تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/06/07 - 12:34
کد خبر: 514800

هراس جدید صهیونیست‌ها از ایران

هراس جدید صهیونیست‌ها از ایران

رسانه‌های صهیونیستی با ابراز نگرانی از دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران و روابطِ گسترده و باز کشورمان با کشورهای منطقه و جهان، اعلام کردند که ایران یک تهدید چندبعدی برای اسرائیل بوده و آن را منزوی می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بعد از تشکیل دولت جدید ایران به ریاست دکتر «مسعود پزشکیان»، رسانه‌های عبری درباره تقویت نقش ایران در منطقه و عرصه بین‌المللی ابراز نگرانی و اعلام کردند که ایران تهدیدی چند بعدی برای اسرائیل است.

روزنامه عبری جروزالم پست، در این زمینه اعلام کرد که با روی کار آمدن «عباس عراقچی» به عنوان وزیر خارجه جدید ایران این کشور در سطح دیپلماتیک نیز تهدیدی جدی علیه اسرائیل در منطقه به وجود می‌آورد و ایران یک تهدید چند بعدی برای اسرائیل است.

این رسانه صهیونیستی افزود: عباس عراقچی به عنوان وزیر خارجه جدید ایران، به سرعت برای تقویت نقش این کشور در منطقه اقدام کرد؛ آن هم در زمانی که ایران همچنان با قدرت نظامی خود، اسرائیل را تهدید می‌کند.

رسانه مذکور عبری افزود که این اقدام عراقچی بیانگر حمله و تهدید چند جانبه ایران در سطوح مختلف علیه اسرائیل است و عراقچی تجربیات فراوانی دارد و فضای دیپلماتیک برای او جدید نیست.

جروز الم پست افزود: همزمان با آن مسعود پزشکیان، به عنوان رئیس جمهور ایران به همراه سایر نمایندگان این کشور برای تقویت روابط با کشورهای بزرگ تلاش می‌کنند و در حال رایزنی و تبادل نظر درباره منطقه و وضعیت غزه و محکوم کردن اسرائیل، با کشورهای مختلف هستند.

رسانه‌های عبری همچنین درباره روابط دیپلماتیک باز ایران با کشورهای منطقه و نیز کشورهای جهان به شدت ابراز نگرانی می‌کنند.

طی روزهای گذشته وزرای خارجه کشورهای مختلف منطقه و جهان در تماس‌های تلفنی با سید عباس عراقچی، انتخاب او به منصب وزیر خارجه ایران را تبریک و بر تقویت روابط دوجانبه در سطوح مختلف تاکید کردند.

در همین راستا روز دوشنبه شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه قطر به منظور دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرد و با آقای عراقچی و دکتر پزشکیان دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر خارجه قطر در تهران تاکید کرد که دوحه شریک مهمی برای ایران است.

علاوه بر آن وزرای خارجه کشورهای مختلف عربی از جمله «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان، «عبدالله بو حبیب» وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه و سایر وزرای خارجه کشورهای عربی و همچنین بسیاری از کشورهای جهان، در تماسی تلفنی با سید عباس عراقچی، انتصاب او به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی ایران را تبریک گفتند.

روزنامه صهیونیستی جروز الم پست درباره روابط ایران با کشورهای منطقه و تقویت این روابط، ابراز نگرانی و اعلام کرد که هدف ایران ایجاد یک حلقه آتش در اطراف اسرائیل و انزوای دیپلماتیک آن است. دیدارهای دیپلماتیکی که این هفته ایران داشت، بخشی از این دستور کار گسترده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پزشکیان و رهبر ملی ترکمنستان دیدار و یادداشت تفاهم امضا کردند
ابوالفضل جلالی به فهرست استقلال بازگشت
بورس سبز ماند/ افزایش ۸ هزار و ۲۴۶ واحدی شاخص کل
اعلام زمان برگزاری قرعه‌کشی طرح فروش ایران‌خودرو
توصیه‌های اخلاقی روز گذشته رهبر انقلاب به اعضای هیئت دولت چهاردهم +فیلم
اهتمام ویژه رئیس جمهور بر رفع مشکلات و مطالبات پرستاری
شاخص بورس ۸ هزار واحد رشد کرد
رشد نرخ دلار و یورو در معاملات مرکز مبادله
ایران و ترکمنستان ۴ سند همکاری مشترک امضا کردند
آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون دستیاری از ۱۸ شهریور
سخنگوی دولت؛ فاطمه مهاجرانی کیست؟
پایان زودهنگام سرمربی پرسپولیسی
انتقال ۵ زندانی ایرانی از ارمنستان به کشور
قالیباف کسب مقام نخست المپیاد دانش‌آموزی نجوم توسط نوجوانان ایرانی را تبریک گفت
سرپرست حوزه ریاست معاونت علمی منصوب شد
رهبر ملی ترکمنستان با پزشکیان دیدار کرد
سپاهان از پرسپولیس شکایت کرد!
اسرائیل مانع واکسیناسیون فلج اطفال در غزه
دستگیری عامل تیراندازی در دولت‌آباد
انتصاب سرپرست حوزه ریاست معاونت علمی ریاست‌جمهوری
تراموا جایگزین بی.آر.تی در تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top