تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/06/08 - 10:41
کد خبر: 514908

اف‌بی‌آی دخالت طرف خارجی در ترور ترامپ را تایید نکرد

اف‌بی‌آی دخالت طرف خارجی در ترور ترامپ را تایید نکرد

با گذشت حدود ۵۰ روز از سوءقصد علیه دونالد ترامپ، اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) می‌گوید که تحقیقات ادامه دارد و هنوز انگیزه ضارب مشخص نشده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هیچ انگیزه یا ارتباط خارجی در تلاش برای ترور ترامپ شناسایی نشده است. این را اف‌بی‌آی اعلام کرد.مقامات پلیس فدرال آمریکا گفتند، مشخص نشده که چه انگیزه‌ای توماس متیو کروکس را برای ترور ترامپ در تجمع انتخاباتی ۲۳ تیر تحریک کرده است.آنها همچنین تعدادی عکس از تحقیقات خود شامل تفنگ و کوله پشتی این جوان ۲۰ ساله به همراه بمب‌های دست ساز کشف شده در صندوق عقب خودروی او منتشر کردند.

ترامپ در شهر باتلر ایالت پنسیلوانیا مشغول سخنرانی بود که در نتیجه تیراندازی، از ناحیه گوش زخمی شد. یکی از حاضران در تجمع انتخاباتی کشته و دو نفر دیگر به شدت زخمی شدند. ضارب هم به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شد.بازرسان اف‌بی‌آی فعالیت پنج ساله کروکس در فضای مجازی را بررسی کردند و گفتند که هیچ مدرک معتبری پیدا نکردند که نشان دهد یک نهاد خارجی او را برای انجام حمله راهنمایی کرده یا دستور آن را داده باشد. اطلاعات معتبری که نشان دهد او برای سوءقصد علیه ترامپ با یک همدست کار می‌کرد، هم پیدا نشد.

به گفته مسئولان این نهاد امنیتی و انتظامی فدرال، کروکس در جست و جوهای آنلاین خود تمرکز سیاسی ثابتی را نشان نداد و یک ماه قبل از سوءقصد به ترامپ، بیش از ۶۰ سوال در مورد او و همچنین جو بایدن انجام داده بود.مامور ویژه اف‌بی‌آی و مسئول دفتر میدانی پیتسبورگ کوین پی روژک، گفت که فعالیت آنلاین کروکس نشان‌دهنده "ترکیبی از ایدئولوژی‌ها" است. ما هیچ ایدئولوژی قطعی در رابطه با گرایش او به چپ و یا راست، نمی‌بینیم.

تاریخچه آنلاین کروکس نشان می‌دهد که او به دنبال اطلاعاتی در مورد کنوانسیون ملی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بوده و درباره تدارکات برای تجمع انتخاباتی ترامپ در پنسیلوانیا تحقیق کرده است. مسئولان اف‌بی‌آی البته اعلام کردند که تحقیقات ادامه دارد و آنها همچنان به دنبال سرنخ‌های مربوط به ضارب و «هرگونه همدستان احتمالی» او هستند.به گفته مسئولان آمریکایی، کروکس بر اثر اصابت یک گلوله به سرش جان باخت و کالبد شکافی مشخص کرد که در زمان تیراندازی تحت تاثیر الکل یا مواد مخدر غیرقانونی قرار نداشت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زلزله در مرز افغانستان و تاجیکستان
پزشکیان: این همه دانشگاه را برای چه می‌خواهیم؟
آیین غبار روبی حرم حضرت عبدالعظیم(ع)
افزایش محبوبیت تلگرام پس از دستگیری دوروف
رونالدو غرق پول شد
اسرائیل با آتش‌بس جهت واکسیناسیون کودکان غزه مخالفت کرد
زمان برگزاری حراج بعدی شمش طلا اعلام شد
دو دستگاه VAR وارد ایران شد
بهره‌برداری از پروژه‌های جدید در تهران
شمار شهدای غزه به ۴۰۶۰۲ نفر افزایش یافت
سپاهان دوباره نیش می‌خورد؟
بازیکنی که همچنان بهانه نکونام است!
ترامپ: خدا از من محافظت کرد
فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی در بنادر ایران اعلام شد
تاکید گوترش بر لزوم توقف حملات اسرائیل به کرانه باختری
ورود بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده به مشهد مقدس تاکنون
فقر آهن چه عوارضی برای کودک دارد
اردبیل رکودار چندقلوزایی در ۵ ماهه ۱۴۰۳ شد
تلف شدن سریالی حیوانات در باغ‌وحش ارم
آذری جهرمی: من و ظریف قرار بود از یک نامزد دیگر حمایت کنیم
ورود موج جدید افزایش دما از روز شنبه؛ هوا مانند سابق گرم نمی‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top