تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/06/07 - 14:14
کد خبر: 514826

تراموا جایگزین بی.آر.تی در تهران

تراموا جایگزین بی.آر.تی در تهران

معاون شهردار تهران با بیان اینکه اولین تراموای چرخ لاستیکی پایان شهریور وارد تهران می‌شود، می‌گوید که تراموا جایگزین بی.آر.تی در خط تهران پارس_آزادی می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ : «تراموا در تهران با چرخ لاستیکی و بدون ریل ساخته می‌شود و باید شهرداری حتماً از شورا مجوز دریافت کند»، این را رئیس شورای شهر تهران مهدی چمران می‌گوید.در عین حال رئیس سازمان حمل‌ونقل ترافیک شهر تهران شهریار افندی‌زاده با بیان اینکه مطالعه تراموا به صورت چرخ لاستیکی و فلزی در حال انجام است، امروز 7 شهریور 1403 به فارس می‌گوید که «مطالعات تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.»

سال گذشته شورای عالی ترافیک مجوز احداث 2 خط تراموا از میدان آزادی تا پایانه شرق و از جنت آباد تا لویزان را داد. امروز معاون شهردار تهران محسن هرمزی به فارس می‌گوید که «تا پایان شهریور یک رام تراموای چینی وارد تهران می‌شود.»

تراموای آزمایشی قرار است جایگزین اتوبوس‌های بی‌.آر.تی در خطوط تهران پارس تا آزادی شود. به گفته مدیران شهری اتوبوس‌های این مسیر وارد سایر خطوط می‌شوند.  شهردار تهران علیرضا زاکانی به فارس می‌گوید که در صورتی که این مد ریلی در تهران جوابگو باشد به سمت انبوه‌سازی می‌رویم و البته پول دو رام تراموای آزمایشی را هم به چین خواهیم داد.

در بسیاری از شهرها مانند لندن، پاریس، ورشو، هیروشیما، شانگ‌های، برلین و ... تراموا به عنوان یک سیستم مکمل حمل ونقل عمومی است اما در برخی از کشورها مانند استانبول تراموا نقش تزیینی دارد.

کارشناس مسایل شهری رضا حمیدوند با بیان اینکه هنوز معلوم نیست تراموا چرخ لاستیکی یا فلزی باشد، می‌گوید که در هر صورت بهتر بود مترو توسعه یابد چرا که زیرساخت‌ها فراهم بود. در مقابل کارشناس مسایل شهری دیگر ،احمد صادقیان، با بیان اینکه تراموا به صورت چرخ لاستیکی است، می‌گوید که ساخت تراموا یک دهم مترو هزینه دارد و میزان جابه‌جایی مسافر آن بیشتر از مترو است.

در حالی که تهرانی‌ها سال گذشته یک سوم سال هوای آلوده تنفس کردند، کارشناسان می‌گویند، برای رفع آلودگی هوا و ترافیک باید به سمت توسعه سیستم حمل ونقل پاک مانند خودروهای الکتریکی، وسایل نقلیه هیدروژنی یا وسایل نقلیه با موتورهای سوخت تمیزتر رفت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پزشکیان و رهبر ملی ترکمنستان دیدار و یادداشت تفاهم امضا کردند
ابوالفضل جلالی به فهرست استقلال بازگشت
بورس سبز ماند/ افزایش ۸ هزار و ۲۴۶ واحدی شاخص کل
اعلام زمان برگزاری قرعه‌کشی طرح فروش ایران‌خودرو
توصیه‌های اخلاقی روز گذشته رهبر انقلاب به اعضای هیئت دولت چهاردهم +فیلم
اهتمام ویژه رئیس جمهور بر رفع مشکلات و مطالبات پرستاری
شاخص بورس ۸ هزار واحد رشد کرد
رشد نرخ دلار و یورو در معاملات مرکز مبادله
ایران و ترکمنستان ۴ سند همکاری مشترک امضا کردند
آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون دستیاری از ۱۸ شهریور
سخنگوی دولت؛ فاطمه مهاجرانی کیست؟
پایان زودهنگام سرمربی پرسپولیسی
انتقال ۵ زندانی ایرانی از ارمنستان به کشور
قالیباف کسب مقام نخست المپیاد دانش‌آموزی نجوم توسط نوجوانان ایرانی را تبریک گفت
سرپرست حوزه ریاست معاونت علمی منصوب شد
رهبر ملی ترکمنستان با پزشکیان دیدار کرد
سپاهان از پرسپولیس شکایت کرد!
اسرائیل مانع واکسیناسیون فلج اطفال در غزه
دستگیری عامل تیراندازی در دولت‌آباد
انتصاب سرپرست حوزه ریاست معاونت علمی ریاست‌جمهوری
تراموا جایگزین بی.آر.تی در تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top