این صندوق است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر به چشم‌انداز پارک علم و فناوری در افق ۱۴۱۴ اشاره کرد و گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در افق ۱۴۱۴ خورشیدی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ویژه مادر دانشگاه‌های صنعتی کشور اعم از انتخاب نخست واحدهای فناوری زیست‌بوم ملی نوآور، فعال، پیشرو و مؤثر در تسهیل‌گری حل مسائل فناورانه و اولویت‌دار کشور و الگوی موفق تعامل و شبکه‌سازی در زنجیره ارزش نوآوری برای خلق ثروت و ارزش‌افزوده اقتصادی در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی سازمانی است، سرآمد که به‌عنوان کانون ناحیه نوآوری امیرکبیر تعریف می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
«شریفی زارچی» به دانشگاه شریف بر می‌گردد؟
توضیح وزیر ارتباطات درباره کندی امروز اینترنت
ظریف به دولت بازگشت +جزئیات
گزینه‌های جدید حماس برای تسلیم شدن نتانیاهو
بهمن نصیری به ایران بازگشت
ابوالفضل پورعرب در بیمارستان بستری شد
رهبر انقلاب: به دشمن امید نبندیم +فیلم
رهبر انقلاب:مسئله تولید را باید جدی گرفت +فیلم
خواسته رهبر انقلاب از وزیر بهداشت +فیلم
توجه خاص رهبر انقلاب به مسئله هوش مصنوعی +فیلم
اشاره رهبر انقلاب به بازداشت مالک تلگرام در فرانسه +فیلم
بیمارستان لولاگر پلمب شد
احتمال برگزاری بازی‌های خانگی استقلال و پرسپولیس در کشور ثالث
رهبر انقلاب: از این که به شما بگویند پوپولیست و عوام‌گرا اعتنا نکنید +فیلم
مشاور وزیر علوم منصوب شد
پارک علم و فناوری امیرکبیر تا سال۱۴۱۴ کانون نوآوری دانشگاه می‌شود
جهاددانشگاهی صنعتی شریف امریه سربازی جذب می‌کند
آخرین مهلت ثبت نام غیرحضوری پذیرفته شدگان دکتری پیام نور اعلام شد
وزیر علوم با شفیعی کدکنی دیدار کرد
برنامه‌ وزیر علوم برای انتصابات و تغییرات مدیران آموزش عالی
ماجرای فسخ ۴ بازیکن استقلال؛ محمدی با اسپانسر برمی‌گردد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top