تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/06/07 - 15:29
کد خبر: 514848

به مناسبت ۲۵مین سالگرد فعالیت‌های المپیک ویژه ایران

 به مناسبت ۲۵مین سالگرد فعالیت‌های المپیک ویژه ایران

همزمان با فرارسیدن ۲۵مین سالگرد فعالیت‌های المپیک ویژه ایران، ۳۰مین جشنواره فرهنگی ورزشی کشوری ویژه ورزشکاران المپیک ویژه ایران در تاریخ ۲۰ الی ۲۳ شهریور ماه سال جاری در محل اردوگاه بادله ساری برگزار می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ 30مین جشنواره فرهنگی ورزشی کشوری ویژه کودکان با نیازهای ویژه شهریور ماه 1403در بادله ساری برگزار می شود.

همزمان با فرارسیدن 25مین سالگرد فعالیت‌های المپیک ویژه ایران، ۳۰مین جشنواره فرهنگی ورزشی کشوری ویژه ورزشکاران المپیک ویژه ایران در تاریخ ۲۰ الی ۲۳ شهریور ماه سال جاری در محل اردوگاه بادله ساری برگزار می شود.
 به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، ۳۰مین جشنواره فرهنگی ورزشی کشوری ویژه کودکان با نیازهای ویژه با همکاری پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم، فدراسیون آمادگی جسمانی، فدراسیون سوارکاری، فدراسیون جانبازان و توان یابان، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی وزارت بهداشت، انجمن ریتموگیم توسط *بنیاد خیریه روحی* شهریور ماه 1403در بادله ساری برگزار خواهد شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی المپیک ویژه ایران، تا به امروز در این جشنواره کشوری 59 مرکز نمایندگی المپیک ویژه برای حضور در این برنامه درخواست ثبت کرده و از بین این مراکز ۴۰ مرکز سابقه حضور در برنامه های مجازی المپیک ویژه را داشته اند همچنین 36 مرکز سابقه حضور در نشست هم اندیشی روسای مراکز سال گذشته در هتل اسپیناس تهران (آبان 1402) را در کارنامه خود دارند، 39 مرکز سابقه شرکت در جشنواره های داخلی المپیک ویژه را داشتند، 19 مرکز سابقه میزبانی برنامه های المپیک ویژه در سطح کشوری و یا استانی را داشته و 12 مرکز نیز سابقه اعزام ورزشکار به مسابقات بین المللی المپیک ویژه را در سابقه خود دارند. این مراکز که از 37 شهر و 15 استان کشور هستند که در حال حاضر به بیش از 15 هزار ورزشکار با کم توانی ذهنی، سندرم داون و اتیسم خدمات توانبخشی، ورزشی و یا آموزشی ارائه می دهند.

المپیک ویژه بزرگترین سازمان ورزشی ارائه دهنده خدمت به افراد با کم توانی ذهنی و هوشی در دنیا است که در بیش از 190 کشور دنیا فعال بوده و وظیفه توسعه تندرستی و ورود افراد به جامعه از طریق ورزش را بر عهده دارد. افراد با هر نوع کم توانی ذهنی، در هر سطح توانایی و با هر سنی می توانند در المپیک ویژه حضور یافته و از برنامه های چند بعدی این سازمان استفاده نمایند. المپیک ویژه در ایران تا کنون 30 جشنواره کشوری را برگزار نموده و در بیش از 18 رویداد بین المللی حضور یافته است. این سازمان مردم نهاد توسط مرحوم پروفسور اصغر دادخواه در سال 1377 ایجاد و با همت اساتید دانشگاه های کشور توسعه یافت.

در جشنواره کشوری بادله، اساتید پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، مربیان فدراسیون سوارکاری و آمادگی جسمانی و جمعی از نخبگان حوزه توانبخشی قصد دارند ضمن ارائه برنامه های فرهنگی و تفریحی، در خصوص توسعه تندرستی افراد با کم توانی ذهنی از طریق ورزش، برنامه هایی را ارائه دهند.

 به مناسبت ۲۵مین سالگرد فعالیت‌های المپیک ویژه ایران

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سهم زنان در هیات علمی وزارت علوم تنها ۱۹ درصد است
پیگیری افزایش تعداد زنان در دولت پزشکیان
پزشکیان و رهبر ملی ترکمنستان دیدار و یادداشت تفاهم امضا کردند
ابوالفضل جلالی به فهرست استقلال بازگشت
بورس سبز ماند/ افزایش ۸ هزار و ۲۴۶ واحدی شاخص کل
اعلام زمان برگزاری قرعه‌کشی طرح فروش ایران‌خودرو
توصیه‌های اخلاقی روز گذشته رهبر انقلاب به اعضای هیئت دولت چهاردهم +فیلم
اهتمام ویژه رئیس جمهور بر رفع مشکلات و مطالبات پرستاری
شاخص بورس ۸ هزار واحد رشد کرد
رشد نرخ دلار و یورو در معاملات مرکز مبادله
ایران و ترکمنستان ۴ سند همکاری مشترک امضا کردند
آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون دستیاری از ۱۸ شهریور
سخنگوی دولت؛ فاطمه مهاجرانی کیست؟
پایان زودهنگام سرمربی پرسپولیسی
انتقال ۵ زندانی ایرانی از ارمنستان به کشور
قالیباف کسب مقام نخست المپیاد دانش‌آموزی نجوم توسط نوجوانان ایرانی را تبریک گفت
سرپرست حوزه ریاست معاونت علمی منصوب شد
رهبر ملی ترکمنستان با پزشکیان دیدار کرد
سپاهان از پرسپولیس شکایت کرد!
اسرائیل مانع واکسیناسیون فلج اطفال در غزه
دستگیری عامل تیراندازی در دولت‌آباد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top