تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/06/07 - 13:36
کد خبر: 514816

پزشکیان: از اعضای دولت خواستم به دنبال مچ‌گیری نباشند

پزشکیان: از اعضای دولت خواستم به دنبال مچ‌گیری نباشند

رئیس‌جمهور یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی را حاکمیت مفاهیم ارزشمند انقلابی نظیر عدالت، انصاف، برادری و وفای به عهد برشمرد و گفت: موکدا از اعضای دولت خواستم که اگر به قصوری برخوردند، از آن عبور کرده و اگر هم تقصیری مشاهده کردند، دنبال مچ‌گیری نباشند و همان زمان به مقصر تذکر دهند تا مسیر خود را اصلاح کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مسعود پزشکیان پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نشست مشترک اعضای هیئت دولت و اعضای شورای‌عالی قضایی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای دولت به خصوص شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی، از نظرات و دیدگاه‌های مطرح شده در این جلسه، به ویژه سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای قدردانی و دغدغه‌های مطرح شده را مسئله و دغدغه مشترک همه کارگزاران نظام دانست که باید با همدلی و همکاری آنها را دنبال و مرتفع کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه وفاق ملی برای بنده یک شعار نیست چرا که اساسا اهل شعار دادن نیستم، افزود: بنده قلبا به وفاق و همدلی باور و یقین دارم که بدون همدلی، هم‌افزایی و همکاری صمیمانه نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.

پزشکیان با اشاره به واقعه تاریخی فتح مکه و توصیه رسول گرامی اسلام (ص) مبنی بر اینکه امروز همه مسلمین و نه لزوما مومنین با هم برادر هستند، اظهار داشت: وقتی رسول خدا اعلام می‌کند کسانی که تا ساعتی قبل دشمن بودند، حالا که اظهار مسلمانی می‌کنند، برادر ما هستند، آیا دیگر برای ما که حقیقتا با هم برادر هستیم، محل و موضوعی برای اختلاف باقی می‌ماند؟!

رئیس جمهور یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی را حاکمیت مفاهیم ارزشمند انقلابی نظیر عدالت، انصاف، برادری و وفای به عهد برشمرد و با اشاره به اینکه موکدا از اعضای دولت خواسته که اگر به قصوری برخوردند، از آن عبور کرده و اگر هم تقصیری مشاهده کردند، دنبال مچ‌گیری نباشند و همان زمان به مقصر تذکر دهند تا مسیر خود را اصلاح کند، گفت: اگر ما از قصور و تقصیری که قابل گذشت است، نگذریم، خود را در برابر خدا قرار داده‌ایم.

پزشکیان اضافه کرد: رسول خدا (ص) تاکید کرده که تقویت برادری از نماز و روزه هم مهم‌تر است، پس بیایید با تکیه بر برادری و با وفاق و همدلی و هم‌افزایی برای تامین مطالبات و خواسته‌های مردم تلاش کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اصول متعالی دین مبین اسلام از جمله اینکه هرگز نباید از مجازات افراد خطاکار خوشحال شد و فقط حکم الهی را در مورد آنان جاری کرد و نه بیشتر، خاطرنشان کرد: این بالاترین و والاترین سطح رعایت حقوق بشر است که اگر به طور دقیق به آن عمل کنیم، جامعه متحول خواهد شد؛ اگر به این اصول عمل و صادقانه و خالصانه برای مردم کار کنیم و به آنها عشق بورزیم، آنها نیز ما را باور کرده و یاری‌مان خواهند کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پزشکیان و رهبر ملی ترکمنستان دیدار و یادداشت تفاهم امضا کردند
ابوالفضل جلالی به فهرست استقلال بازگشت
بورس سبز ماند/ افزایش ۸ هزار و ۲۴۶ واحدی شاخص کل
اعلام زمان برگزاری قرعه‌کشی طرح فروش ایران‌خودرو
توصیه‌های اخلاقی روز گذشته رهبر انقلاب به اعضای هیئت دولت چهاردهم +فیلم
اهتمام ویژه رئیس جمهور بر رفع مشکلات و مطالبات پرستاری
شاخص بورس ۸ هزار واحد رشد کرد
رشد نرخ دلار و یورو در معاملات مرکز مبادله
ایران و ترکمنستان ۴ سند همکاری مشترک امضا کردند
آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون دستیاری از ۱۸ شهریور
سخنگوی دولت؛ فاطمه مهاجرانی کیست؟
پایان زودهنگام سرمربی پرسپولیسی
انتقال ۵ زندانی ایرانی از ارمنستان به کشور
قالیباف کسب مقام نخست المپیاد دانش‌آموزی نجوم توسط نوجوانان ایرانی را تبریک گفت
سرپرست حوزه ریاست معاونت علمی منصوب شد
رهبر ملی ترکمنستان با پزشکیان دیدار کرد
سپاهان از پرسپولیس شکایت کرد!
اسرائیل مانع واکسیناسیون فلج اطفال در غزه
دستگیری عامل تیراندازی در دولت‌آباد
انتصاب سرپرست حوزه ریاست معاونت علمی ریاست‌جمهوری
تراموا جایگزین بی.آر.تی در تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top