تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/06/07 - 09:36
کد خبر: 514762

خیز اصلاح طلبان برای کسب ۱۲ کرسی مهم دیگر دولت

خیز اصلاح طلبان برای کسب ۱۲ کرسی مهم دیگر دولت

لایه‌های تصمیم ساز جریان اصلاحات تاکید کرده بودند که همه دولت وزار نیستند و باید در خصوص کسب پست های معاونت ها و سازمان ها و مدیریت میانی تلاش های خود را سامان داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بررسی برخی اظهارات و مطالب مطرح شده از سوی برخی چهره ها و رسانه های جریان اصلاح طلب بیانگر آن است که آنان ضرورت فشار برای بدست گیری ۱۲ پست کلیدی دیگر در دولت چهاردهم را آغار و تاکید دارند که باید در این رابطه کاستی هایی که آنان در انتخاب وزرا می خوانند با بدست گیری این پست ها به نفع این جریان جبران شود.

در این رابطه روزنامه آرمان ملی در مطلبی نوشت: مسعود پزشکیان نهمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و رئیس چهاردهمین هیئت دولت پس از انقلاب، در هفته‌های گذشته با انتصاب برخی از کلیدی‌ترین معاونانش، گام‌هایی اساسی برای تکمیل بخش انتصابی کابینه برداشت و در این روند تکلیف معاون اول و معاونان پارلمانی، حقوقی، علمی و امور زنان و خانواده را مشخص و همچنین با انتصاب رؤسای سازمان‌های برنامه و بودجه، محیط‌ زیست، انرژی اتمی و بنیاد شهید، بخش دیگری از احکام باقی‌مانده را صادر کرد.

به نوشته این روزنامه اصلاح طلب، با این‌حال همچنان وضعیت انتصاب سخنگوی دولت، ریاست دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهوری، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شورای رقابت، صندوق توسعه ملی، و سازمان‌های استاندارد، اسناد و کتابخانه ملی و اداری و استخدامی مشخص نشده است. وضعیت ریاست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری و البته معاونت راهبردی (در صورت باقی‌ماندن این سمت) نیز پس از استعفای محمدجواد ظریف از این سمت‌ها، نامشخص باقی مانده است.

انتصاب معاون اقتصادی، مشاور امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر که هم‌اکنون اسکندر مؤمنی وزیر کشور، مسئولیت آن را بر عهده دارد نیز از دیگر مواردی است که نیازمند تعیین تکلیف رئیس‌جمهوری برای نهایی‌شدن روند تکمیل کابینه دولت چهاردهم است.

گفتنی است پس از آنکه انتقادات اصلاح طلبان به ترکیب کابینه افزایش یافت، لایه‌های تصمیم ساز جریان اصلاحات تاکید کرده بودند که همه دولت وزار نیستند و باید در خصوص کسب پست های معاونت ها و سازمان ها و مدیریت میانی تلاش های خود را سامان داد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تصویر از حضور رسمی ظریف در جلسه هیات دولت پس از بازگشتش
گزارش مرکز پژوهش‌ها درباره شاخص‌های کلان بخش آب
فراخوان واریز وجه برای متقاضیان پژو پارس
خواجه‌نژاد رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور شد
شروع دوره پذیرفته شدگان آزمون دستیاری پزشکی از اول مهر
«صحرایی» معاون بنیاد مستضعفان شد
پرسپولیس اورونوف را به زیر ۲۵ کشاند
شیوه اجرای کالابرگ در دولت جدید تغییر می‌کند؟
نتایج نهایی پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد
آغاز جذب مدرس حق التدریس در دانشگاه علمی کاربردی از ۱۷ شهریور
امیر آشتیانی جانشین ستادکل نیروهای مسلح شد
تماس تلفنی وزیر خارجه ژاپن با عراقچی
ژنرال صهیونیست: ارتش ما تکه‌تکه شده
دیدار استقلال و پرسپولیس در هفته چهارم لغو می‌شود
امضای تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه میان تهران و مسکو
هراس جدید صهیونیست‌ها از ایران
تصویری از پسر مقام بلندپایه اسرائیلی که در غزه به هلاکت رسید
«اسکندر مؤمنی» جانشین فرماندهی کل نیروهای مسلح در نیروی انتظامی شد
خبر خوش برای مشمولان اعزامی‌ مهرماه
سنگینی سایه تهدید ایران بر سر اسرائیل
پیکر زهره حمیدی به خاک سپرده شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top