تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/06/06 - 14:54
کد خبر: 514715

بهترین مناطق و جاهای دیدنی گرجستان

بهترین مناطق و جاهای دیدنی گرجستان

یکی از جاهای دیدنی گرجستان که به دلیل نقاط باستانی‌اش اهمیت دارد، سوانتی است. سوانتی یکی از مناطق باستانی گرجستان به شمار می‌رود که در سه استان شمالی این کشور امتداد یافته است.

 به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جاهای دیدنی گرجستان از آن دسته دیدنی‌هایی هستند که نظیرشان را کمتر جایی دیده‌اید. گرجستان با طبیعت بکر و زیبا و مکان‌های تاریخی و باستانی‌اش گردشگران و جهانگردان را به خود می‌خواند. اگر شما هم فکر سفری جذاب و لذت‌بخش را در سر می‌پرورانید، سفری که هم مقصدش رؤیایی باشد و هم هزینه‌ کمتری داشته باشد، پس حتماً به گرجستان و دیدنی‌هایش فکر کنید. با ما همراه باشید تا با مهم‌ترین جاهای دیدنی گرجستان که نباید از دستشان بدهید آشنا شوید.

سوانتی؛ از مناطق باستانی گرجستان

یکی از جاهای دیدنی گرجستان که به دلیل نقاط باستانی‌اش اهمیت دارد، سوانتی است. سوانتی یکی از مناطق باستانی گرجستان به شمار می‌رود که در سه استان شمالی این کشور امتداد یافته است. این منطقه، یکی از مراکز کوهنوردی گرجستان نیز به حساب می‌آید و کوهنوردان برای صعود به قله‌های مختلف رشته‌کوه قفقاز وارد این ناحیه می‌شوند. خانه‌های برجی سوانتی از جمله آثار باستانی معروف این ناحیه‌اند که در میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده‌اند.

محله متخی در شهر تفلیس گرجستان

تفلیس، پایتخت گرجستان، به بافت قدیمی و معماری سنتی خود شهرت دارد و محله متخی یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شهر به شمار می‌آید که حال‌وهوای کهن خود را به خوبی حفظ کرده است و در تور تفلیس، گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشد. این محله روی تپه‌ای مرتفع بنا شده و از این رو چشم‌انداز زیبایی از شهر و برخی از جاذبه‌های دیدنی شهر تفلیس ارائه می‌دهد. از بناهای مشهور این محله می‌توان به کلیسای متخی اشاره کرد.

خیابان پکینی؛ لذت خرید در جاهای دیدنی گرجستان

اگر در شهر تفلیس قصد خرید داشته باشید، باید یک راست به سراغ خیابان پکینی بروید. این خیابان جایی است که بزرگترین مراکز خرید تفلیس را در خود جای داده و البته کافه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌های متعددی را نیز می‌توانید در آن ببینید. در خیابان پکینی می‌توانید محصولاتی از قبیل پوشاک، کیف و کفش، اکسسوری و... را از برندهای میان‌رده گرفته تا برندهای معتبر بین‌المللی مانند پوما، ریباک، منگو و... تهیه کنید.

خیابان روستاولی؛ از خیابان های دیدنی گرجستان

یکی دیگر از خیابان‌های مهم شهر تفلیس که از جاهای دیدنی گرجستان به حساب می‌آید، روستاولی است. این خیابان در مرکز شهر واقع شده و به دلیل وجود ساختمان‌های دولتی، فرهنگی، مراکز تجاری و نیز برخی مکان‌های دیدنی مانند تئاتر اپرای ملی گرجستان، کلیسا و موزه، اهمیت زیادی دارد. ساختمان‌های این خیابان ۵/۱ کیلومتری، با معماری قرن نوزدهم و بیستم ساخته شده‌اند و این به جذابیت خیابان روستاولی می‌افزاید.

قلعه‌ ناریکالا؛ از معروفترین جاهای دیدنی گرجستان

قلعه ناریکالا یکی از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی تفلیس در گرجستان است. قدمت این قلعه تاریخی به سده چهارم میلادی می‌رسد و مدتی در اختیار پادشاهی ساسانی و سپس در دست مغولان بوده است. این قلعه تاریخی بر فراز تپه‌ای در بخش قدیمی تفلیس قرار دارد و وقتی بر فراز این قلعه بایستید، یک نمای کامل و ۳۶۰ درجه از شهر تفلیس خواهید دید.

قلعه رباتی؛ یادگار قرون وسطا در گرجستان

قلعه رباتی در شهر آخالتسیخه گرجستان، یک قلعه قرون وسطایی است که در قرن ۹ میلادی با نام قلعه لومیسا پایه‌گذاری شد. بنای امروزی قلعه، حاصل بازسازی‌هایی است که در سال ۲۰۱۱ انجام شد. این قلعه قدیمی که بیشتر بخش‌های آن از سنگ ساخته شده، روی یک تپه قرار دارد و چشم‌انداز اصلی شهر محسوب می‌شود. در میان دیوارهای این قلعه، مسجد، کلیسا، کنیسه، یک پارک کوچک، موزه تاریخ و هتل‌ها و فروشگاه‌های مختلفی به چشم می‌خورند.

قطار کابلی تفلیس؛ از جاذبه های گرجستان

قطار کابلی تفلیس که با نام فونیکولار نیز شناخته می‌شود، یکی از چهار قطار کابلی فعال دنیا محسوب می‌شود که حدود ۵۰۰ متر طول دارد و در سال ۱۹۰۵ تأسیس شده است. این قطار سه ایستگاه دارد؛ پایین‌ترین ایستگاه در خیابان چانکادزه، ایستگاه بعدی متاتسمیندا پانتئون و آخرین آن‌ها متاتسمیندا در بالای کوه است. ظرفیت قطار کابلی تفلیس ۴۰ نفر است و تمام سفر از پایین‌ترین تا بالاترین ایستگاه، کمتر از ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

بازار درای بریج تفلیس گرجستان؛ مخصوص آنتیک‌دوستان

یکی از جاهای دیدنی گرجستان در تفلیس را می‌توان بازار درای بریج دانست که محل گردهمایی دست‌فروش‌های تفلیس است. انواع محصولات از قبیل کالاهای آنتیک، به‌ویژه کالای روسی، زیورآلات، اشیاء تزیینی و سوغات را می‌توانید با قیمت مناسب در این بازار پیدا کنید. بازار درای بریج هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر فعالیت می‌کند و در آخر هفته‌ها شاهد حضور پررنگ گردشگران و سلیقه های مختلف گردشگری در گرجستان در این منطقه خواهید بود.

بازار میدان تفلیس؛ از پرانرژی ترین جاهای دیدنی گرجستان

بازار میدان تفلیس یکی از قدیمی‌ترین بازارهای تفلیس است که پس از مدتی رکود، اخیراً بازگشایی شده و یکی از مناطق توریستی و تاریخی شهر است. غرفه‌های متعدد این بازار به فروش محصولات مختلفی همچون زیورآلات، کتاب، نقاشی و سایر آثار هنری، اشیای قدیمی، ماگ و مگنت، جوراب‌ و لباس سنتی و انواع و اقسام سوغات خوراکی اختصاص یافته‌اند.

مجسمه مادر گرجستان در تفلیس زیبا

کارتلیس ددا یا تندیس مادر گرجستان، یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی گرجستان تفلیس است که نماد این شهر محسوب می‌شود. این تندیس آلومینیومی با ۲۰ متر ارتفاع، به شکل بانویی گرجی که لباس محلی به تن و شمشیر (به نشانه شجاعت) و جام شراب (به نشانه مهمان‌نوازی و دوستی) در دست دارد، در سال ۱۹۵۸ بر روی تپه‌های سولولاکی بنا شده و تقریباً از تمام نقاط شهر دیده می‌شود.

پل صلح تفلیس؛ دوستی مدرنیته و سنت در گرجستان

پل صلح با هدف برقراری پیوند بین بخش قدیمی و مدرن شهر تفلیس، در سال ۲۰۱۰ بر فراز رود کورا در مرکز شهر تفلیس ساخته شد و محل عبور عابران پیاده است. جذابیت این پل در معماری و طراحی آن است که به شکل یک منحنی سینوسی طراحی شده و در آن، ۱۰ هزار لامپ LED به کار رفته است. هر روز در حوالی غروب آفتاب، به مدت ۹۰ دقیقه این لامپ‌ها روشن می‌شوند و صحنه‌ای‌ دیدنی را رقم می‌زنند.

کوه قازبگی؛ صعود به اورست کوچک در گرجستان

کوه قازبگی با ارتفاع ۵ هزار متر، یکی از کوه‌های مهم رشته‌کوه قفقاز به شمار می‌رود که در شمال شرق گرجستان در نزدیکی مرز روسیه واقع شده است. سختی صعود به قله این کوه با درجه سختی صعود به رشته‌کوه هیمالیا برابری می‌کند و آن را اورست کوچک‌ می‌دانند. اگرچه صعود به این قله فقط برای کوهنوردان حرفه‌ای ممکن است، اما دامنه‌های آن بسیار جذاب و سرسبز است و یک مکان عالی برای تفریح در طبیعت محسوب می‌شود.

غار پرومتئوس؛ وسیع ترین غار گرجستان

غار پرومتئوس که به نام غار کومیتساوی نیز شناخته می‌شود، بزرگترین غار گرجستان به شمار می‌رود. این غار در شهر تسقالتوبو قرار دارد و یک غار کارستی است که ۱۱ کیلومتر طول دارد و ۱۸۰۰ متر آن در دسترس بازدیدکنندگان است. این غار ۲۲ تالار اصلی دارد که ۶ تالار آن برای بازدید عموم اختصاص پیدا کرده و بازدیدکنندگان را به عمق ۸۰ متری زیر زمین می‌برد.

موزه ملی گرجستان؛ مخصوص علاقه‌مندان به تاریخ

موزه ملی گرجستان در سال ۱۸۵۲ در تفلیس ساخته شد و در حال حاضر به‌صورت مجموعه‌ای از چند موزه مانند موزه هنرهای زیبا، گالری ملی، موزه تاریخ تفلیس و… به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در این موزه با اسکلت‌های دو میلیون ساله باستانی، تاریخ گرجستان، جنگ جهانی در گرجستان، دوران سلطه شوروی بر گرجستان و گنجینه‌ای از جواهرات کم‌یاب و قیمتی با قدمت چند هزارساله آشنا خواهید شد.

بلوار باتومی؛ از خیابان های دیدنی گرجستان

یکی از نقاط دیدنی باتومی در گرجستان بلوار باتومی است که به موازات خط ساحلی باتومی امتداد یافته و برای پیاده‌روی بسیار مناسب است. در کناره‌های این بلوار، علاوه‌بر وجود فضای سبز و درختان سرسبز مناطق نیمه گرمسیری، کافه‌ها، رستوران‌ها و نیمکت‌هایی قرار دارد که می‌توانید برای استراحت، گپ‌وگفت و لذت بردن از زندگی شبانه پرهیجانِ باتومی، از آنها استفاده کنید.

چاپخانه زیرزمینی استالین در تفلیس گرجستان

چاپخانه زیرزمینی جوزف استالین زیر یک ساختمان مسکونی در شهر قدیمی تفلیس قرار دارد و تنها راه ورود به آن از طریق دیواری است که ۱۷ متر در زیر زمین واقع شده است. یک تونل دیگر نیز برای خروج در مواقع اضطراری در این چاپخانه تعبیه کرده‌اند. استالین در زمان اقامتش در تفلیس، یک چاپخانه زیرزمینی و مخفی راه‌اندازی کرده بود و با چاپ آثار مرتبط با تبلیغات انقلابی، نقش مهمی در انقلاب سال ۱۹۱۷روسیه داشت.

متسختا؛ از کهن ترین شهرهای گرجستان

 

شهر تاریخی متسختا یکی از قدیمی‌ترین شهرهای گرجستان است که زمان احداث آن به نیمه دوم هزاره اول قبل از میلاد بازمی‌گردد. متسختا از قرن ۳ قبل از میلاد تا قرن ۵ میلادی، پایتخت پادشاهی گرجستان شرقی بود و از اولین شهرهایی بود که مسیحیت را به‌عنوان دین رسمی پذیرفت. از این رو حتی بعد از انتقال پایتخت به تفلیس، با دربرداشتن مهم‌ترین کلیساهای ارتدکس گرجی، به عنوان مرکز دینی گرجستان شناخته شد.

مجسمه علی و نینو؛ یادبود عشقی نافرجام در گرجستان

مجسمه علی و نینو نماد شهر باتومی محسوب می‌شود و براساس داستان عشق نافرجام یک جوان مسلمان به دختری مسیحی از گرجستان ساخته شده است. نکته جالب درباره این مجسمه این است که این دو مجسمه در فواصل زمانی مشخص به سمت یکدیگر حرکت می‌کنند، به یکدیگر می‌رسند، در هم می‌آمیزند و به شکل پیکری واحد در می‌آیند و سپس دوباره از یکدیگر جدا می‌شوند.

دریاچه نوریگلی؛ از دریاچه های زیبای گرجستان

دریاچه نوریگلی، یکی از دریاچه‌های گرجستان در بندر باتومی است که ۸ متر عمق و ۱۰۵ متر طول دارد و به‌وسیله کانالی به دریای سیاه متصل می‌شود. دریاچه نوریگلی، زیستگاه انواع ماهی‌های گوناگون است و ماهیگیری در آن رونق دارد. به‌علاوه تفریحاتی از جمله قایق‌رانی، پارک کودک، باغ وحشی کوچک و دوچرخه‌سواری در اینجا برای مسافران و گردشگران تعبیه شده است.

دریاچه لیسی گرجستان؛ مخصوص آبتنی و شنا

دریاچه لیسی، دریاچه کوچکی در نزدیکی تفلیس است که در دره رودخانه کورا قرار دارد. این دریاچه کوچک با عمق حدود ۴ متر، محلی مناسب برای شنا کردن محسوب می‌شود و اطرافش نیز درخت‌های فراوان کاشته شده و محیطی سرسبز را به ارمغان آورده است. در مجاورت این دریاچه می‌توانید آفتاب گرفتن، دوچرخه‌سواری و ماهی‌گیری را تجربه کنید.

دره اوکاتسه؛ از شگفت انگیزترین دره های گرجستان

دره اوکاتسه، یکی از زیباترین دره‌های گرجستان در منطقه ایمرتی است که در عمق آن، رودخانه اوکاتسه جریان دارد. عمق این دره از ۲۰ متر تا ۱۰۰ متر متفاوت است و چندین آبشار نیز در آن به چشم می‌خورد که آبشار ۷۰ متری کینچخا از آبشارهای مشهور این دره است. یکی از جاذبه‌های این منطقه، مسیری سنگی است به طول ۶ کیلومتر که از روستای گوردی تا ورودی دره ادامه دارد.

بهترین جاذبه‌ های گرجستان در تورهای الفبای سفر

گرجستان کشوری است باستانی که با اقدامات گسترده در راستای توسعه صنعت گردشگری، توانسته توجه گردشگران را به خود جلب کند. فهرست جاهای دیدنی گرجستان، بسیار طولانی‌تر از چیزهایی است که ما به آنها اشاره کردیم؛ بسیاری از خیابان‌ها و میدان‌های تفلیس یا برج‌ها و سواحل باتومی و شهرهای تاریخی این کشور در تور گرجستان الفبای سفر در انتظار شما هستند تا دیدنی های جدید و تجربه‌های منحصربه‌فردی را برایتان به ارمغان بیاورند. الفبای سفر یکی از حرفه‌ای‌ترین آژانس‌های مسافرتی در زمینه اجرای تور خارجی است. برای مشاهده همه تورها به وب‌سایت الفبای سفر (www.alefbatour.com) سر بزنید یا با شماره تلفن 0214935 تماس بگیرید. 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نتایج کارشناسی ارشد اعلام شد
مواجهه چهارگانه رهبری در دیدارهای خصوصی با رئیس جمهور
عکس/ آوارگی مردم غزه
خواسته جدید نتانیاهو که مذاکرات را به بن بست کشاند
هم‌اکنون تمام ظرفیت شبکه اینترنت فعال است
آغاز تغییر روسای دانشگاه‌ها
رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی تغییر کرد
"هوش مصنوعی" شاهراه آینده جهانی و نقشه راه ایران
تبریک پزشکیان برای کسب مدال طلای المپیاد نجوم
تمدید مهلت شرکت در جشنواره خوارزمی تا ۳۱ شهریور
پاسخ ظریف امام خامنه‌ای به شبهه چینش کابینه پزشکیان از بیرون
دانشجویان سرآمد دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند
دلیل درج عنوان «معاف از رزم» در کارت پایان خدمت چیست؟
عکس جدید شیرینِ سریال «نون خ» پربازدید شد
اتریش سفیر ایران را احضار کرد
ثبت چهارمین روز سبز برای بورس
شکایت جواد نکونام از مدیرعامل فولاد خوزستان
بهترین مناطق و جاهای دیدنی گرجستان
عوامل کلیدی در تعیین قیمت قیر: راهنمای جامع برای خریداران
دریافت مسترکارت و ویزاکارت برای ایرانیان: یک راهنمای جامع
«شریفی زارچی» به دانشگاه شریف بر می‌گردد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top