تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/06/07 - 09:22
کد خبر: 514752

ترامپ به طرح اتهامات جدید علیه خود اعتراض کرد

ترامپ به طرح اتهامات جدید علیه خود اعتراض کرد

دونالد ترامپ گفت معاون رئیس‌جمهور آمریکا باید فورا خواستار رد کیفرخواست جدید علیه او شود، با این استدلال که پرونده باید بر اساس مصونیت ریاست جمهوری کنار گذاشته شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات که با اتهامات کیفری متعددی روبروست و کیفرخواست جدیدی هم دارد، سه‌شنبه در پلتفرم «تروث سوشال» نوشت: «این حماقت اکنون متوجه "رفیق" کامالا هریس است که فعالانه این کیفرخواست را دنبال می‌کند، آن هم به جای اینکه فورا خواستار کنار گذاشتن آن شود؛ همانطور که انتظار می‌رود انجام شود.»

کیفرخواست ۳۶ صفحه‌ای جدیدی که سه‌شنبه توسط «جک اسمیت» بازپرس ویژه شورای تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا تهیه شد، تلاشی برای تنظیم مجدد پرونده پس از تصمیم مصونیت دیوان عالی است. هیئت منصفه فدرال در واشنگتن دی‌سی، دوباره دونالد ترامپ را به چهار اتهام جنایت مرتبط با تلاش او برای براندازی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ متهم کرد.

ترامپ در ادامه گفت جک اسمیت که از حکم صریح دیوان عالی آمریکا در مورد مصونیت رئیس‌جمهور آگاه بود، با بازنویسی مجدد همان پرونده سعی در دور زدن این تصمیم داشت.

دونالد ترامپ افزود: «مردم کشور ما خواهند دید که با همه این پرونده‌های فاسد علیه من چه اتفاقی می‌افتد و با دادن یک پیروزی قاطع در پنجم نوامبر برای رئیس جمهور ایالات متحده، آنها را رد خواهند کرد. طرح اتهامات تازه، مداخله وزارت دادگستری در انتخابات است.»

اوایل سه‌شنبه، هیئت منصفه بزرگ ایالات متحده با یک کیفرخواست چهار موردی جدید که توسط بازرس ویژه جک اسمیت علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به اتهام تلاش برای براندازی نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ ارائه شده بود، وارد عمل شد. طراحی مجدد کیفرخواست توسط اسمیت پس از آن صورت گرفت که دیوان عالی ایالات متحده در ماه ژوئیه حکم داد که ترامپ بر اساس اعمال رسمی که به عنوان بخشی از نقش او به‌عنوان رئیس‌جمهور انجام شده است، از پیگرد قانونی مصون است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برای اولین بار؛ یک زن سخنگوی دولت شد + جزئیات
اولین مقصد سفر خارجی پزشکیان مشخص شد
خریداران ارز اربعین بخوانند
مردی برای تمام دوران‌ها
بدعت جدید/ بازنگری آیین نامه پذیرش قهرمانان ورزشی در دانشگاه‌ها
بررسی تأثیر داروینیسم بر هیتلر و ارتش نازی در یک‌کتاب
ورود «آهوی لنگ» به کتابفروشی‌ها
حضرتی رئیس شورای اطلاع‌رسانی و فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت شدند
مزایای هویت بصری سازمانی
قیمت مبلشویی در منزل کرج ۱۴۰۳
پرونده بیرانوند؟ یک پرونده دیگر هم طولانی شده است!
پرسپولیس و پاختاکور در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود
خبر مهم درباره افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان
یک انتصاب در دفتر رئیس‌جمهور
چرا سفر مقام قطری مهم است؟
نظامیان اسرائیلی تشنه خون مردم غزه هستند
بارش‌ها در کشور از دوره بلندمدت پیشی گرفت
دلیل عدم سرویس‌دهی خط یک متروی تهران
بازیکن استقلال پای میز مذاکره با آلومینیوم نشست
جزئیات ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون ارشد اعلام شد
تکریم و معارفه وزرای سابق و فعلی وزارت علوم فردا برگزار می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top