تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/06/07 - 12:38
کد خبر: 514803

ژنرال صهیونیست: ارتش ما تکه‌تکه شده

ژنرال صهیونیست: ارتش ما تکه‌تکه شده

ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی با تایید تکه‌تکه شدن این ارتش در جریان جنگ غزه، هشدار داد که شکست مذاکرات آتش‌بس اسرائیل را به درون پرتگاه می‌اندازد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ژنرال بازنشسته اسرائیلی اسحاق بریک روز سه‌شنبه در یادداشتی که در روزنامه معاریو منتشر شد، اذعان کرد که ارتش اشغالگر در نوار غزه شکست خورده و به «تکه‌های متلاشی شده» تبدیل شده است.

وی در یادداشتی تحت عنوان «رئیس ستاد [هرتزی هالوی] ارتش اسرائیل را تکه تکه کرد» نوشت که این ارتش در تحقق هدف تعیین شده توسط رده سیاسی مبنی بر نابودی حماس شکست خورد و به دلیل رفتار نامناسب و عدم انضباط عملیاتی، تعداد زیادی از نظامیان اسرائیلی در جریان درگیری در نوار غزه کشته و زخمی شدند.

این ژنرال صهیونیست تاکید کرد که اگر اسرائیل توافق توقف جنگ و مبادله اسرا با حماس را امضا نکند، ممکن است وضعیت بدتر شود و «ما در ته پرتگاه قرار بگیریم».وی افزود مذاکرات آتش‌بس به دلیل اصرار نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو بر ادامه جنگ در غزه و کنترل محورهای نتساریم و فیلادلفیا در مرکز و جنوب نوار غزه به مرحله حساسی رسید، در حالی که حماس همچنان بر پایان جنگ و عقب‌نشینی کامل ارتش اسرائیل تاکید دارد.

فروپاشی اسرائیل

مسؤول سابق رسیدگی به شکایات نظامیان اسرائیلی در ارتش، با طعنه نوشت که مسؤولیت این وضعیت بر گردن «سه سوارکار: نتانیاهو، (وزیر ارتش) یوآو گالانت، و هالوی است که راه را گم کردند و نتوانستند ما را به ساحل امن برسانند».وی ادامه داد که آنها همچنین مسؤول کشته شدن بیش از هزار نفر، ربوده شدن صدها نفر ، آواره کردن بیش از صد هزار نفر از خانه‌های خود در شمال و جنوب [اراضی اشغالی] و وارد شدن به جنگی فرسایشی با حماس و حزب الله هستند.

این مقام سابق ارتش اشغالگر افزود که این سه نفر همچنین در فروپاشی اسرائیل در بخش‌های اقتصاد و روابط بین‌الملل و افزایش نفرت در میان اقشار مردم که ممکن است منطقه خاورمیانه را شعله ور کند و منجر به آغاز جنگی چند جبهه‌ای در منطقه شود، مسؤولند.بریک گفت که با سربازان و فرماندهانی که در نوار غزه می‌جنگند صحبت کرده است.

آنها به او گفته‌اند که «به ندرت رو در رو با حماس می جنگند و این جنبش در حال جنگ چریکی است و اعضای آن از تونل‌ها بیرون می آیند، موشک‌های ضد زرهی به سمت تانک‌ها و نفربرهای زرهی ما شلیک می‌کنند و تله‌ها و مواد منفجره در خانه‌ها کار می‌گذارند و بار دیگر در تونل‌ها پنهان می‌شوند. در ادامه این یادداشت آمده است که این نظامیان تایید کرده‌اند که اظهارات دانیل هگاری سخنگوی ارتش اسرائیل و آنچه که خبرنگاران نظامی در رسانه‌ها از جنگ سخت و رو در رو با حماس می‌گویند، صحت ندارد.

روایت‌های سراسر دروغ ارتش اشغالگر

بریک افزود که «اخیراً اظهارات هولناکی از مدیر کل یک بیمارستان بزرگ (بدون اشاره به نام بیمارستان) درباره کشته‌ها و زخمی‌های اسرائیلی در جنگ کنونی دریافت کرده‌ام».

وی با تکیه به اظهارات این رئیس بیمارستان و بررسی‌های جامعی که انجام داده نوشت که بیش از ۹۰ درصد کشته‌ها و زخمی‌های ما در ارتش، در حین تفتیش منازل مورد اصابت مواد منفجره و تله‌های انفجاری قرار گرفته اند، یا با موشک‌های ضد تانک و یا تیرانداری به سوی نیروهای ما آسیب دیده‌اند و تنها کمتر از ۱۰ درصد در نتیجه نبرد رو در رو با دشمن کشته شده‌اند.

طی ۳۲۷ روز جنگ غزه، روزی نیست که کتائب القسام شاخه نظامی حماس و سایر شاخه‌های نظامی مقاومت فلسطین از کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان اسرائیلی خبر منتشر نکنند. اما ارتش اشغالگر با تکیه بر سیاست سانسور اخبار مربوط به تلفات جنگ، مدعی آن است که وضعیت مطلوبی در این جنگ دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
انتقال ۵ زندانی ایرانی از ارمنستان به کشور
قالیباف کسب مقام نخست المپیاد دانش‌آموزی نجوم توسط نوجوانان ایرانی را تبریک گفت
سرپرست حوزه ریاست معاونت علمی منصوب شد
رهبر ملی ترکمنستان با پزشکیان دیدار کرد
سپاهان از پرسپولیس شکایت کرد!
اسرائیل مانع واکسیناسیون فلج اطفال در غزه
دستگیری عامل تیراندازی در دولت‌آباد
انتصاب سرپرست حوزه ریاست معاونت علمی ریاست‌جمهوری
تراموا جایگزین بی.آر.تی در تهران
جزییات نوسازی بافت فرسوده در منطقه ۱۴ اعلام شد
اروپا و ژاپن در آرزوی اسپیلت ایرانی
حجت‌الاسلام اژه‌ای: ما فقط واعظ نیستیم که نصیحت کنیم
قرارداد «شریفی زارچی» تمدید نشده است
مصوبه پرداخت حق عضویت ایران در مجامع بین‌المللی ابلاغ شد
قدردانی ستاد مرکزی اربعین از دولت و ملت عراق
تصمیم نهایی در خصوص محرومیت مهرداد محمدی
مشخص شدن تکلیف نمایندگانی که هنوز عضو کمیسیون تخصصی نشده‌اند
پزشکیان: دولت‌مردان رهنمودهای رهبری را به‌طور جدی مورد توجه قرار دهند
پزشکیان: از اعضای دولت خواستم به دنبال مچ‌گیری نباشند
اولین تصویر از حضور رسمی ظریف در جلسه هیات دولت پس از بازگشتش
گزارش مرکز پژوهش‌ها درباره شاخص‌های کلان بخش آب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top