تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/06/08 - 00:01
کد خبر: 514878

مسیر توسعه در کشور از آموزش و پرورش می‌گذرد

 مسیر توسعه در کشور از آموزش و پرورش می‌گذرد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مسیر توسعه در کشور از آموزش و پرورش می‌گذرد گفت: تمام تلاشم را خواهم کرد تا معیشت فرهنگیان را بهبود بخشم زیرا اگر معلمان و فرهنگیان بدون دغدغه معیشتی باشند به‌عنوان افسران پیشرفت مسیر ارتقای نظام تعلیم و تربیت را هموار می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، علیرضا کاظمی در آیین تکریم و معارفه وزیر آموزش و پرورش که با حضور مسعود پزشکیان رییس جمهور و جمعی از وزرای اسبق وزرات آموزش و پرورش و برخی نمایندگان مجلس در سالن حجاب کانون پرورشی و فکری برگزار شد از حسن اعتماد رئیس‌جمهور برای انتخاب وی با عنوان وزیر آموزش و پرورش تشکر و قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه از رییس جمهور سپاسگزارم که به این معلم کوچک نظام تعلیم و تربیت اعتماد کرد تا بتوانم در این مسیر پر فراز و نشیب گام موثری بردارم افزود: همچنین از رای اعتماد قاطع نمایندگان مجلس به کابینه دولت نیز تشکر و قدردانی میکنم و امیدوارم در این مسیر سربلند و پیروز باشیم.

کاظمی با اشاره به اینکه من دوره  وزارت دکتر مظفر ، رییس اداره‌ای در تایباد بودم ادامه داد: برخی از بزرگوارانی که اکنون در این جلسه حاضر هستند از وزرایی بودند که من توفیق خدمت در زمان مدیریت آنها را داشته ام، در دوران دکتر بطحایی، مدیر کل آموزش و پرورش و معاون پرورشی بودم، در دوره دکتر حاج میرزایی بسیار درس اخلاق و مدیریت آموختم که همگی چراغ راهی در مسیرم شدند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش دکتر صحرایی بیان کرد: بهترین سلام‌ها و درودها را به معلمان و مدیران نظام تعلیم و تربیت تقدیم میکنم که بار سنگین این نظام را به دوش میکشند.

وی افزود: در مقابل آنها سر تعظیم فرود می‌آورم و خود را با تمام وجود خود را سرباز نظام آموزش و پروش می‌دانم.

کاظمی به دو ماموریت مهم در نظام آموزش و پرورش کشور اشاره و عنوان کرد: ماموریت اول ما انتقال باورها ، ارزش‌ها، فرهنگ‌های دینی و انقلابی است و ماموریت دوم ما انتقال دانش و حرکت پرشتاب به سمت قله‌های پیشرفت محسوب میشود.

به گفته وزیر آموزش و پرورش اگر بنا باشد این دو ماموریت را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم باید به چند الزام ساده توجه کنیم آن هم مشارکت همه ذی نفعان نظام تعلیم و تربیت است یعنی زمینه مشارکت همه آنها را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های دیگر درکنار آموزش و پرورش باید حضوری جدی و دلسوزانه داشته باشند گفت : اگر میخواهیم در انجام ماموریت‌ها موفق باشیم باید نظام تعلیم و تربیت را که یک دستگاه فرابخشی و ملی است، در اولویت قرار دهیم یعنی آموزش و پرورش باید اولویت دولت و حاکمیت باشد در غیر این صورت بار سنگین تعلیم و تربیت را نمیتوان به سر منزل مقصود رساند.

وزیر آموزش و پرورش با ابراز خرسندی از اینکه رئیس‌جمهور پرچم حمایت از آموزش و پرورش را بالا برده است ادامه داد: دکتر پزشکیان ، اولویت اول خود را آموزش و بهداشت معرفی کرد و این برای جامعه فرهنگیان فرصتی مغتنم و بی‌نظیر است .

وی با اشاره به مشکلاتی که آموزش و پرورش از آن رنج میبرد اظهار کرد: چهل سال است که نظام تعلیم و تربیت از کوچک انگاری ، ساده انگاری ، سیاست زدگی رنج میبرد، افراد بسیاری گله میکنند که چرا سند تحول محقق نمیشود. مادامی که ما آموزش و پرورش را در صدر نشانیم به تحقق ماموریت‌های مهم آن دست پیدا نخواهیم کرد.

کاظمی افزود: من به این دولت بسیار امیدوارم، معلمان نیز امید بسیار دارند، در دولت و در محضر نمایندگان مجلس نیز گفتم برای یکبار هم که شده آرزوی مقام معظم رهبری را محقق کنیم و آموزش و پرورش را در صدر بنشانیم.

کاظمی تاکید کرد: مسیر پیشرفت و توسعه  کشور از آموزش و پرورش میگذرد، تجربه زیسته کشورهای دنیا نیز حکایت از این موضوع دارند، بنابراین هزینه کرد و سرمایه گذاری در نظام تعلیم و تربیت ارزش افزوده بالایی را بوجود خواهد آورد.

وی با تاکید بر اینکه تمام بحران‌های کشور ریشه در بی توجهی به آموزش و پرورش دارد گفت: قاطعانه اعلام میکنم تمام بحران‌های اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و … ریشه در بی‌توجهی به نظام تعلیم و تربیت دارد. ما امروز نیازمند معلمان با انگیزه و دغدغه مند هستیم تا بتوانیم  مسیر تحول خواهی نظام ةموزش و پرروش را بپیماییم و به سر منزل مقصود برسیم .

وی عنوان کرد: به عنوان نماینده معلمان ، به عنوان یک سرباز با حمایت اعضای دولت و مجلس به ویژه رییس جمهور تلاش خواهم کرد تا دغدغه‌های معیشتی معلمان مورد توجه قرار گیرد و زمینه رشد نظام تعلیم و تربیت فراهم شود.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد:  قول میدهم با تمام وجودم از همه ظرفیت‌های ممکن در نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کنم و نظام تعلیم و تربیت را بر صدر بنشانم و در این راه لحظه ای ازپای ننشینم .

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مسیر توسعه در کشور از آموزش و پرورش می‌گذرد
برای اولین بار نیروی دریایی آمریکا هیچ ناوی در اقیانوس آرام ندارد
تصاویری از نخستین میزبانی دیپلماتیک پزشکیان در کاخ سعد آباد
بازی این هفته استقلال VAR ندارد!
۵ نماینده ایران در رشته‌های IT راهی مسابقات جهانی فرانسه شدند
سامسونگ با عرضه گلکسی‌ اس۲۵ روی آیفون را کم می‌کند!
رژه کاروان فرزندان ایران در افتتاحیه پارالمپیک پاریس +عکس
دیدار رهبر ملی ترکمنستان و هیئت همراه با رهبر انقلاب +عکس
ایران: جلوگیری از نشت نفت در دریای سرخ، قصور برخی کشورهاست
بازگشت محمد خزایی به ایران +عکس
علت تاکید رهبری روی «هوش مصنوعی» چیست؟
سقوط یک جنگنده ناشناس در شرق سوریه
«الیاس حضرتی» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت شد
مراسم ابتدایی افتتاحیه پارالمپیک پاریس +فیلم
جزئیات واریز یک میلیون تومان به حساب بازنشستگان کشوری
واکنش وزارت‌خارجه آمریکا به سخنان اخیر رهبر انقلاب
مشعل پارالمپیک ۲۰۲۴ در دستان جکی‌چان +فیلم
مراسم افتتاحیه پارالمپیک هفدهم آغاز شد
بهروز آذر: مطالبه گری برای کاستن تبعیض از زنان در دستور کار است
مراسم گرامیداشت شهدای هشتم شهریور +عکس
پزشکیان: باید عدالت آموزشی را محقق کنیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top